napisał(a) FUX » 13.06.2006 17:17
Zapewne wiele osób kończy odliczanie przed wyjazdem.
Chciałbym podzielić się zdarzeniem, które mnie spotkało.
Silniki spalinowe mają to do siebie, że potrzebne jest im paliwo. Jednym z warunków, które powinno spełniać, jest jego czystość. Wydawało mi się, że jest wszystko ok. Zatankowałem, podłączyłem zbiornik i........... d.pa. Ledwo 2 tys. RPM ! Przerywa, traci moc, obroty. Pobiegłem do sklepu po denaturat, 0,5 l do zbiornika i ............ wszystko OK. Godzinę trwało, zanim doszedł do siebie. Silnik na wielopunktowym wtrysku. Z gaźnikami może jest troszkę lepiej.
Ale pamiętajmy. Paliwo musi być czyste, do dwutaktu zabieramy ODPOWIEDNI olej, zabieramy opaski, jakieś podstawowe narzędzia.
Łódź czy ponton ciągniemy na przyczepie. Sprawdźmy, czy nie wyszedł przegląd i ubezpieczenie, skontrolujmy ogumienie, hamulce najazdowe, sprzęg, etc.
Zróbmy przegląd lin, gaśnicy, pompy zenzowej, oświetlenia, sprzętu ratunkowego, wiaderko, czerpak, kotwice. Nie zapomnijmy o fladze.
I DOKUMENTACH.
Jak o czymś zapomniałem, to podzielcie się swoimi przemyśleniami.
Pozdrawiam.
FUX