Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Kto jeździ z boxem na dachu?

Wszystkie rozmowy na tematy turystyczne nie związane z wcześniejszymi działami mogą trafiać tutaj. Zachowanie się naszych rodaków za granicą, wybór kraju wakacyjnego wyjazdu, czy korzystać z biur podróży.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Slick
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 197
Dołączył(a): 28.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Slick » 30.04.2012 15:46

a to cenna informacja z tym aeroskin, :)
wyjazd dopiero w sierpniu wiec poczekam. Jakbyś tylko mógł sprawdzić jaki ma być kit. dzięki

pozdrav
bracik001
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1840
Dołączył(a): 06.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) bracik001 » 01.05.2012 07:55

Witam,

Maćku, czy po zmianie na inne belki, będę musiał również zmieniać zestawy na narty i rowery? Mam takie wsuwane na belkę. Czy te systemy są kompatybilne między sobą? :cry:
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 01.05.2012 08:08

bracik001 napisał(a):Witam,

Maćku, czy po zmianie na inne belki, będę musiał również zmieniać zestawy na narty i rowery? Mam takie wsuwane na belkę. Czy te systemy są kompatybilne między sobą? :cry:



Trudno powiedzieć :roll: Niektóre uchwyty mają cybanty i wsuwki w komplecie, niektóre przewidują tylko jedno rozwiązanie.
Jeśli kupisz nowe belki alu ze standardowym rowkiem "T" to bez problemu wykorzystasz swoje uchwyty.
Kupując belki u dealera auta mogą wystąpić problemy, czasami specjalne belki, np Thule, dla BMW, Merca ... mają inny rowek.
bracik001
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1840
Dołączył(a): 06.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) bracik001 » 01.05.2012 08:14

Nie miała baba problemu, to se auto wymieniła na nowe :wink:
barti75
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 729
Dołączył(a): 15.04.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) barti75 » 02.05.2012 08:43

Slick napisał(a):
Co sądzisz o takiej konfiguracji:
Thule Rapid System 754, belka WingBar 961, Zestaw dopasowujący 1427, Thule One Key System 4 wkładki.
Taki zestaw proponuje mi konfigurator na stronie THULE. Czy jest to najwyższa półka - czy może coś byś zmienił.



Slick mam taką konfigurację jaką chcesz kupić( różnica inny box bo u mnie Thule Dynamic 800)ale reszta, może nie identyczna bo inne auto ale stopki mam 754, belki WingBary ale dłuższe bodajże 135cm i powiem Ci że belki wingbary w porównaniu do standardowych alu też thule są zdecydowanie cichsze (kupione dzięki sugestii kolegi Macieja i sprawdzone osobiście przeze mnie, w poprzednim aucie miałem zwykłe alu thule i te WingBary są naprawdę cichsze), więc jak zakupisz to co wymieniłeś będziesz napewno zadowolony.

PS
Maćku czy pieniądze dotarły??
Slick
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 197
Dołączył(a): 28.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Slick » 02.05.2012 09:51

barti75 napisał(a):
Slick napisał(a):
Co sądzisz o takiej konfiguracji:
Thule Rapid System 754, belka WingBar 961, Zestaw dopasowujący 1427, Thule One Key System 4 wkładki.
Taki zestaw proponuje mi konfigurator na stronie THULE. Czy jest to najwyższa półka - czy może coś byś zmienił.



Slick mam taką konfigurację jaką chcesz kupić( różnica inny box bo u mnie Thule Dynamic 800)ale reszta, może nie identyczna bo inne auto ale stopki mam 754, belki WingBary ale dłuższe bodajże 135cm i powiem Ci że belki wingbary w porównaniu do standardowych alu też thule są zdecydowanie cichsze (kupione dzięki sugestii kolegi Macieja i sprawdzone osobiście przeze mnie, w poprzednim aucie miałem zwykłe alu thule i te WingBary są naprawdę cichsze), więc jak zakupisz to co wymieniłeś będziesz napewno zadowolony.

PS
Maćku czy pieniądze dotarły??


dzieki :) utwierdzacie mnie w przekonaniu, że dobra konfigurację wybrałem

pozdrav

PS. Maćku sprawdź mi tylko jaki ma być kit (1621 czy 1427) i daj również znać jak będą już w ofercie "aeroskin"
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 02.05.2012 12:49

Barti75 - bardzo szybko dotarły :D

Slick - pamiętam, sprawa w wyjaśnianiu :D
bracik001
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1840
Dołączył(a): 06.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) bracik001 » 06.05.2012 20:38

Witam Maćku,
Potwierdzają się Twoje informacje, że AutoMaxi nie ma stóp do mojego samochodu. Jestem zmuszony do zakupu nowego systemu :twisted:
Czy mogę prosić o informację z numerami kitów, belek itp bym wiedział czego szukać? Sprzedawców mój samochód wprowadza w zakłopotanie :evil: Nie potrafią udzielić mi konkretnej informacji co mam kupić. Będę musiał sam powiedzieć co chcę kupić lub co mają mi sprowadzić.
Pozdrawiam
Andrzej
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 07.05.2012 21:28

bracik001 napisał(a):Witam Maćku,
Potwierdzają się Twoje informacje, że AutoMaxi nie ma stóp do mojego samochodu. Jestem zmuszony do zakupu nowego systemu :twisted:
Czy mogę prosić o informację z numerami kitów, belek itp bym wiedział czego szukać? Sprzedawców mój samochód wprowadza w zakłopotanie :evil: Nie potrafią udzielić mi konkretnej informacji co mam kupić. Będę musiał sam powiedzieć co chcę kupić lub co mają mi sprowadzić.
Pozdrawiam
Andrzej


Henryk mi na imię ,a może pomogę w temacie . Producent La Prealpina do FocusaIII 5drzwi 2011-> przewiduje bagażnik podstawowy LP 47 110cm i kity -uchwyty L1289 taki zestaw z zamkami wynosi 360 zł . Bagażnik stalowy ocynk pokryty tworzywem kolor czarny , belki standrad 2/3 lekko wypukłe - zachowują sztywność pod obciążeniem i boksy mniej drgają przy dużych prędkościach .
Aluminiowe są droższe a bagażniki aero alu n a wpust T do 600 zł nawet .

Kupując markowe będziesz miał pewność ,że w przysżłości nie spotka Cię problem z uchwytami w kolejnym nowym samochodzie .
bracik001
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1840
Dołączył(a): 06.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) bracik001 » 07.05.2012 22:19

auto_gt napisał(a):
Kupując markowe będziesz miał pewność ,że w przysżłości nie spotka Cię problem z uchwytami w kolejnym nowym samochodzie .


Dziękuję za szybką odpowiedź :lol: Jak kupowałem AM też mnie zapewniano, że przy zmianie samochody konieczna będzie zmiana tylko kitu :twisted:
Ponieważ mam bagażnik na narty wsuwany do aluminiowych belek, muszę mieć takie belki by nie zmieniać bagażnika na narty, czyli AL z profilem "T" (ale zrobiłem się ostatnio mądry w temacie).
Jeśli mogę prosić o ofertę na taki zestaw (Al z "T") to będę wdzięczny :roll: Rozumiem, że można by u Ciebie zamówić ?
Pozdrawiam
Andrzej
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 08.05.2012 06:16

bracik001 napisał(a):
auto_gt napisał(a):
Kupując markowe będziesz miał pewność ,że w przysżłości nie spotka Cię problem z uchwytami w kolejnym nowym samochodzie .


Dziękuję za szybką odpowiedź :lol: Jak kupowałem AM też mnie zapewniano, że przy zmianie samochody konieczna będzie zmiana tylko kitu :twisted:
Ponieważ mam bagażnik na narty wsuwany do aluminiowych belek, muszę mieć takie belki by nie zmieniać bagażnika na narty, czyli AL z profilem "T" (ale zrobiłem się ostatnio mądry w temacie).
Jeśli mogę prosić o ofertę na taki zestaw (Al z "T") to będę wdzięczny :roll: Rozumiem, że można by u Ciebie zamówić ?
Pozdrawiam
Andrzej


Jest też model alu aero z wpustem T opis :
Aluminiowy bagażnik o belce aerodynamicznej (przekrój: 59 x 30 mm). Belki wraz z odpowiednim kitem L (uchwytem mocującym) tworzą kompletny bagażnik do danego samochodu. Bagażnik jest w standardzie wyposażony w zamki.
Bagażnik LP49 składa się z aluminiowej i aerodynamicznej bazy (belki i stopy) oraz uchwytu mocującego (tzw. kitu L).

Rozstaw stóp na belce jest regulowany w zależności od szerokości dachu.

Uchwyty mocujące zaprojektowane i wykonane są konkretnie pod dany model samochodu co gwarantuje idealne dopasowanie bagażnika do dachu. Dodatkową zaletą wymiennych kitów jest fakt, że przy zmianie samochodu wystarczy dokupić odpowiedni uchwyt mocujący przy (baza zostaje ta sama).

Belka bagażnika jest wygięta w niewielki łuk i prostuje się dopiero przy montażu na dachu dzięki czemu bagażnik stale „trzyma” dach i jest bardziej wytrzymała na obciążenia. Nośność belki wynosi 75 kg.

Wszelkie uchwyty na narty, rowery itp. (tzw. przystawki) mogą być mocowane w sposób tradycyjny (jeśli pozwala na to konstrukcja przystawki lub wsuwane w szynę znajdującą się w belce.

Bagażniki LP 49 są w standardzie wyposażone w zamki.
cennik i więcej zdjęć na priva adres e-mail widoczny tylko dla zalogowanych na cro.pl .
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 08.05.2012 19:15

Bracik - to co pisze Henio jest w dużej części prawdą, ale ...
Belka alu LP z profilem T ma w większości aut jedną, za to bardzo upierdliwą wadę. Końcówka belki jest przykręcana małą śrubeczką i najczęściej aby ją odkręcić/przykręcić, trzeba cały bagażnik zdjąć z auta. Bez zdjęcia tej końcówki nie wsuniesz uchwytu. Piszę to nie tylko jako sprzedawca tego bagażnika, ale też jako osoba, która ten wynalazek montuje klientom. Ten minus wynika z tego, że stopa jest dosyć mocno nachylona i nie dostępu wkrętakiem do śrubeczki. Niby drobiazg, ale jakże męczący. Główny importer tej firmy potwierdza tę "przypadłość", ale wsuwki ma na stałe zamontowane, bagażnika używa tylko z wsuwanym boxem.
Można zamontować dłuższą belkę, to znowu powoduje wystawanie belki i "walenie" się o nią głową.
Takie produkty bardzo firmowe jak Thule, Mont Blanc czy nawet Automaxi wspomnianej wady nie mają.
Tak samo, pewną nieścisłością jest gwarantowanie klientowi, że zawsze wystarczy wymienić tylko kit. NIE ZAWSZE, a życie uczy, że ...zmieniamy auta na takie ... jak Ty. :wink:
Żadna firma, żaden uczciwy sprzedawca nie powinien utwierdzać w takim przekonaniu klienta, gadanie głupot, wcześniej czy później wyjdzie na jaw.
Owszem, LP częściej niż niektórzy inni producenci zapewnia konieczność zakupu tylko kitu, ale ... np wystarczy, że kupisz auto z relingiem, albo kupisz auto wyraźnie innej szerokości na dachu, albo model, którego Włosi z LP nie znają, a jest ich sporo. Bagażniki LP sprzedaję od wielu lat, jako jeden z pierwszych w Polsce wprowadziłem je do oferty i dobrze wiem jakie mają zalety, a jakie wady. Ciekawostką (która mnie martwi) jest to, że sprzedaż produktów tej firmy bardzo spada, pomyśl co może być przyczyną :wink:
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 08.05.2012 20:10

Zawsze może sobie belki 125 cm zamiast 110 założyć i po kłopocie , tylko kto i poco jeździ z belkami non stop ? te krótsze belki są potów żeby hałas zminimalizować a owal belki dodatkowo wycisza .Belki 125 są funkcjonalniejsze można box i uchwyt do nart założyć , jak kto woli - Cena ta sama .
Kwadratowe są głośniejsze i belki dłuższe wystające poza łapę też hałasują , coś za coś , natomiast jest to świetne zabezpieczenie przed kradzieżą nikt nie zdejmie uchwytu do nart ....... chyb piłą .

Nie taki diabeł straszny jak go malują Maćku , a punkt widzenia zależy od punktu siedzenia .

Według tego co napisałeś ten LaPrealpina cały z metalu atestowany jest gorszy od thule na plastikowych łapach ? i co z tego ze atestowane , plastik to plastik kopniesz i popęka a blachę? to twoja noga popęka . nie opowiadaj Bajek .Praw fizyki nie zmienimy .

Natomiast demontaż bagażnika pierwszy raz już zamontowanego jest chwilą i nie sprawia trudności nawet laikowi .

Jak sam wspomniałeś Laprealipna zna najnowszy model FOCUSA i szybko dostosowała zaczepy , a AM jakoś nie zna ? to przecież popularniejsze autko jak sam Golf , przyjanmniej w PL .
Ostatnio edytowano 08.05.2012 23:36 przez auto_gt, łącznie edytowano 1 raz
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 08.05.2012 20:40

auto_gt napisał(a):Zawsze może sobie belki 125 cm zamiast 110 założyć i po kłopocie , tylko kto i poci jeździ z belkami non stop ? te krótsze belki są potów zęby hałas zminimalizować a owal belki dodatkowo wycieszą .Belki 125 są funkcjonalniejsze można box i uchwyt do nart założyć , jak kto woli -









"kto i poci" -- aż tak gorąco :!: :wink:
"potów" -- oj bardzo gorąco :wink:
"zęby" -- bolą :?:
"owal belki dodatkowo wycieszą" -- :D :D

Henryku-spokojnie, nie neguję produktów LP, podaję tylko dobre i złe strony ich wyrobów, a wady Thule też widzę, chociaż nie wyobrażam sobie Twojej nogi rozwalającej plastik, szkoda nogi, plastik to wytrzyma :wink:
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 08.05.2012 22:51

W dobrym bucie można kopać ......
Plastik na mrozie strzeli ,a to przeważnie wtedy jeżdżą na narty. złodziej to wie .......

Ale wkurza Cię ,żę ktoś jeszcze się zna na rzeczy , to czuć .
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rozmowy o turystyce i nie tylko


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
Kto jeździ z boxem na dachu? - strona 42
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone