D1ALVARO napisał(a):samart - właśnie w ribach obawiam się tego wyklejenia i trwałości tub w końcu to nie jakiś super materiał, a chciałoby się tym popływać minimum 5 sezonów , dobry laminat to zakup na wiele lat, zawsze można zmienić silnik na mocniejszy , tylko wiadomo że przydałoby się kupić jakiegoś Suva lub Jeepa żeby to ciągać. a to już generuje duże koszty. Rozmawiałem z dystrybutorem Pro Wave na Polskę i dają na nie 2 lata gwarancji.
D1ALVARO napisał(a):samart - dobrze że masz dużo wiedzy praktycznej na te tematy z chęcią o tym poczytamy, a jeśli brałbym łódź laminowaną to raczej z silnikiem nie większym jak 115km, bo ten Mercruiser 4,3 to pewnie niezły połykacz paliwa z tym Bowriderem
D1ALVARO napisał(a):niedzwiedz40 - do laminatu trzeba mieć mocny samochód z napędem na 4 koła, a riba bez problemu pociągnę Citroenem Berlingo, Rib na pewno spali mniej paliwa niż 5 metrowy laminat ze 115km silnikiem , poza tym cena dobrego laminatu 5m jest też nie mała.
samart napisał(a):rycerzyk1970 napisał(a):samart - możesz mi puścić na pocztę taką samą "pigułkę" jak do D1ALVARO
Właśnie zostałem właścicielem małego RIB-a i przygotowuję go do przyszłorocznego wypadu do CRO.
mogę oczywiście...tylko podaj adres
możesz dokładniej?mariusz nowak napisał(a):MYŚLĘ PANOWIE I PANIE ŻE WASZE BOLIDY MORSKIE/CHORWACKIE/
MAJĄ OGRANICZONĄ WYOBRAŻNIĘ BO WY RACZEJ NIE.
POZDRAWIAM.
mariusz nowak napisał(a):MYŚLĘ PANOWIE I PANIE ŻE WASZE BOLIDY MORSKIE/CHORWACKIE/
MAJĄ OGRANICZONĄ WYOBRAŻNIĘ BO WY RACZEJ NIE.
POZDRAWIAM.
jacek_katowice napisał(a):D1ALVARO napisał(a):niedzwiedz40 - do laminatu trzeba mieć mocny samochód z napędem na 4 koła, a riba bez problemu pociągnę Citroenem Berlingo, Rib na pewno spali mniej paliwa niż 5 metrowy laminat ze 115km silnikiem , poza tym cena dobrego laminatu 5m jest też nie mała.
Mam łódź laminatową SEA RAY 210 CC z silnikiem 4,3L Mercruiser i cały ten zestaw ciągnę do Cro Citroenem C8 bez problemu, tak więc napęd 4x4 jest całkowicie zbędny, natomiast rodzi się inne pytanie - prawko B+E pozdrav Jacek
rycerzyk1970 napisał(a):samart napisał(a):rycerzyk1970 napisał(a):samart - możesz mi puścić na pocztę taką samą "pigułkę" jak do D1ALVARO
Właśnie zostałem właścicielem małego RIB-a i przygotowuję go do przyszłorocznego wypadu do CRO.
mogę oczywiście...tylko podaj adres
adres e-mail widoczny tylko dla zalogowanych na cro.pl
Z góry dzięki!!
samart napisał(a):jacek_katowice napisał(a):D1ALVARO napisał(a):niedzwiedz40 - do laminatu trzeba mieć mocny samochód z napędem na 4 koła, a riba bez problemu pociągnę Citroenem Berlingo, Rib na pewno spali mniej paliwa niż 5 metrowy laminat ze 115km silnikiem , poza tym cena dobrego laminatu 5m jest też nie mała.
Mam łódź laminatową SEA RAY 210 CC z silnikiem 4,3L Mercruiser i cały ten zestaw ciągnę do Cro Citroenem C8 bez problemu, tak więc napęd 4x4 jest całkowicie zbędny, natomiast rodzi się inne pytanie - prawko B+E pozdrav Jacek
Dokładnie tak jak mówisz....ciągnik przy laminatach do 5,5m/6m nie musi
być specjalnie mocny, ważna jest również masa własna przyczepy.
Ale z reguły amerykańskie łodzie mają amerykańskie przyczepy - czyli
aluminiowe co za tym idzie - lekkie.
Gorzej jest już z wymogami prawa jazdy - najczęściej trzeba już dorobić
E do B - ale spokojnie nie jest to jakas tragedia, zdaje się tylko jazdę.
(po nowym roku może sie to zmienić - ale może to tylko plotki
Odnosnie spalania: @Jacek popraw mnie jeżeli się mylę.
Z wstępnych wyliczeń wyszło, że przy spokojnym pływaniu
stacjonarny Mercruiser 4,3 przy łodzi o masie 1000/1200kg,
z 2/3 osobami na pokładzie mieści się poniżej 20l/h.
Oczywiście nie mówimy tu o piłowaniu
na maksymalnych obrotach,z częstym startowaniem czy ciąganiu zabawek wodnych, ale o prędkości przelotowej w okolicach 45/50km/h
Ile poniżej tych 20l/h trudno powiedzieć bo za mało było pływane w stabilnych warunkach. Ale na wiosnę na pewno sprawdzimy
Reasumując: łódka laminatowa wcale duuużo więcej nie spali od
łodzi hybrydowej z podobnym silnikiem.
pzdr.samart
Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...