Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Kultura jazdy

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1416
Dołączył(a): 16.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 02.02.2018 21:23

Cze!
Prikker czyli punkty karne.
Można mieć max. 7 punktów, przekroczenie tej liczby skutkuje utratą prawa do prowadzenia pojazdów mechanicznych na okres 6 miesięcy. Tracą "ważność" po trzech latach.
Fartsovertredelse: 11-15 km/t i 60-sone eller lavere **
Fartsovertredelse: F.o.m. 16 km/t i 60-sone eller lavere ***
Fartsovertredelse: 16-20 km/t i 70-sone eller høyere **
Fartsovertredelse: F.o.m. 21 km/t i 70-sone eller høyere ***
Kjøring mot rødt lys ***
Ulovlig forbikjøring ***
Brudd på vikeplikten ***
Kjøring i sperreområde ***
For kort avstand til kjøretøyet foran ***
Kjøring med trimmet motorsykkel/moped *** :D
Unnlatt sikring av passasjerer under 15 år **

...i o więzieniu...nie taki diabeł straszny jak og malują

Kara więzienia odbywana jest najczęściej w domu -elektroniczna kontrola. Wyroki do czterech miesięcy mogą zamienione być na więzienie domowe z dozorem elektronicznym.
Pobyt w zakładzie karnym zamieniany na "więzienie domowe" według mniej więcej takiego przelicznika:
za 7 dni zwykłego 8,5 dnia w więzieniu domowym.
Jednym z warunków jest iz skazany pracuje lub się uczy.
Ma obowiązek udać się do pracy, a po pracy ma być w domu.
Należy się rownież urlop...około 0,5h za każdy dzień :D
pozdro
fly
Ostatnio edytowano 03.02.2018 06:49 przez fly, łącznie edytowano 1 raz
greenrs
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5828
Dołączył(a): 30.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) greenrs » 03.02.2018 00:11

fly napisał(a):Kara więzienia odbywana jest najczęściej w domu -elektroniczna kontrola. Wyroki do czterech miesięcy mogą zamienione być na więzienie domowe z dozorem elektronicznym.
Pobyt w zakładzie karnym zamieniany na "więzienie domowe" wedłóg mniej więcej takiego przelicznika:
za 7 dni zwykłego 8,5 dnia w więzieniu domowym.
Jednym z warunków jest iz skazany pracuje lub się uczy.
Ma obowiązek udać się do pracy, a po pracy ma być w domu.
Należy się rownież urlop...około 0,5h za każdy dzień :D
pozdro
fly

Jak to się ma do zdrowego stylu życia promowanego w Skandynawii i praw więźniów (np. głośna sprawa Breivika)? Gdzie tu czas na spacery czy jakąkolwiek aktywność fizyczną na świeżym powietrzu? A może taki skazaniec wyjść do ogrodu np. podlać kwiaty czy rozpalić grilla, zrobić sobie krótką przebieżkę czy przejażdżkę rowerową? Przyznam, że jestem trochę rozczarowany norweskim systemem penitencjarnym... :?
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 04.02.2018 09:00

Moze jezdzic na rowerze :mrgreen:
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2384
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 20.02.2018 21:21

Habanero
Mistrz Europy UEFA
Avatar użytkownika
Posty: 6671
Dołączył(a): 14.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 22.02.2018 11:05

Passa 15 lat bez mandatu skończyła się :( Złapali mnie sokiści :evil:
Dwa dni temu zostałem ukarany mandatem, za przejeżdżanie przez przejazd kolejowy, gdy otwieranie zapór było nieskończone :roll:
Sprawdziłem i faktycznie, mandat należał się. Taryfikator przewiduje za to wykroczenie 300 pln.
Trochę dużo, tym bardziej, że w taryfikatorze nie ma mowy o karach dla pieszych, za to samo wykroczenie.
Zostałem kulturalnie pouczony i ukarany mandatem w wysokości 50 pln. Ufff.
Często zdarza się trąbienie na kierowców, którzy nie ruszają od razu po uruchomieniu zapór. Myślę, że świadczy to bardziej o niewiedzy, niż braku kultury.
Jestem ciekawy czy wiedzieliście o tym zakazie ?
Ja niestety nie wiedziałem :?
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 108267
Dołączył(a): 10.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 22.02.2018 11:31

Morał z tego taki, że mandaty uczą ... :wink:
Bratwojciech
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 496
Dołączył(a): 31.05.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bratwojciech » 22.02.2018 11:43

Habanero napisał(a):Passa 15 lat bez mandatu skończyła się :( Złapali mnie sokiści :evil:
Dwa dni temu zostałem ukarany mandatem, za przejeżdżanie przez przejazd kolejowy, gdy otwieranie zapór było nieskończone :roll:
Sprawdziłem i faktycznie, mandat należał się. Taryfikator przewiduje za to wykroczenie 300 pln.
Trochę dużo, tym bardziej, że w taryfikatorze nie ma mowy o karach dla pieszych, za to samo wykroczenie.
Zostałem kulturalnie pouczony i ukarany mandatem w wysokości 50 pln. Ufff.
Często zdarza się trąbienie na kierowców, którzy nie ruszają od razu po uruchomieniu zapór. Myślę, że świadczy to bardziej o niewiedzy, niż braku kultury.
Jestem ciekawy czy wiedzieliście o tym zakazie ?
Ja niestety nie wiedziałem :?

Świadczy to o braku kultury jak również o niewiedzy do czego to służy i kiedy tego używać.
Habanero
Mistrz Europy UEFA
Avatar użytkownika
Posty: 6671
Dołączył(a): 14.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 22.02.2018 11:46

Janusz Bajcer napisał(a):Morał z tego taki, że mandaty uczą ... :wink:

Tak to jest na tym świecie, że za wiedzę trzeba płacić :wink:
boboo
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5107
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 22.02.2018 12:28

Habanero napisał(a):(...) Jestem ciekawy czy wiedzieliście o tym zakazie ? (...)

Zasadniczo tak, w Niemczech jest tak samo.
Ale już kopę lat nie przejeżdżałem przez przejazd strzeżony w PL podczas jego aktywności, więc nie wiem czy są jakieś dodatki w postaci np. świateł.
W DE zadanie jest niejako ułatwione. Gdy szlaban jest opuszczany/opuszczony/podnoszony miga dodatkowo czerwone światło. I tak sobie miga, aż do całkowitego podniesienia szlabanu (domniemywam tam jakiś sensor).
A że na czerwonym wjeżdżać nie wolno, to i wszyscy grzecznie czekają.
Ale mimo wszystko pamiętam to jeszcze z kursu prawa jazdy w PL (1989).
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 22.02.2018 13:01

Habanero napisał(a):Jestem ciekawy czy wiedzieliście o tym zakazie ?
Ja niestety nie wiedziałem :?


Wiedziałem. Jak się świeci sygnalizator i podnoszą rogatki (albo ten pierwszy zgasł), to nie wolno wjechać. Dlaczego? Bo przejazd może się znów zamknąć... Czego niedawno (w związku z tym, że moja firma szwenda się też wokół sprzętu kolejowego) się dowiedziałem na szkoleniu PKP PLK, SJ i British Rail, w efekcie czego dostałem przepustkę na czynne tory w Polsce, Szwecji i Anglii :mrgreen:
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6658
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 22.02.2018 13:19

Przydaje się takie przypomnienie :) nie pamiętałem :)
Habanero
Mistrz Europy UEFA
Avatar użytkownika
Posty: 6671
Dołączył(a): 14.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 23.02.2018 08:36

boboo napisał(a):.....
W DE zadanie jest niejako ułatwione. Gdy szlaban jest opuszczany/opuszczony/podnoszony miga dodatkowo czerwone światło. I tak sobie miga, aż do całkowitego podniesienia szlabanu (domniemywam tam jakiś sensor).
A że na czerwonym wjeżdżać nie wolno, to i wszyscy grzecznie czekają.
.....


W Polsce, teraz nie jestem tego pewny na 100 %, czerwone światło zostaje wyłączone w momencie unoszenia zapór.
Sprawdzę to jeszcze. Wydaje mi się, że na czerwonym bym nie wjechał. Jeżeli było inaczej i wjechałem na czerwonym, to dałem strasznie ciała i mandat w wysokości 50 pln był wyrazem bardzo dużej empatii ze strony SOK.

Pääkäyttäjä napisał(a):.....Dlaczego? Bo przejazd może się znów zamknąć...


Zadawałem sobie to pytanie. Myślałem, że dbają tak o mienie PKP i boją się o zniszczenie szlabanów przez kierowców. Nic innego nie przychodziło mi do głowy :roll: Argument ....Bo przejazd może się znów zamknąć.... wyjaśnia wszystko. Takie proste... a jednak ...:oczko_usmiech:

bluesman napisał(a):Przydaje się takie przypomnienie :) nie pamiętałem :)

Jakby co to liczę na rewanż.
Oczywiście żartowałem :wink:
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1416
Dołączył(a): 16.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 27.02.2018 15:00

Habanero napisał(a):
Janusz Bajcer napisał(a):Morał z tego taki, że mandaty uczą ... :wink:

Tak to jest na tym świecie, że za wiedzę trzeba płacić :wink:

Cze!
Zapłaciłeś za naukę a nie za wiedzę... :wink:
Po lekturze filmu z Rogoznicy myślę że jest więcej niedociągnięć w wiedzy które należałoby uzupełnić.
pozdro
fly
lechocz
Cromaniak
Posty: 607
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 27.02.2018 16:29

boboo napisał(a):W DE zadanie jest niejako ułatwione. Gdy szlaban jest opuszczany/opuszczony/podnoszony miga dodatkowo czerwone światło. I tak sobie miga, aż do całkowitego podniesienia szlabanu (domniemywam tam jakiś sensor).


W Polsce jest dokładnie tak samo tzn. światło czerwone miga aż do całkowitego podniesienia zapór.
Habanero
Mistrz Europy UEFA
Avatar użytkownika
Posty: 6671
Dołączył(a): 14.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 28.02.2018 07:41

lechocz napisał(a):
boboo napisał(a):W DE zadanie jest niejako ułatwione. Gdy szlaban jest opuszczany/opuszczony/podnoszony miga dodatkowo czerwone światło. I tak sobie miga, aż do całkowitego podniesienia szlabanu (domniemywam tam jakiś sensor).


W Polsce jest dokładnie tak samo tzn. światło czerwone miga aż do całkowitego podniesienia zapór.

Zgadza się. Wczoraj sprawdziłem. Znowu byłem pierwszy na przejeździe. Zanim ruszyłem minęły mnie 3 samochody z naprzeciwka, które popełniły to samo wykroczenie co ja tydzień temu.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone