kojacek napisał(a):Gdzieś czytałem, że samochody ciężarowe mają mieć zakaz wjazdu na remontowany most w ciągu drogi 52 Brno-Mikulov.
Taki był plan. Po protestach władz Znojma i Brzecławia, tamtejszy zarządca dróg wyszedł z pomysłem ruchu wahadłowego:
Brno iDnes napisał(a):„Udělali jsme statické přepočty a vyhodnotili, že pokud se nebudou kamiony potkávat současně v jednom poli, tak provoz můžeme zachovat. Kamiony svedeme doprostřed mostu,“ uvedl ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.
Zdroj:
https://brno.idnes.cz/most-nove-mlyny-t ... pravy_krut
Obliczenia statyczne wykazały, że jeżeli dwie ciężarówki nie spotkają się w tym samym miejscu, można zachować ruch dla pojazdów powyżej 13 ton.
Brno iDnes napisał(a):Na mostě tak vznikne jeden pruh široký čtyři a půl metru, po němž se bude jezdit nanejvýš 40 kilometrů v hodině. Vozidla musejí zachovat rozestupy minimálně 25 metrů, takže na každém poli mostu bude maximálně jedno vozidlo.
Na moście pojawi się za to jeden pas o szerokości czterech i pół metra, z maksymalną dozwolona prędkością 40 km/h. Pojazdy będą musiały zachować odstępy przynajmniej 25 m między sobą czyli na każdej platformie mostu będzie znajdować się jeden pojazd.
Brno iDnes napisał(a):„Znojmo ani Břeclav nemají plnohodnotný obchvat a jsem rád, že jsme našli řešení, které je nezatíží. Doufám, že , kteří budou trochu víc uvažovat, zůstanou na D2 a nebudou sjíždět z dálnice. Žádná oficiální objízdná trasa mostu nebude,“ poznamenal ministr dopravy Dan Ťok (ANO).
Znojmo i Brzecław nie mają żadnej regularnej obwodnicy i cieszą się, że znaleziono kompromis, który nie obciąży obu tych miast. Ťok ma nadzieję, że ci co będą uważać, zostaną na D2 i nie będą się pchać do miasta. Żadnego oficjalnego objazdu nie będzie.
Brno iDnes napisał(a):„Buď most uzavřeme na šest měsíců a opravíme ho najednou, nebo tam bude rok nebo dva omezení. Je to otázka opatření versus čas versus peníze,“ podotkl.
PLan jest taki, że albo zamkną w przyszłości most na pół roku i zrobią go w całości albo będą od roku do dwóch lat, ograniczenia w ruchu. Standard - kwestia środków kontra czas i pieniądze.
Český rozhlas Brno napisał(a):Nyní budou muset čekat na semaforu a to zřejmě v kolonách. Silnice mezi Pohořelicemi a Mikulovem je totiž velmi frekventovaný úsek a to především v letních měsících.
Należy spodziewać się korków w obu kierunkach, ponieważ jest to ważny szlak tranzytowy - zwłaszcza w wakacje.