Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Motorowodniactwo

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 31.03.2011 13:33

MorskiPas napisał(a):
maciek1956 napisał(a):Pytanko do znawców :wink:

Odnalazłem mój stary patent sternika motorowodnego, wydany 04.05.1982 r

Czy on nadal obowiązuje, czy weszły jakieś zmiany i muszę zrobić aktualizację, a może ...


Były zmiany, ale ten papier też jest ważny i uprawnia Cię do tego co napisałeś. Możesz też za 50zł wymienić ten patent na aktualny i będziesz miał uprawnienia do 60kW bez ograniczenia wielkości łodzi, na śródlądziu i 2 mile od brzegu na wodach morskich.

pozdrav K


Dzięki, wszystko jasne :D
tomasz777
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 31.03.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) tomasz777 » 31.03.2011 14:05

tomasz777 napisał(a):Potrzebuję pomocy, ponieważ po raz pierwszy będę ciągnął swoją łodź motorową do Chorwacji. Łódź ma ok. 8 m długości, ok. 2,5 m szerokości i masę ok. 2800 kg. Będę jechał z Warszawy do okolic Sibenika. Łódź jest na przyczepie podłodziowej.

I tu rodzi się pytanie. Jaką trasę najlepiej obrać i jakie muszę załatwić formalności, żeby spokojnie ją dowieźć do Chorwacji, bez problemów po drodze. Jakie potrzebuje dokumenty, itp.?

O ile to ma jakieś znaczenie, to zarówno samochód ciągnący, jak i łódź oraz przyczepa zarejestrowane są na firmę.

Będę ogromnie wdzięczny za każdą podpowiedź.


Bardzo dziękuję za dotychczasowe informacje.

Znam już samochd. Będzie to Mitsubishi Pajero, przyczepa tak jak wspominałem Brenderup DMC 3499 kg. Rozumiem zatem, że odpadają tachograf, tarczki i sprzęty do poboru opłat.

Przyczepa z łodzią zmieści się łącznie w tych 3499 kg. Jakie mogą mnie zatem haczyki spotkać po drodze i czy muszę załatwić wcześniej jakieś rzeczy?

Czy łódź przewiozę bez problemu przez granicę Chorwacką, czy w zaiązku z tym, że wywożę ją poza UE potrzebuje jakieś specjalne papiery czy coś w tym stylu? Łódź jest zarejestrowana w PZŻ na rejestrację POL.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 31.03.2011 14:09

A w tej kwestii nie pomogę. Jeżeli misiek ma kratkę, to może być ból.
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 31.03.2011 15:11

tomasz777 napisał(a):I tu rodzi się pytanie. Jaką trasę najlepiej obrać i jakie muszę załatwić formalności, żeby spokojnie ją dowieźć do Chorwacji, bez problemów po drodze. Jakie potrzebuje dokumenty, itp.?


Ja wybierałem trasę przez Austrię, bo tam na autostradzie można jechać z przyczepą do 100km/h. Na Węgrzech na autostradzie jest 80. Czechy, Słowacja i Chorwacja też 80.

Na granicy było tak jakby nie widzieli co mam na haku, ale jak będzie pusto, to z nudów mogą chcieć zobaczyć dowód własności łódki.

pozdrav K
jonasz
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 31.03.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) jonasz » 31.03.2011 20:49

Sorry bo mnie wkurza jak ktos nie wie i poucza innych.
W dowodzie przyczepy masz wpisane DMC wjezdzasz na wage i sprawdzasz lub jesli masz zaufanie do producenta ktory podaje mase lodzi to nie musisz.
Jesli DMC przyczepy jest rowne lub mniejsze niz max masa przyczepy jaka moze ciagnac twoj samochod to ok i nikt ci nic nie zrobi. Wtedy jedziesz na kat B+E.
I na pewno nie chodzi tu o to ze caly zestaw samochod + przyczepa nie moga przekroczyc 4,5 t
realista2
Cromaniak
Posty: 2238
Dołączył(a): 13.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) realista2 » 01.04.2011 05:24

Może być tylko jeden problem natury formalnej bo z tego co wiem Mitsubishi Pajero może ciągnąć przyczepy o max DMC 3300kg. Miałem kiedyś podobny problem. Przyczepa miała DMC 2500 kg, a w dowodzie mojego auta wpisana była max DMC przyczepy ok 2000 kg. Pojechałem na badanie techniczne na podstawie którego Wydział Komunikacji zmienił DMC na takie żeby nikt się nie czepiał i było po kłopocie. Najważniejsze żeby dokumentacja była OK. Moja łódka miała szerokość 2,65m czyli o 10 cm przekraczała dopuszczalny rozmiar. Straszyli mnie, że Austriacy mają specjalne bramki do mierzenia szerokości i nie przejadę. Nie muszę dodawać, że to były bajki i wszystko poszło bezproblemowo. No może nie wszystko. Jazda na autostradzie była w porządku. Dwuosiowa przyczepa pozwalała na utrzymywanie 100 km/godz, ale pod górę auto niebezpiecznie się grzało mimo 3 litrowego silnika V6 210 kM . Moc silnika nie była jednak największym problemem. Odniosłem wrażenie, że auto które wraz pasażerami i ładunkiem ważyło ok. 2,5 tony było za lekkie do holowania przyczepy której masa z łodzią również dochodziła do 2,5 tony . Odczuwało się to głownie na krętych górzystych chorwackich drogach. Dlatego proponuję nie eksperymentować i wybrać drogę przez Austrię z max ilością autostrad. Do Chorwacji z tym zestawem wybrałem się tylko raz. W następnym roku stwierdziłem, że mam dość stresu na co dzień. Moja łódka została w kraju., a ja wyczarterowałem podobną na miejscu.
Jacek L
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 629
Dołączył(a): 10.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jacek L » 01.04.2011 08:20

tomasz777 napisał(a):Czy łódź przewiozę bez problemu przez granicę Chorwacką, czy w zaiązku z tym, że wywożę ją poza UE potrzebuje jakieś specjalne papiery czy coś w tym stylu? Łódź jest zarejestrowana w PZŻ na rejestrację POL.


Ja z wywozem nigdy nie miałem problemów ( jechałem przez Węgry) za to z powrotem na granicy Węgierskiej dokładnie sprawdzali co wwożę , papiery na silnik, porównywali numery , i dowód rejestracyjny łodzi.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 01.04.2011 08:46

.
Ostatnio edytowano 07.05.2019 15:18 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 03.04.2011 19:59

realista2 napisał(a):Skoro łódź waży 2800kg to przyczepa ok. 1000kg czyli razem prawie 4 tony. Holownikiem będzie ciężarówka?


No nie koniecznie taka masa przyczepki....skąd 1000kg masy własnej???
Jeżeli DMC jest na poziomie 3499kg to przyczepka może ważyć w okolicach 500-600kg czyli masa dopuszczalna
ładdunku 2800-2900kg więc na spokojnie, jeżeli ciągnik pozwoli,
możesz to ciągnąć na B+E bez stresów.

Jeżeli posiadasz REJ POL to również nie będziesz miał problemów z wykupieniem winiety - oczywiście musisz mieć aktualną polisę ubezpieczeniową. Jeżeli jacht nie jest zarejestrowany na Ciebie,
musisz mieć notarialne potwierdzenie użyczenia i to wszystko .....

100py wody pod kilem :-)

pzdr.Samart
realista2
Cromaniak
Posty: 2238
Dołączył(a): 13.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) realista2 » 03.04.2011 20:57

samart napisał(a):No nie koniecznie taka masa przyczepki....skąd 1000kg masy własnej???


http://www.przyczepy.waw.pl/przyczepy/s ... dziowe.pdf
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 04.04.2011 10:59

realista2 napisał(a):
samart napisał(a):No nie koniecznie taka masa przyczepki....skąd 1000kg masy własnej???


http://www.przyczepy.waw.pl/przyczepy/s ... dziowe.pdf


Na szczęście Pan Cymerman nie jest jedynym producentem przyczep
w PL. Dobrze obliczona i zaprojektowana pancerna przyczepa
nie powinna przekroczyć 600 max 700kg masy własnej.
Oczywiście mówimy tu o jachcie o długości max 750/800cm.
Wiadomo, że jeżeli łódz będzie nam rosła na
długość to i waga (masa) przyczepy ulegnie radykalnemu przyrostowi masy
własnej, przez co zmniejszy się jej ładowność. Z zachowaniem założenia,
że nie chcemy przekroczyć magicznej DMC 3500kg.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 04.04.2011 11:28

.
Ostatnio edytowano 07.05.2019 15:19 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 04.04.2011 11:31

smoki3 napisał(a):
samart napisał(a):Z zachowaniem założenia,
że nie chcemy przekroczyć magicznej DMC 3500kg.


W tym całość odpowiedzi, DMC ciągnika i przyczepy ma nie przekroczyć 3500kg. Inaczej potrzeba C+E i inne udogodnienia winietowe na autostradach.

Nie koniecznie.... Wystarczy BE czyli do B dorobić prawko na ciąganie przyczepy dwuosiowej pow DMC = 750 kg z hamulcem najazdowym. :idea:
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 04.04.2011 11:37

smoki3 napisał(a):
samart napisał(a):Z zachowaniem założenia,
że nie chcemy przekroczyć magicznej DMC 3500kg.


W tym całość odpowiedzi, DMC ciągnika i przyczepy ma nie przekroczyć 3500kg. Inaczej potrzeba C+E i inne udogodnienia winietowe na autostradach.


Akurat pisałem o samej przyczepie - uprawnienia B+E
A jeżeli masz tylko "B" - to tak jak piszesz - DMC max 3500kg
z tym, że ciągnik nie może mieć mniejszego DMC od przyczepki
(nie dotyczy samochodów terenowych) możliwa różnica do 25%.

Czyli w idealnych warunkach samochod osobowy o DMC1750KG
może ciągnąć przyczepkę o DMC 1750KG - suma mas 3500kg

pzdr.
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 04.04.2011 11:41

Leszek Skupin napisał(a):
smoki3 napisał(a):
samart napisał(a):Z zachowaniem założenia,
że nie chcemy przekroczyć magicznej DMC 3500kg.


W tym całość odpowiedzi, DMC ciągnika i przyczepy ma nie przekroczyć 3500kg. Inaczej potrzeba C+E i inne udogodnienia winietowe na autostradach.

Nie koniecznie.... Wystarczy BE czyli do B dorobić prawko na ciąganie przyczepy dwuosiowej pow DMC = 750 kg z hamulcem najazdowym. :idea:


Na podstawowe B - też możesz holować przyczepę dwuosiową
nawet z hamulcami najazdowymi na dwie osie !!!
i nie mieszajmy już bo się zrobi śmietnik....Było już o tym wiele razy.
Ostatnio edytowano 04.04.2011 11:45 przez samart, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone