Raul73 napisał(a):Ja właśnie wracałem z Budapesztu przez Sahy, Zvolen i Banską Bystricę, bo się moim córkom Tatralandii zachciało!
No i powiem wam, że poza tymi, którzy muszą (wschodnia Polska) nie rozumiem ludzi, którzy jeżdżą tą trasą.
Od Budapesztu do Sahy prawie non stop górki i góry (nie spodziewałem się na Węgrzech). Do tego albo stada TIR-ów, albo jakieś koparki, ciągniki czy inne ustrojstwa spowalniające jazdę. Od Budapesztu do ronda za Retsag bardziej się toczyłem niż jechałem. Dalej do granicy słowackiej jakoś poszło.
Od granicy znów masakra. Całe watahy TIRów w proporcjach mniej więcej: na 10 TIR-ów 8 polskich, 1 rumuński i 1 inny. Od Banskiej Bystricy doszły do tego jeszcze składy z drzewem jadące po 40 km/h.
Co to za jazda
bobasbk napisał(a):Dzisiaj jestem na Chorwacji jechałem tą trasą z Krakowa wyjechałem wczoraj o 19 .30 ....fakt na Słowacji kręta droga ale w nocy pustawo. Do granicy z Chorwacją spokojnie ale od Lucko horror do Sibenika ...korki na bramkach w tunelach 60 km/h jazda lewą stroną autostrady to norma spowolnienia z 130 km/h do 30 km itd ...jakby były 3 pasy to nie wiem czy było by płynnie - zgon .
Jozzy22 napisał(a):bobasbk napisał(a):Dzisiaj jestem na Chorwacji jechałem tą trasą z Krakowa wyjechałem wczoraj o 19 .30 ....fakt na Słowacji kręta droga ale w nocy pustawo. Do granicy z Chorwacją spokojnie ale od Lucko horror do Sibenika ...korki na bramkach w tunelach 60 km/h jazda lewą stroną autostrady to norma spowolnienia z 130 km/h do 30 km itd ...jakby były 3 pasy to nie wiem czy było by płynnie - zgon .
A jechałeś przez Budapeszt?Pytam bo za kilka godzin wybieram się w trase,a gdzieś na forum ktoś pisał,że Kerepesi ut jest zamknięta dla ruchu?
Dżejan napisał(a):
ja też trafiłem na kilka tirów przed Donovaly (to taki Słowacki kurort narciarski) jadąc z Chorwacji,
ale wystarczy trochę cierpliwości bo przed górkami na Słowacji są rozjazdy na dwa pasy i wtedy można spokojnie cały konwój wyprzedzić (jeśli jest czym depnąć...)
Dżejan napisał(a):
Kerepesi ut jest zamknięta ale można skręcić wcześniej w Thokoly ut i nie ma problemu
jak-przejechac-budapeszt-jadac-od-strony-chyznego-t38896-15.html
Raul73 napisał(a):Ja mam tylko 110 koni, w dodatku w LPG - przy całym aucie załadowanym niestety nie mam czym depnąć
A na podjazdach w Donovaly właśnie wlokłem się 30 km/h za 3 składami z drzewem!
Dżejan napisał(a):ja lubię od czasu do czasu zjechać z autostrady dlatego wracając z Cro skręciłem w 81 za Balatonem i na Komarno, troszkę więcej adrenaliny i z tego co pokazywała nawigacja nadrobiłem prawie 1 godzinę
w Siofoku jak odjeżdżałem spod McDonalda, nawigacja pokazywała że będę na 23.35 w domu a potem czas dojazdu tylko spadał aż na 22.40 i o tej godzinie byłem w domu...
marcin0k napisał(a):Wrzucam 2 trasy do Chorwacji (Kraków-Grebastica) z analizą kosztów:
Pierwsza trasa (jechałem rok temu) 1166km 11,5h
Trasa Kraków - Czechy - Austria - Słowenia (objazd) - Chorwacja (autostrada)
link: http://goo.gl/LAlOhV
Wymagane winiety/opłaty:
PL A4 4x9zł= 36 zł
Czechy 30 dni (80zł)
Austria 2 x 10 dni (100zł)
Chorwacja autostrada:
A1 2 x 147kn = 160 zł
A2 2 x 48kn = 54 zł
=Około 430 zł w 2 strony
Paliwo: (średnie spalanie 8,5l - autostrada)
1166km = 99l w jedną stronę
520 zł x 2 = 1040zł za samo paliwo 2 strony
Z wszystkimi opłatami w dwie strony około = 1470zł
Druga trasa: 1080km 14h
Trasa Kraków - Słowacja - Węgry - Chorwacja (stara droga nr 1)
link: http://goo.gl/maps/TL3TP
Wymagane Winiety/Opłaty:
Słowacja 30dni 72zł
Chorwacja A4 2 x 42kn = 45 zł
=Około 117 zł w 2 strony
Paliwo: (średnie spalanie 7l/100km - średnia prędkość 80km/h)
1080km = 76l w jedną stronę
395 zł x 2 = 790 za samo paliwo 2 strony
Z wszystkimi opłatami w dwie strony około = 910 zł
Czyli I trasa 1470zł, II trasa 910 zł
Druga trasa = oszczędność 560 zł w moim przypadku.
Czasowo może wyjść podobnie ze względu na korki w cro (szczególnie sb +1-2h)
W tym roku jadę trasą drugą dla urozmaicenia, lepszych widoków, oszczędności.
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi