Trebor napisał(a):Tym razem chciałbym zapytać tych, którzy jeżdżą do Cro z bagażnikiem dachowym typu BOX,........). Pozdrawiam!
Odpowiadam więc , w 2009 był mój pierwszy raz w cro , jechałem z boxem no name za 450 zł "strona"
multipla 1,9 jtd 110km z powerboxem v-tech to ok 120-130 kM lub więcej .
spalanie na autostradzie 8-9 L przy predkosci ok. 120 ,
W drodze powrotnej jechałem za Fordem Galaxy ! ten też miał pudło , ale multipla ledwo dawała rade utrzymać tmpo do Forda .
Poprzednie lata wyjazdy do włoch w okolice Barii bez pudła (6 razy) spalanie w poziomie do 6 litrów .
Dla porównania wypad w 2009 na węgry bak do pełna 65 L pokręciliśmy sie po basenach Nyireghaza ,Sosto ,Miskolc i powrót do domu- Leżajsk przejchałem 1450 km na 1 baku ! z tym pudłem właśnie ale prędkości nie były większe niz 90 km/h , a z reguły to było 70 km/ h była to jazda na 2 auta ,w tym 2 kierowca to kobieta ... więc sie za nimi wlokłem dosłownie.
ale efetk . 4,48 L /100 średnia . to nie wskazanie kompa a realne zużycie .
A w zeszłym roku wyjazd do Barii tym już Espace 4 bez pudła tempomat na 135 km/h od żiliny - Graz - Klagenfurt - Udine i na dół włoch - śrdnia mierzona w obie strony 2200 km - wyszła 6,6 L
Wiec reasumując pudło spali conajmniej od 1 - 2 Litrów
Zależy to od prędkości i gabarytów pojazdu oraz aerodynamicznego kształtu pudła .
Podają ,że opór powietrza wzrasta do kwadratu wraz ze wzrostem prędkości ? niech mnie ktoś poprawi jesli sie mylę , czyli jadąc 60 a zwiększyc 2 razy predkosć do 120 to opory powietrza wzrosna 4 razy .
Najgorsze to huk , hałas jaki generuje takie pudło nie aero .
Nie prędko sie zdecyduje na pudło na dachu .