Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Kraków - Bratysława - (Graz czy Budapeszt) - CRO

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
canooe
Croentuzjasta

Nieprzeczytany postnapisał(a) canooe » 19.06.2012 09:16

Witam. Od dawna studiuję trasy jazdy i dalej mam wielki dylemat czy jechać tak jak to robiłem wiele razy na Graz czy tym razem na Budapeszt.

Interesuje mnie tylko trasa autostradami. Zdaje sobie sprawę iż trasa na Węgry jest o około 100 km dłuższa ale odpada mi objazd Słowenii oraz ewentualny postój na przejściu granicznym w SLO-CRO. Tak wiec przy minimalnych utrudnieniach w ruchu w wariancie przez Austrię powinno mi czasowo wyjść to samo.

Dodam jeszcze iż wyjazd mam zaplanowany w niedziele 29 lipca, około godziny 18 - 19, tak więc teoretycznie powinienem nie mieć utrudnień w ruchu będąc wcześnie rano na przejściu granicznym SLO - CRO.
encomp
Odkrywca
Ja bym jechał przez Węgry.

Nieprzeczytany postnapisał(a) encomp » 19.06.2012 09:36

Ostatnie 4 sezony jeździłem do Chorwacji przez Węgry - autostradą jest na prawdę OK. Odradzam robienie skrótów poza autostradą po zmroku. Infrastruktura drogowa na Węgrzech poza autostradami jest powiedzmy średnia. Niedziela jest idealna do jazdy. Ja jadę do Żyliny, Bratysława, Gyor, Budapest, potem wzdłuż Balatonu i wjeżdżam do Chorwacji Letenye/Gorican. W tym roku jadę 8 lipca i chyba też pojadę przez Węgry. Winiety możesz kupić zaraz za granicą słowacką - masz stare przejście węgierskie i tam winiety. Koszt to jakieś 7 euro za 4 dni. Od razu możesz wykupić na powrót.
brunor