niedzwiedz40 napisał(a):WYDAJE MI SIĘ, ŻE PRZY PRACY SILNIKA NA WSTECZ PRZY ŚRUBIE LEWOSKRĘTNEJ ŁOZYSKO STOŻKOWE BĘDZIE OBCIĄŻANE W PRZECIWNYM KIERUNKU.
Łożyska stożkowe mają stożkowe bieżnie w pierścieniu wewnętrznym i zewnętrznym, między którymi umiejscowione są wałeczki stożkowe. Wierzchołki wszystkich powierzchni stożkowych zbiegają się w jednym punkcie na osi łożyska. Wskutek tego uzyskuje się optymalne warunki toczenia w łożysku. Ze względu na swą konstrukcję łożyska stożkowe nadają się do przejmowania obciążeń złożonych (promieniowych i osiowych. Zasadniczo zdolność łożyska do przenoszenia obciążeń osiowych jest w dużym stopniu zależna od kąta działania, który odpowiada kątowi bieżni pierścienia zewnętrznego. Im ten kąt jest większy, tym większa jest obciążalność osiowa łożyska. Łożyska stożkowe są na ogół rozłączne, to znaczy pierścień wewnętrzny z zestawem wałeczków, tworzący jedną całość, może być zabudowany niezależnie od pierścienia zewnętrznego.
Jacek L napisał(a):Luzik Panowie - pełen luzik - do sezonu jeszcze ze 4 miechy
Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...