Marko66 napisał(a):Pytanie do tych co jechali w miniony weekend 30.06 - 1-07: jak wygląda odprawa na granicy SLO-CRO czy jest jedna wspólna ? Niedawno na forum pojawił się link do artykułu, w którym była mowa o planowanych zmianach, w celu polepszenia "przepustowości" przejść granicznych i nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem korzystając z tłumaczenia "googlowego", a najważniejsze jak to wygląda w rzeczywistości
Hej
jechałem 30.06 na noc z Katowic.
Na pierwszej stacji po stronie Czeskiej czyli Euro Oil dostępne wszystkie winiety - godz.20
Trasa przez Czechy A1 do Brna bez spowolnień mimo kilku zwężek.
Z Brna na Brecław szybciutko. Obwodnica Wiednia 23:55 - wypadek i na jakieś 15 minut zatwardzenie.
Za Graz zjazd na MLP ruch znikomy , droga w Lenart nowy asfalt .
3:30 Ptuj i parking przy drugi rondzie - podgląd granicy (widoczne zatwardzenie jeszcze przed zjazdem na autostradę) i kierunek Cvetlin.
Co do Cvetlin po pierwszym razie tym przejściem - trzy subiektywne kwestie:
-warto mieć rozpisaną niby prostą trasę bo ja pojechałem drogą "690" wzdłuż autostrady ale jak wjechałem na remontowany odcinek tej drogi, tuż po tym jak straciłem autostradę z oczu pojawiły się pierwsze obawy czy to była dobra decyzja ... here straciła sygnał i trochę za mijającymi nas Czechami, po częściowo szutrowej, mocno rozkopanej drodze i mijanym jednym znaku zakazu wjazdu dojechaliśmy do granicy. Zakaz był na szutrowym odcinku.
- Ostatni odcinek przed granicą - droga wąska i kręta, mocno pod górę przez las
- na przejściu szybko , tylko zerknięcie na dowody osobiste i śpiącego młodego królewicza w foteliku
- kawałek za przejściem trafiona sarna ... 30 minut na robótki ręczne srebrną taśmą i z duszą na ramieniu dalej- mijało nas kilka samochodów ale cóż - trzeba sobie radzić samemu...
W Trakościan przy rozjeździe pojechałem w lewo za Czechami i to był błąd, który kosztował nas kilka dodatkowych kilometrów.
Lućko nad ranem pustawe. Na miejscu w Vinisce byliśmy około 11:30.