Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Motorowodniactwo

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 09.11.2009 16:15

samart - właśnie w ribach obawiam się tego wyklejenia i trwałości tub w końcu to nie jakiś super materiał, a chciałoby się tym popływać minimum 5 sezonów , dobry laminat to zakup na wiele lat, zawsze można zmienić silnik na mocniejszy , tylko wiadomo że przydałoby się kupić jakiegoś Suva lub Jeepa żeby to ciągać. a to już generuje duże koszty. Rozmawiałem z dystrybutorem Pro Wave na Polskę i dają na nie 2 lata gwarancji.
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 09.11.2009 16:51

D1ALVARO napisał(a):samart - właśnie w ribach obawiam się tego wyklejenia i trwałości tub w końcu to nie jakiś super materiał, a chciałoby się tym popływać minimum 5 sezonów , dobry laminat to zakup na wiele lat, zawsze można zmienić silnik na mocniejszy , tylko wiadomo że przydałoby się kupić jakiegoś Suva lub Jeepa żeby to ciągać. a to już generuje duże koszty. Rozmawiałem z dystrybutorem Pro Wave na Polskę i dają na nie 2 lata gwarancji.


No ale co po tych dwu latach - tak pytam z ciekawości?
PRO WAVE nie mają tub wykonanych z Hypalonu, tylko z dość mocnego
materiału PCV, PRAWDOPODOBNIE GRAMATURA 1200 !!!
Wg. mnie jeżeli przez te 2 lata nie odkleją się - to będą się trzymać.
Materiał PCV - jeżdzi na naczepach TIR i jest niższej gramatury max.900
i też się nic nie dzieje. Poza tym bardzo dużo zależy od użytkowania
samych balonów. Trzeba pamiętać o zmniejszaniu ciśnienia jeżeli
nie pływamy, trzeba uważać na uszkodzenia mechaniczne - bo to jest
wg. mnie najsłabsze ogniwo w PRO WAVE. Inny kolega ma BRIG-a
i jest dużo lepiej wykonany, materiał też PCV ale jakiś taki
solidniejszy...5 lat już go katuje i po morzu i śródlądziu
i generalnie nic się nie dzieje niepokojącego.....
Poza tym w Polsce są już Firmy profesjonalnie wykonujące naprawy
lub nie daj Boże - wymiany pływaków - tak więc nie ma tragedii...

Odnośnie łodzi laminatowych:
Kolega po tym naszym RIB-ie zaraził się Bowriderem,
i co ciekawsze znalazł okazję i kupił.
Łódka ma 5,6m - silnik 4,3L stacjonarny i jest Happy.
Po łódkę pojechaliśmy moim autem, ze względu na 4x4 napęd,
moc silnika i moje uprawnienia. Okazało się, że nie taki diabeł straszny.
Na haku prawie nie czuło się łodzi, stabilnie momentami śmigałem
przy wyprzedzaniu grubo powyżej dozwolonej prędkości i nie było
żadnych problemów. Teraz ciąga ją swoim Chryslerem bez napędu
4x4 i tylko czasami muszę mu pomóc przy wyciągnięciu łodzi z wody.
Tak więc do holowania nie potrzebujesz 4x4, napęd sprawdza się głównie
przy slipowaniu łodzi. A w Chorwacji to raczej będziesz korzystał
z dżwigu slipowego, niż sam wjeżdżał do morza z przyczpką.

póżniej jeszcze kilka zdań o spalaniu łodzi laminatowych
z dużymi silnikami...teraz muszę oddalić się od komputerka :-)

pzdr.samart
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 09.11.2009 17:24

samart - dobrze że masz dużo wiedzy praktycznej na te tematy z chęcią o tym poczytamy, a jeśli brałbym łódź laminowaną to raczej z silnikiem nie większym jak 115km, bo ten Mercruiser 4,3 to pewnie niezły połykacz paliwa z tym Bowriderem :D
andpe
Turysta
Avatar użytkownika
Posty: 13
Dołączył(a): 16.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) andpe » 09.11.2009 17:50

D1ALVARO napisał(a):samart - dobrze że masz dużo wiedzy praktycznej na te tematy z chęcią o tym poczytamy, a jeśli brałbym łódź laminowaną to raczej z silnikiem nie większym jak 115km, bo ten Mercruiser 4,3 to pewnie niezły połykacz paliwa z tym Bowriderem :D


Nie większym, ale i nie mniejszym. Mam 5-metrową laminatową kabinówkę z silnikiem 50 KM i po jednym sezonie w Chorwacji na gwałt kupuję 90-115 KM.

Przy okazji - jeżeli pływacie z żonami, zastanów się, czy zmieściłbyś do RIB-a to wszystko, co ONE biorą. Moja kabina czasami wyglądała, no szkoda gadać jak wyglądała :D , ale przynajmniej na pokładzie był klar.

Pozdrowienia
jacek_katowice
Odkrywca
Posty: 105
Dołączył(a): 19.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek_katowice » 09.11.2009 18:07

D1ALVARO napisał(a):niedzwiedz40 - do laminatu trzeba mieć mocny samochód z napędem na 4 koła, a riba bez problemu pociągnę Citroenem Berlingo, Rib na pewno spali mniej paliwa niż 5 metrowy laminat ze 115km silnikiem :D , poza tym cena dobrego laminatu 5m jest też nie mała.

Mam łódź laminatową SEA RAY 210 CC z silnikiem 4,3L Mercruiser i cały ten zestaw ciągnę do Cro Citroenem C8 bez problemu, tak więc napęd 4x4 jest całkowicie zbędny, natomiast rodzi się inne pytanie - prawko B+E pozdrav Jacek
rycerzyk1970
Globtroter
Posty: 31
Dołączył(a): 03.11.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) rycerzyk1970 » 09.11.2009 18:11

samart napisał(a):
rycerzyk1970 napisał(a):samart - możesz mi puścić na pocztę taką samą "pigułkę" jak do D1ALVARO
Właśnie zostałem właścicielem małego RIB-a i przygotowuję go do przyszłorocznego wypadu do CRO.


mogę oczywiście...tylko podaj adres :-)


adres e-mail widoczny tylko dla zalogowanych na cro.pl

Z góry dzięki!!
mariusz nowak
Croentuzjasta
Posty: 168
Dołączył(a): 22.01.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) mariusz nowak » 09.11.2009 18:33

MYŚLĘ PANOWIE I PANIE ŻE WASZE BOLIDY MORSKIE/CHORWACKIE/
MAJĄ OGRANICZONĄ WYOBRAŻNIĘ BO WY RACZEJ NIE.
POZDRAWIAM.
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 09.11.2009 18:40

mariusz nowak napisał(a):MYŚLĘ PANOWIE I PANIE ŻE WASZE BOLIDY MORSKIE/CHORWACKIE/
MAJĄ OGRANICZONĄ WYOBRAŻNIĘ BO WY RACZEJ NIE.
POZDRAWIAM.
możesz dokładniej?
jacek_katowice
Odkrywca
Posty: 105
Dołączył(a): 19.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek_katowice » 09.11.2009 18:54

mariusz nowak napisał(a):MYŚLĘ PANOWIE I PANIE ŻE WASZE BOLIDY MORSKIE/CHORWACKIE/
MAJĄ OGRANICZONĄ WYOBRAŻNIĘ BO WY RACZEJ NIE.
POZDRAWIAM.


Trochę jaśniej, bo przypuszcza, iż nie tylko ja, ale także inni nie wiedzą o co chodzi.
Jacek
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 09.11.2009 19:12

jacek_katowice napisał(a):
D1ALVARO napisał(a):niedzwiedz40 - do laminatu trzeba mieć mocny samochód z napędem na 4 koła, a riba bez problemu pociągnę Citroenem Berlingo, Rib na pewno spali mniej paliwa niż 5 metrowy laminat ze 115km silnikiem :D , poza tym cena dobrego laminatu 5m jest też nie mała.

Mam łódź laminatową SEA RAY 210 CC z silnikiem 4,3L Mercruiser i cały ten zestaw ciągnę do Cro Citroenem C8 bez problemu, tak więc napęd 4x4 jest całkowicie zbędny, natomiast rodzi się inne pytanie - prawko B+E pozdrav Jacek


Dokładnie tak jak mówisz....ciągnik przy laminatach do 5,5m/6m nie musi
być specjalnie mocny, ważna jest również masa własna przyczepy.
Ale z reguły amerykańskie łodzie mają amerykańskie przyczepy - czyli
aluminiowe co za tym idzie - lekkie.
Gorzej jest już z wymogami prawa jazdy - najczęściej trzeba już dorobić
E do B - ale spokojnie nie jest to jakas tragedia, zdaje się tylko jazdę.
(po nowym roku może sie to zmienić - ale może to tylko plotki :-)

Odnosnie spalania: @Jacek popraw mnie jeżeli się mylę.
Z wstępnych wyliczeń wyszło, że przy spokojnym pływaniu
stacjonarny Mercruiser 4,3 przy łodzi o masie 1000/1200kg,
z 2/3 osobami na pokładzie mieści się poniżej 20l/h.
Oczywiście nie mówimy tu o piłowaniu
na maksymalnych obrotach,z częstym startowaniem czy ciąganiu zabawek wodnych, ale o prędkości przelotowej w okolicach 45/50km/h

Ile poniżej tych 20l/h trudno powiedzieć bo za mało było pływane w stabilnych warunkach. Ale na wiosnę na pewno sprawdzimy :-)

Reasumując: łódka laminatowa wcale duuużo więcej nie spali od
łodzi hybrydowej z podobnym silnikiem.

pzdr.samart
Ostatnio edytowano 09.11.2009 19:18 przez samart, łącznie edytowano 1 raz
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 09.11.2009 19:14

rycerzyk1970 napisał(a):
samart napisał(a):
rycerzyk1970 napisał(a):samart - możesz mi puścić na pocztę taką samą "pigułkę" jak do D1ALVARO
Właśnie zostałem właścicielem małego RIB-a i przygotowuję go do przyszłorocznego wypadu do CRO.


mogę oczywiście...tylko podaj adres :-)


adres e-mail widoczny tylko dla zalogowanych na cro.pl

Z góry dzięki!!


Poszło na skrzynkę :-)
Daj znać czy doleciało....
rycerzyk1970
Globtroter
Posty: 31
Dołączył(a): 03.11.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) rycerzyk1970 » 09.11.2009 19:17

samart- dzięki doleciało i rozjaśniło problemik!!
dzięki!
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 09.11.2009 19:23

rycerzyk1970 napisał(a):samart- dzięki doleciało i rozjaśniło problemik!!
dzięki!

No i widzisz jakie to proste.
Taniej - szybciej i bez zbędnych nic nie wnoszących
pokomunistycznych formalności.

powodzenia....:-)

pzdr.samart
jacek_katowice
Odkrywca
Posty: 105
Dołączył(a): 19.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek_katowice » 09.11.2009 19:26

samart napisał(a):
jacek_katowice napisał(a):
D1ALVARO napisał(a):niedzwiedz40 - do laminatu trzeba mieć mocny samochód z napędem na 4 koła, a riba bez problemu pociągnę Citroenem Berlingo, Rib na pewno spali mniej paliwa niż 5 metrowy laminat ze 115km silnikiem :D , poza tym cena dobrego laminatu 5m jest też nie mała.

Mam łódź laminatową SEA RAY 210 CC z silnikiem 4,3L Mercruiser i cały ten zestaw ciągnę do Cro Citroenem C8 bez problemu, tak więc napęd 4x4 jest całkowicie zbędny, natomiast rodzi się inne pytanie - prawko B+E pozdrav Jacek


Dokładnie tak jak mówisz....ciągnik przy laminatach do 5,5m/6m nie musi
być specjalnie mocny, ważna jest również masa własna przyczepy.
Ale z reguły amerykańskie łodzie mają amerykańskie przyczepy - czyli
aluminiowe co za tym idzie - lekkie.
Gorzej jest już z wymogami prawa jazdy - najczęściej trzeba już dorobić
E do B - ale spokojnie nie jest to jakas tragedia, zdaje się tylko jazdę.
(po nowym roku może sie to zmienić - ale może to tylko plotki :-)

Odnosnie spalania: @Jacek popraw mnie jeżeli się mylę.
Z wstępnych wyliczeń wyszło, że przy spokojnym pływaniu
stacjonarny Mercruiser 4,3 przy łodzi o masie 1000/1200kg,
z 2/3 osobami na pokładzie mieści się poniżej 20l/h.
Oczywiście nie mówimy tu o piłowaniu
na maksymalnych obrotach,z częstym startowaniem czy ciąganiu zabawek wodnych, ale o prędkości przelotowej w okolicach 45/50km/h

Ile poniżej tych 20l/h trudno powiedzieć bo za mało było pływane w stabilnych warunkach. Ale na wiosnę na pewno sprawdzimy :-)

Reasumując: łódka laminatowa wcale duuużo więcej nie spali od
łodzi hybrydowej z podobnym silnikiem.

pzdr.samart


Samart
Masa własna "przyczepki", tak jak mówisz jest z duraluminium, jednakże wymieniłem osie - obie hamowane i zaczep, to masa 450kg do tego łódź o masie własnej, bez paliwa, dokładnie 1900kg czyli łącznie 2350 kg, aby ktoś z forumowiczów się nie czepiał, w dowodzie rejestracyjnym przyczepy mam DMC 1700kg, ale to tylko z uwagi na wpis w DR samochodu.
Spalanie łodzi przy spokojnym pływaniu w CRO oscyluje na granicy 15l/h, natomiast z zabawkami: banan na 4 osoby, lub 2 narciarzy to już w granicy 25l/h. Ale wychodzę z założenia, że nie po to człowiek haruje, aby sobie oszczędzał. Mam lódź więc z niej korzystam, jak przedję na zasłużoną ZUS-owska emeryturę, to ją sprzedam i kupię materac dmuchany.
pozdrav Jacek
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 09.11.2009 19:37

Czyli nasze obliczenia poszły mocno w górę,
ale pewnie dlatego, że dwa razy startowaliśmy ta łódką w zawodach,
a tam się pływa na max-a i średnia wyszła z tymi ścigawkami.
No to jest bardzo mile zaskoczony.
Ja obecnie wymieniam silnik w moim Bowriderze i zamówiłem sobie
Small Blocka 5,7L i liczę, że w 30l/h powinienem się zmieścić na przelotach,
a do 60l podczas zabawy i uważam to za przyzwoity wynik....
Też wychodzę z założenia, że łódka służy mi do rekreacji
a czy spali 5 czy 10 litrów więcej na godzinę nie stanowi problemu....

Tak więc koledzy nie bójcie się łódek laminatowych,
mają więcej miejsca na pokładzie, są wygodniejsze, fajnie się je ciągnie :-)
i wcale tak dużo nie palą ;-)

pzdr.samart
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone