Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Motorowodniactwo

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 08.11.2009 21:58

FUX napisał(a):7 osób w ribie z 80KM Yamachą dawalo radę bez problemu...
Sądzę, że wystarczy.


Oczywiście, że da radę....i myslę, że 70KM też poradzi....
Tylko o jakim pływaniu rozmawiamy. Jeżeli o przemieszczaniu
się po wodzie to spox, jeżeli o krótkiej wycieczce na plażę lub do zatoczki
to tym bardziej spox. Ale jeżeli chcesz w 7 osób spędzić cały dzień
na morzu w 5m RIB-ie i przy tym wypocząć nie zawijając do portu
czy innych zatoczek - to raczej nieporozumienie...

Wg. mnie te podawane wartości w certyfikatach, to raczej tylko
jako wartość przewozową w lekkiej ciasnocie - dla mnie to nie wypoczynek
na łodzi jak mam ludzi poukładanych na pokładzie jak sardynki w puszce....

pzdr.samart
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 09.11.2009 08:09

samart napisał(a):
FUX napisał(a):7 osób w ribie z 80KM Yamachą dawalo radę bez problemu...
Sądzę, że wystarczy.


Oczywiście, że da radę....i myslę, że 70KM też poradzi....
Tylko o jakim pływaniu rozmawiamy. Jeżeli o przemieszczaniu
się po wodzie to spox, jeżeli o krótkiej wycieczce na plażę lub do zatoczki
to tym bardziej spox. Ale jeżeli chcesz w 7 osób spędzić cały dzień
na morzu w 5m RIB-ie i przy tym wypocząć nie zawijając do portu
czy innych zatoczek - to raczej nieporozumienie...

Wg. mnie te podawane wartości w certyfikatach, to raczej tylko
jako wartość przewozową w lekkiej ciasnocie - dla mnie to nie wypoczynek
na łodzi jak mam ludzi poukładanych na pokładzie jak sardynki w puszce....

pzdr.samart


Ale niczego innego nie mialem na myśli, jak moc uciągowa tego silnika w konfiguracji ilość pasażerów do wielkości jednostki.
:wink:
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 09.11.2009 09:12

......Reasumując
Przewaga RIBa nad łodzią laminatową jest bezsprzeczna.
RIB- jest łatwy do przetransportowania, jest dzielny na fali,
z reguły niezatapialny (chociaż też można go zatopić),
zadawala się mniejszą konsumpcją paliwa
przy tej samej długości jednostki (porównując z laminatem), ....
ale RIB również ma wady o których
nikt nie chce napisać....

pzdr.samart
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 09.11.2009 09:14

samart napisał(a):ale RIB również ma wady o których
nikt nie chce napisać....

napisz, napisz, please........... :lol:
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 09.11.2009 12:06

samart - w przyszłym sezonie mamy czym pływać , gdyż w tym roku skompletowaliśmy sobie nowy zestaw, dlatego riba planuje kupić za 2 sezony ponieważ jest to już dość duży wydatek, a Pro Wavem 520 interesuje się już od dawna gdyż ten rib z nową lawetą i 1-2 letnim używanym silnikiem mieści się w kwocie jaką zamierzam przeznaczyć na cały zestaw ( 40 tysięcy ) , natomiast za nowego ( profesjonalnego ) riba 5,5m z nową lawetą trzeba zapłacić 40 tysięcy + 20 tysięcy za silnik 115KM do niego i wychodzi 60 tysięcy a to już jednak trochę duża kwota jak na nasze pływanie turystyczne typu 2 - 4 tygodnie w Chorwacji w roku i 1 - 2 razy w tygodniu po jeziorach w Polsce jak jest pogoda , myślę że przy takich turystycznych zastosowaniach ten rib się w 100% sprawdzi, przy tym maksymalnie będzie na nim pływać 4 osoby. Chcielibyśmy popływać tym zestawem z 5 sezonów więc z silnikiem też nie będziemy przesadzać.
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 09.11.2009 14:39

myślę że w przypadku pływania takiego jak tu większość opisuje to kupowanie RIBa jest nie potrzebne , RIB był i jest stworzony do pływania w ciężkich warunkach np. akcje ratownicze , RIB spala więcej paliwa niż laminat ze względu na tylne boje , jest o wiele mniej przestrzeni użytkowej , ja nie szukał bym RIBa gdyby nie to że lubię wysokie fale . D1alvaro kup sobie 5m laminat i do tego tą 115 bo wątpię byś wypływał na większe fale , no chyba że chcesz mieć RIBa bo ma ładny kształt a to też się liczy
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 09.11.2009 14:44

niedzwiedz40 - do laminatu trzeba mieć mocny samochód z napędem na 4 koła, a riba bez problemu pociągnę Citroenem Berlingo, Rib na pewno spali mniej paliwa niż 5 metrowy laminat ze 115km silnikiem :D , poza tym cena dobrego laminatu 5m jest też nie mała.
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 09.11.2009 14:58

nie sugeruj się tym że jeśli coś jest lżejsze to mniej spali w ślizgu liczy sie ostatni metr lub 1.5 m kadłuba i to decyduje o spalaniu
rycerzyk1970
Globtroter
Posty: 31
Dołączył(a): 03.11.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) rycerzyk1970 » 09.11.2009 14:58

samart - możesz mi puścić na pocztę taką samą "pigułkę" jak do D1ALVARO
Właśnie zostałem właścicielem małego RIB-a i przygotowuję go do przyszłorocznego wypadu do CRO.
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 09.11.2009 15:25

niedzwiedz40 - możesz to bardziej objaśnić , bo jednak różnica wagowa jest spora i wynosi 400 - 500kg
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 09.11.2009 15:34

rycerzyk1970 napisał(a):samart - możesz mi puścić na pocztę taką samą "pigułkę" jak do D1ALVARO
Właśnie zostałem właścicielem małego RIB-a i przygotowuję go do przyszłorocznego wypadu do CRO.


mogę oczywiście...tylko podaj adres :-)
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 09.11.2009 15:41

D1ALVARO napisał(a):niedzwiedz40 - możesz to bardziej objaśnić , bo jednak różnica wagowa jest spora i wynosi 400 - 500kg
chodzi o układanie się strugi wody i jej oderwanie od kadłuba , widzialeś kiedyś takie stopnie pod kadłubem? zaobserwuj że najnowsze modele szybkich łodzi RIB mają balony umieszczone bardzo wysoko tak że podczas płynięcia w ślizgu nie dotykają wody . poczytaj o tym a zrozumiesz
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 09.11.2009 15:48

niedzwiedz40 napisał(a):nie sugeruj się tym że jeśli coś jest lżejsze to mniej spali w ślizgu liczy sie ostatni metr lub 1.5 m kadłuba i to decyduje o spalaniu


I tu sie w 100% zgadzam z niedziedz40.

Niestety ProWAVE ( i nie tylko) ma ten mankament,
że przy 2/3 osobach na pokładzie włóczy tylną częścią
pływaków po wodzie, powodując zwiększone opory ślizgu.
Prędkość maksymalna spada i wzrasta zużycie paliwa :-(

Sytuację poprawia podciągnięcie silnika delikatnie do góry,
nie mówię tu o trymowaniu mechanicznym na pompie trymu,
tylko o montażu fizycznym do pawęży.
Co za tym idzie, zwiększa się radykalnie prędkość jednostki,
ale niestety zmniejsza się komfort pływania w zakrętach.
Trzeba zmienić technikę pływania w ciasnych zakrętach.

Z Polskich konstrukcji RIB-ów które są pozbawione tej wady
są produkty SPORTIS-a, oraz AGA MARINE
Wyrażnie pływaki są podniesione
względem linii wodnej :-)
Niestety SPORTIS posiada inne wady, które nie predysponują go
do produktu wzorcowego :-(

Poniżej masz linka do testów PRO WAVE przed wyjazdem do CRO,
na filmiku zobaczysz o co chodzi z tymi pływakami
(zwróć uwagę jak nisko siedzi część rufowa pływaków podczas
płynięcia w ślizgu i wyobraż sobie co się będzie działo, jak wpakujesz
5 osób na pokład :-(
To samo tyczy się silnika Johnson w 2 suwie jest stosunkowo lekki,
niestety jak doładujesz dodatkowe 50/70kg na rufę to będzie
kolejny problem......



pzdr.samart
Ostatnio edytowano 09.11.2009 16:06 przez samart, łącznie edytowano 1 raz
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 09.11.2009 16:05

niedzwiedz40 , samart - dzięki za objaśnienie , w takim razie trzeba będzie montować silnik wyżej, maksymalnie będzie pływać 4 osoby i w 4 osoby nie będziemy tak szaleć ( wiadomo jak to z kobietami ) co najwyżej we dwóch z kolegą będziemy pływać na więcej niż 60% gazu. ten rib ma być z założenia turystyczny no ale wiadomo jak będzie załamanie pogody to jego dzielność na wodzie na pewno się przyda, pewnie Sportis i Ava są lepiej wykonane ale cena też jest zdecydowanie wyższa. z tego co rozumiem to żeby temu zapobiec to warto oprócz umieszczenia silnika trochę wyżej posadzić z 2 osoby na dziobie :D

właśnie z silnikiem to drugi problem ile waży ten johnson :?: i jak się z nim pawęż zachowuje :?: no i oczywiście jak wygląda spalanie :D , z tego co słyszałem to ciężkie laminaty powyżej 5 metrów z silnikami 115KM też potrafią dużo spalić, o ile może się zwiększyć zużycie paliwa w ribie przy takich oporach :?:
Ostatnio edytowano 09.11.2009 16:12 przez D1ALVARO, łącznie edytowano 1 raz
samart
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 271
Dołączył(a): 02.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) samart » 09.11.2009 16:11

Dlatego napisałem Ci kila postów wcześniej,
że zakup tego RIB-a to kompromis pomiędzy ceną a jakością...

Dla Twojej informacji - był robiony test na zatapialność,
jeszcze przed założeniem silnika - bo trochę baliśmy się o motor.
Odkręciliśmy wszystko co powinno być zakręcone i zostawiliśmy
na wodzie - nabrał wody do samoodpływów i już więcej nie chciał.
Kolejny test był z silnikiem i też pomyślny - tylko w ślizg nie mógł
wejść z 2 osobami na pokładzie :-)

Jeszcze jedna ważna rzecz - zwróć uwagę na klejenie tub do kadłuba.
My wybieraliśmy chyba z 6 jednostek i ten nasz egzemplarz
też nie był idealnie wklejony - ale budził najmniejsze obawy odnośnie
trwałości. RIB przeżył 2 tygodnie na Korculi i jeszcze 3 miesiące
na śródlądziu, pływany praktycznie co weekend. Aż znalazł
się kupiec i poszedł do ludzi - mam nadzieję, że będą zadowoleni....

pzdr.samart
Ostatnio edytowano 09.11.2009 16:18 przez samart, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone