Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Nasze pontony i silniki...

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
approjekt
Turysta
Avatar użytkownika
Posty: 13
Dołączył(a): 20.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) approjekt » 05.09.2010 15:55

3,5 brzmi sensownie :)
Motoschiza
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1176
Dołączył(a): 11.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Motoschiza » 05.09.2010 19:49

Oceńcie proszę czy warte zastanowienia
Ponton morski HSM360PL+konsola ster

http://allegro.pl/show_item.php?item=12 ... +raz+drugi.
approjekt
Turysta
Avatar użytkownika
Posty: 13
Dołączył(a): 20.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) approjekt » 05.09.2010 21:03

wlasnie od nich kupilem swój 320 i sobie chwalę :), zwróc uwagę tylko ze na zdjeciu jest silnik a oferta tego nie obejmuje.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 06.09.2010 11:05

Motoschiza napisał(a):Oceńcie proszę czy warte zastanowienia
Ponton morski HSM360PL+konsola ster


W tym układzie jaki jest przedstawiony, to cała ta konsola jest na moje oko bez sensu. Dlaczego ? Ano kierownica jest na środku, więc zestaw w zasadzie dedykowany jest dla max 3 osób chyba że zaakceptujesz usraną pozycję przed kierownicą. Po drugie jak dostaniesz większe fale na morzu, nawet takie od przepływających koło Ciebie jednostek to Ci siedzący na przedniej ławeczce będą mieli odbite kości ogonowe po 2 pierwszych skokach. Wreszcie po 3 jak zapragniesz płynąć sam to przynajmniej przy moim zestawie 290 cm+6Ps najlepszą opcją jest siedzenie na przedniej ławeczce i sterowanie silnikiem za pomocą przedłużki rumpla (szybko wchodzi w ślizg i utrzymuje go nawet przy mocno ujętym gazie). W układzie jaki widzę na zdjęciu, to Ty będziesz zmuszony siedzieć na tylnej ławce mając za sobą jeszcze obciążenie w postaci silnika , baku, kotwicy czy czego tam jeszcze bo nawet jak coś dasz na przód to po 1 otwarciu przepustnicy wszystko czego nie przypniesz z tyłu wyląduje. W efekcie będziesz płynął w pozycji startującego Jumbo przy której ani efektywności, ani widoczności ani wygody. Do sterowania z rumpla czy jego przedłużki żadnych zastrzeżeń nie mam, więc przedstawione "udogodnienie" w tej klasy i wielkości gumjaku w mojej opinii żadnego sensu nie ma a wręcz przeciwnie.

Pozdrav :wink:
Motoschiza
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1176
Dołączył(a): 11.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Motoschiza » 06.09.2010 17:23

Dzięki Rysio za ostudzenie zapałów :roll:
Jestem świeży w temacie motorowodnym więc parę razy jeszcze będę musiał pszeczytać twojego posta rzeby w 100% zrozumieć :oops: :lol:

Hvala
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 07.09.2010 11:22

Ja też jestem świeży bo wypływałem na gumjaku zaledwie niewiele ponad 2 tygodnie po kilka godzin dziennie, jednak dało mi to wstępne wyobrażenie o co biega a te cechy które wcześniej wymieniłem gumjaka który zaprezentowałeś akurat rzuciły mnie siem na oczy :wink:
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 07.09.2010 11:41

Rysio napisał(a):to Ty będziesz zmuszony siedzieć na tylnej ławce

Wyobraź sobie pozycję, gdy sternik siedzi na tylnej ławeczce, która jest tak naprawdę praktycznie na wysokości steru/kierownicy 8O (cały czas płyniesz schylony :? ).
W takim zestawie wymagana jest raczej dla sternika pozycja siedząca na dnie/podłodze (albo raczej na jakiś dodatkowych fotelach/poduszkach) :roll:
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 07.09.2010 12:08

Przy moim gumjaku odległość ławeczek jest trochę mniejsza jak sądzę więc pozycja mogłaby się okazać jeszcze w miarę przyzwoita, ale tak jak piszesz jeśli odległość będzie jeszcze wymagała siedzenia na "czymś" między ławeczkami to już układ zrobi się zupełnie komiczny :) Może na bańce z paliwem która na każdej większej fali spod dupy będzie uciekać :wink: Na podłodze raczej nie wyobrażam sobie siedzieć, bo przy pierwszym pływaniu z tak doskonałą widocznością miałbym pewnie na śrubie kilku snorkelingowców :wink:
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 23.09.2010 11:20

Pływam drugi sezon pontonem Kolibri 360D z silnikiem Mariner 25KM (dwusuw).


http://img138.imageshack.us/img138/7563/dsc1106b.jpg


http://img251.imageshack.us/img251/5352/dsc1098j.jpg

Wnioski:
- wykonanie pontonu przyzwoite.
- ilość miejsca dla 3 osób ledwie wystarczająca. Nie bardzo wyobrażam sobie pływanie na dłuższe wycieczki w czymkolwiek mniejszym.
- miałem spore problemy ze utrzymaniem pontonu w stabilnym ślizgu. Sporo pomogły hydrostabilizatory.
- największy problem to zbyt mała sztywność pontonu przy pływaniu w ślizgu na fali. Podłoga mocno się wygina i trzeszczy. Nie jest to raczej wina zbyt mocnego silnika, bo problem dotyczy spokojnego ślizgu przy nawet niewielkich obrotach. Kiedy płynę sam, problem nie występuje.
- pływanie z rumplem jest do dupy. Przy długich wycieczkach pozycja sternika jest niewygodna, ręka boli i dętwieje. Chcąc zaś poszaleć, to ani pozycja, ani wyważenie, ani komfort sterowania. No i niezbyt bezpiecznie, bo przy dużym skręcie i sporej prędkości, może dojść do ostrej nadsterowności, "złożeniu" rumpla i .... :roll:

W związku z powyższym na przyszły sezon:
- opcja 1: wymiana pontonu na większy lub RIB i koniecznie zestaw sterówka+dżokejka
- opcja 2: do obecnego pontonu zestaw Sterówka+dżokejka. Mam nadzieję, że przykręcenie zestawu do podłogi usztywni jego konstrukcję.
Do posiadanego silnika bez problemów założę sterowanie manetką.

Pozdrawiam.
Robert

Zdjęcia niezgodne z regulaminem (rozmiar) zlinkowałem.
Rysio
Motoschiza
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1176
Dołączył(a): 11.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Motoschiza » 23.09.2010 20:32

Ten silniczek mi się podoba :D :lol:
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 23.09.2010 23:40

Motoschiza napisał(a):Ten silniczek mi się podoba :D :lol:


Jego praca przypomina mi młodość na Jawie TS 350 :mrgreen:
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 27.09.2010 08:30

Argi napisał(a):Pływam drugi sezon pontonem Kolibri 360D z silnikiem Mariner 25KM (dwusuw).




Wnioski:
- miałem spore problemy ze utrzymaniem pontonu w stabilnym ślizgu. Sporo pomogły hydrostabilizatory.
- największy problem to zbyt mała sztywność pontonu przy pływaniu w ślizgu na fali. Podłoga mocno się wygina i trzeszczy. Nie jest to raczej wina zbyt mocnego silnika, bo problem dotyczy spokojnego ślizgu przy nawet niewielkich obrotach. Kiedy płynę sam, problem nie występuje.


Pozdrawiam.
Robert




Ja jednak uważam, że problem jednak leży w zbyt dużej mocy silnika do sztywności pontonu.
Przy większym obciążeniu dziobu nie wytrzymuje "strzałka ugięcia" - podłoga i cała konstrukcja pontonu "pływa".
Gdy pływasz sam siedzisz w tylnej części łodzi i inaczej rozkładają się obciążenia. Nie na darmo producent przewiduje ( pewnie) do tego pontonu silnik o max. mocy do 20KM.

Jeśli przełożysz kierownicę na środek tego pontonu, to problem drgań podłogi może chwilowo ustąpić. Niestety po pewnym czasie wyrwiesz z pontonu mocowanie silnika.

Lepiej zmień ponton na dostosowany do tej mocy silnika.


Pozdrawiam.

Smoki3.
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 27.09.2010 08:47

smoki3 napisał(a):
Ja jednak uważam, że problem jednak leży w zbyt dużej mocy silnika do sztywności pontonu.
Przy większym obciążeniu dziobu nie wytrzymuje "strzałka ugięcia" - podłoga i cała konstrukcja pontonu "pływa".
Gdy pływasz sam siedzisz w tylnej części łodzi i inaczej rozkładają się obciążenia. Nie na darmo producent przewiduje ( pewnie) do tego pontonu silnik o max. mocy do 20KM.

Jeśli przełożysz kierownicę na środek tego pontonu, to problem drgań podłogi może chwilowo ustąpić. Niestety po pewnym czasie wyrwiesz z pontonu mocowanie silnika.

Lepiej zmień ponton na dostosowany do tej mocy silnika.


Pozdrawiam.

Smoki3.


Nie jestem o tym przekonany. Producent przewiduje zastosowanie silnika o wadze do 70kg. Mój silnik waży ok. 52kg - spory zapas.
Teraz moc. Kiedy wejdę w ślizg i zmniejszam gaz, to uciąg mojego silnika możemy oszacować (oczywiście umownie) na jakieś 12-15KM. Teoretycznie stworzone zostały więc warunki odpowiadające np. czterosuwowej Hondzie bądź Suzuki o mocy 15KM pracującej pełną mocą.
Co do "strzałki ugięcia" - zgoda. Tylko nie bardzo wiadomo czy "czołg zbyt ciężki czy most do dupy" :lol:
Problem może potęgować fakt, że moja waga zbliża się niebezpiecznie do 120kg
Tyle teoria.
W praktyce zapewne skończy się wymianą pontonu, ponieważ "powiewająca" podłoga pod nogami to naprawdę głupie uczucie.
Wprawdzie myślę o jakimś RIB'ie, ale w perspektywie kolejnych wyjazdów do CRO po głowie chodzi mi jakiś klasyczny gumeniak ok. 4,70m. Tylko co ze sztywnością takiego "potworka"?

Pozdrawiam.
Robert

P.S. Okropne jest to, że na Podkarpaciu praktycznie wszędzie "strefa ciszy" i spotkać podobnego "świra", aby porównać doświadczenia praktycznie nie sposób :cry: :?
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 27.09.2010 09:11

Argi napisał(a):Nie jestem o tym przekonany. Producent przewiduje zastosowanie silnika o wadze do 70kg. Mój silnik waży ok. 52kg - spory zapas.
Teraz moc. Kiedy wejdę w ślizg i zmniejszam gaz, to uciąg mojego silnika możemy oszacować (oczywiście umownie) na jakieś 12-15KM. Teoretycznie stworzone zostały więc warunki odpowiadające np. czterosuwowej Hondzie bądź Suzuki o mocy 15KM pracującej pełną mocą.
Tyle teoria.
W praktyce zapewne skończy się wymianą pontonu, ponieważ "powiewająca" podłoga pod nogami to naprawdę głupie uczucie.
Pozdrawiam.
Robert

P.S. Okropne jest to, że na Podkarpaciu praktycznie wszędzie "strefa ciszy" i spotkać podobnego "świra", aby porównać doświadczenia praktycznie nie sposób :cry:



Waga silnika, to jak gdyby siła statyczna której nie przekroczyłeś.

Pomimo tego, że nie przekraczasz mocy 15KM (Twoje subiektywne odczucie-prąd wody...) dochodzą jeszcze dużo większe, przy silniku 25 konnym drgania przenoszone poprzez pawęż na podłogę związane z pracą silnika. Wszystko, to składa się na takie , a nie inne zachowania łodzi.
Możesz jeszcze sprawdzić swój ponton i jego zachowanie przy mniejszym silniku aby wykluczyć wadę pontonu.

Pozdrawiam.

smoki3

Ps. Stąd też (j/w) problemy ze sterownoscią łodzi.
approjekt
Turysta
Avatar użytkownika
Posty: 13
Dołączył(a): 20.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) approjekt » 07.10.2010 09:33

...koledzy a co z rejestracją czy winietą w chorwacji. Coraz bardziej skłaniam sie ku dwusuwowowi ( bo mam mały ponton 320 ) a silniki te są generalnie lżejsze ale z tego co wiem mocno zanieczyszczają środowisko. Nie ma problemu z ich stosowaniem jeśli chodzi o przepisy środowiskowe w Chorwacji?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone