Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Łowienie ryb na wędkę

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Vjetar
Legenda

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 08.07.2010 07:44

Borynka napisał(a):jestem kompletną amatorka ale chciałabym popróbować wędkowania - czy potrzebuje jakies dokumenty , pozwolenia na to i czy cos płacę?

W trzecim poście na pierwszej stronie są linki a tam informacje.

Pzdr
puni
Croentuzjasta

Nieprzeczytany postnapisał(a) puni » 08.07.2010 08:11

Januszku sprawa ma się tak:
Rozmawiałem z moim gospodarzem odnośnie całej sytuacji. Potwierdził, że nie potrzebuję zezwolenia na połów z brzegu na maks. dwie wędki. To opisywane przez was zezwolenie na wędkowanie jest wymagane do połowu z łodzi oraz do połowu podwodnego (np. kuszą). Prawdopodobnie łowiłeś w miejscu niedozwolonym do wędkowania. Takie miejsca nie są specjalnie oznaczane ale nie wolno tam łowic. Są to plaże w godzinach 7.00 - 21.00 oraz kanały wejściowe do portów i miejsca cumowania. Niektóre betonowe brzegi przy portach są traktowane jako plaże (tak właśnie jest w Podgorze) i tam obowiązują ograniczenia. Inna sprawa, że brak konieczności zezwolenia nie zwalnia od przestrzegania przepisów dotyczących sprzętu oraz ochrony poszczególnych gatunków. W każdym razie zapewnił mnie, że jakbym natrafił na trudności podczas wędkowania to on to bierze na siebie i załatwi, gdyż zdarzają się przypadki usiłowania przeganiania wędkarzy przez niektórych miejscowych z ich rzekomych miejscówek.