napisał(a) Romano300 » 03.08.2013 15:09
KajkaSamograjka napisał(a):Romano300 napisał(a):Będąc w Chorwacji nie spotkałem żywności ekologicznej, być może jest ale nie udało mi się. Jajka w sklepach mają w jednym tylko rodzaju i to zapewne klatkowych, więc ceny porównujmy do polskiej żywności ale nie ekologicznej.
Jeżdżę tam od 13-tu lat. Jaja kupuję od gospodyni, której kury widzę z mojego balkonu - łażą ptaszyska po wsi i jedzą to co natura dała. Warzywa i owoce kupuję na targu od babć a nie od włoskich plantatorów. Koper, tymianek i rozmaryn rosną na dziko. Figowce i drzewa laurowe też. Co do cen wody mineralnej. Owszem, jest dużo droższa niż u nas. Tylko kto ją tam kupuje w dużych ilościach skoro woda w kranie jest zdatna do picia?
Jeśli i w Polsce i w Chorwacji kupujesz żywność wyłącznie w marketach, to faktycznie poza różnicą w cenie nie dostrzeżesz nic innego, bo Hiszpańskie brzoskwinie z plantacji smakują tak samo- czy kupione w Lidlu w Polsce, czy w Lidlu w Chorwacji.
W Polsce kupuję w różnych miejscach, na targu są dorodniejsze warzywa ale i tak nie miejmy złudzeń, sam uprawiałem przez jakiś czas i nic nie urośnie bez chemii. Koło mnie sąsiad co tydzień opryskuje jabłonie i ma malutki sadzik. Mam 15 jabłoni nic nie pryskam, w tym roku wszystko robaczywe. Jedynie brzoskwinie które opryskuję na kędzierzawość liści dwa razy do roku nie wymagają innych oprysków.