Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Obciążenie auta - większe ciśnienie w oponach.

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Bahama
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1045
Dołączył(a): 29.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bahama » 05.06.2011 07:51

Jeżdżę co prawda tylko i wyłącznie na Nokianach, ale ten link bardzo ładnie pokazuje jak to z tym ciśnieniem ma być. Odszukajcie w katalogu swoje auto.

http://www.nokiantyres.com/cisnienie-opon
bezelek_89
Croentuzjasta
Posty: 169
Dołączył(a): 19.10.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) bezelek_89 » 05.06.2011 07:51

każdy producent samochodów oraz opon zaleca, aby przy zwiększonym obicążeniu dopompować opony!
tu chodzi o bezpieczeństwo nas wszystkich:)
parrot
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 219
Dołączył(a): 16.07.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) parrot » 06.06.2011 10:40

U mnie producent zalecił, by dopompować w zależności od osiąganych prędkości 8O

Obrazek
mixen
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 18.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) mixen » 08.07.2011 11:20

Ciśnienie należy sprawdzić przed czy po zapakowaniu auta?

np. jeśli producent zaleca 2,6 na przód przy max obciążeniu to ma tyle być przed załadowaniem czy po ?
ruwado
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1027
Dołączył(a): 06.07.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruwado » 08.07.2011 14:04

Normalnie na klapce wlewu paliwa mam nalepkę, która pokazuje ciśnienie przy kilku wariantach obciążeń, od kierowcy, po full. Teoretycznie w trasę z pełnym obciążeniem powinno sie dopompować opony (wg. zaleceń producenta autka).

Ale...

Jak już dojedziemy i będziemy chcieli poszaleć bez bagażu na miejscu? Wtedy ciśnienie jest za duże! Opona łapie przyczepność środkiem bieżnika! I na ostrzejszym łuku.... Wtedy powinniśmy teoretycznie upuścić, żeby na powrót znowu dopompować i po powrocie upuścić :? :? A jeśli podchodzimy naukowo, to trzeba to robić na chłodnych!!! z każdej strony oponach. Czy w Cro się da?

Ja osobiście nigdy nie pompuje więcej niż norma minimalna. Od wielu lat.
mixen
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 18.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) mixen » 08.07.2011 16:50

Ale to nadal nie wyjaśnia czy mierzyć ciśnienie przy załadowanym samochodzie czy bez obciążenia ?
Marsallah
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2295
Dołączył(a): 31.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marsallah » 08.07.2011 19:05

Hmm, powiem jak laik, ale i praktyk: dopiero przed poprzednimi wakacjami trafiłem w książce swojego samochodu o tym, żeby zwiększyć ciśnienie w gumach przy pełnym obciążeniu.

W tym roku dobiłem do 2,3 z przodu i 3,0 z tyłu, zgodnie z katechizmem, ale po przyjeździe i rozładunku nie spuszczałem powietrza. Specjalnej różnicy nie zauważyłem, dopiero parę dni po powrocie do Wawy coś mi przeszkadzało podczas szybszej jazdy po mieście i przypomniałem sobie, żeby spuścić, zwłaszcza z tyłu.

Nie wiem ile bagaży targacie na wakacje, ale ja tak na oko rozładowując auto pozbyłem się jakichś 40 kg bagażu. A na pokładzie było tak czy owak 180 kg w samej wadze 4 pasażerów + waga fotelików + bagaże na plażę + wózek + trumna...
censor
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 295
Dołączył(a): 15.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) censor » 08.07.2011 20:20

Marsallah napisał(a):Hmm, powiem jak laik, ale i praktyk: dopiero przed poprzednimi wakacjami trafiłem w książce swojego samochodu o tym, żeby zwiększyć ciśnienie w gumach przy pełnym obciążeniu.

W tym roku dobiłem do 2,3 z przodu i 3,0 z tyłu, zgodnie z katechizmem, ale po przyjeździe i rozładunku nie spuszczałem powietrza. Specjalnej różnicy nie zauważyłem, dopiero parę dni po powrocie do Wawy coś mi przeszkadzało podczas szybszej jazdy po mieście i przypomniałem sobie, żeby spuścić, zwłaszcza z tyłu.

Nie wiem ile bagaży targacie na wakacje, ale ja tak na oko rozładowując auto pozbyłem się jakichś 40 kg bagażu. A na pokładzie było tak czy owak 180 kg w samej wadze 4 pasażerów + waga fotelików + bagaże na plażę + wózek + trumna...


Nie wiem czy czytam ze zrozumieniem ale czterech pasażerów razem 180 kg to coś cieńko jakieś zabiedzone nieboraki tak po 45 kilo no chyba że dzieci to przepraszam no ale gdzie kierowca?
ruwado
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1027
Dołączył(a): 06.07.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruwado » 08.07.2011 21:48

tego nigdzie nie piszą, ale wg. mnie mierzyć i pompować zawsze na zimno i na pusto. Chyba..
Marsallah
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2295
Dołączył(a): 31.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marsallah » 08.07.2011 22:38

censor napisał(a):Nie wiem czy czytam ze zrozumieniem ale czterech pasażerów razem 180 kg to coś cieńko jakieś zabiedzone nieboraki tak po 45 kilo no chyba że dzieci to przepraszam no ale gdzie kierowca?


Dwójka dzieci, oczywiście. Kierowca składa się na ok. połowę wagi załogi 8)

[quote="ruwado]tego nigdzie nie piszą, ale wg. mnie mierzyć i pompować zawsze na zimno i na pusto[/quote]

Nie zaprzątałbym sobie takimi detalami głowy. Jak podjedziesz pod kompresor na stacji, to każesz wszystkim wysiąść i wyjmiesz zapasówkę z bagażnika? :lol:
ruwado
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1027
Dołączył(a): 06.07.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruwado » 08.07.2011 22:50

Po prostu tak się składa, że zawsze na pompowanie jeżdżę sam - przeważnie wracając lub jadąc do roboty 8)
darfil
Podróżnik
Posty: 24
Dołączył(a): 05.07.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) darfil » 09.07.2011 09:18

Ja trzymałbym się wytycznych z "klapki wlewu paliwa"
A czy mierzyć na pusto czy pełno? Chyba nie ma to większego znaczenia.
DF
ruwado
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1027
Dołączył(a): 06.07.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruwado » 10.07.2011 00:35

darfil napisał(a):Ja trzymałbym się wytycznych z "klapki wlewu paliwa"
A czy mierzyć na pusto czy pełno? Chyba nie ma to większego znaczenia.
DF
no, kto by pomyślał? Forum o Cro, a da mi dylemat (staremu kierowcy, co przekulał ponad 360.000 km swoimi autkami (nie licząc służbowych) - czy na pusto, czy na pełno? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Tylko pompowałem.

Ja tez się trzymam wytycznych z klapki, ale na minimum. W końcu trasa do Cro to tylko jakieś 1400 - 1600 km. Reszta przebiegu jest z normalnym obciążeniem.
Poprzednia strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Obciążenie auta - większe ciśnienie w oponach. - strona 2
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone