FUX napisał(a):wlodek napisał(a):FUX napisał(a):wlodek napisał(a): ale aby nie stać na bramkach to w necie kupuje sobie przejazdy i wszyscy stoją a ja spokojnie ich omijam brameczka sie otwiera i jadę dalej. Reszta trasy wygląda róznie raz korek to znów luz i tak byle do celu.
Podziel się tą wiedzą.....
Jest to strona po niemiecku ale myśle ze mozna wykumać oto link
https://primaryserver.videomaut.at/webs ... skarte.jspPrzejazd w dwie strony kosztuje ok 20 euro. Jeszcze jedna rada warto sobie ten kod kreskowy wydrukować bo czasami coś nie działa lub zabrudzone tablice rejestracyjne i komórka żle odczyta, ja tak miałem ale miałem wydruk i pania na bramkach z uśmiechem "Austriaczka!!!!" mi otwarła a cała niemiecka i austriacka rasa stała
Dla jasności wybieramy z lewego menu "PKW Videomaut" i płatny tunel
wybieramy Einzelkarte Videomaut
Dzięęęęęęęęęęęęęęęęęękiiiiiiiii!!!!!!
FUX nie dziękuj za wcześnie, bo albo Włodek ma nadzwyczajne szczęscie
albo nieco minął się z prawdą. Tauernautobahn czyli A-10to najbardziej zatłoczona autostrada w Austrii.Znam ją bardzo dobrze bo jeżdziłem tam
wielokrotnie.Problem polega na tym ,że ma ona 2-4 pasów w jednym
kierunku.Natomiast 2 najdłuższe tunele
Tauerntunnel 6,4 km
Katschbergtunnel 5,4 km
mają tylku jedną rure a w nich po jednym pasie w każdym kierunku.
Wiadomo że na austriackie autostrady potrzebne są vigniety naklejane na szybe , dodatkowo na niektóre tunele trzeba płacić dodatkowo. Za te 2
powyższe tez.Można płacić na bramce można wykupic videomaut.
Ale videomaut nie chroni przed staniem w korku.Zeby ominąc te 2 tunele są 2 możliwości:
1-zjazd w Eben i jazda przez góry wąską, krętą drogą
2- przewieżć auto secjalnym pociągiem.
Jeżeli Włodek po noclegu w Piding i sniadanku ruszył w droge to jadąc w
piątek po południu lub sobote (w sierpniu) wpadł w najgorszy Stau czyli
korek.Od Eben stoją na A-10 takie tablice z informacją:
od tego miejsca czeka się 3 godz, 2godz itd .Ok 1 km przed wjazdem
do Tauerntunelu jest sygnalizacja świetlna. Od czasu do czasu policjanci
zapalają zielone i kilkadziesiąt aut może jechac. Dopuki oni nie przejadą tunelu reszta musi czekać, niezależnie od tego czy mają videomaut
czy płacą na bramce.Bo dla wszystkich jest jedna kolejka.
Dopiero po przejechaniu tunelu jest Mautstelle St. Michael i tam są
bramki do płacenia oraz specjalne na videomaut.No ale tam nie ma
dużych kolejek. Czeka się przede wszystkim przed tunelem.
Potem jest Katschbergtunnel ,ale tam są nieco mniejsze kolejki.
Videomaut jest opłacalny dla ludzi, którzy często jeżdzą opłaconym
odcinkiem.
Dlaczego o tym tyle pisze? Uważam ,że powinniśmy sobie pomagać
a nie wstawiać niepewne lub mylne informacje.
Dodam jeszcze że na tej stronie
www.asfinag.at
są również webcams gdzie można sobie oglądac gdzie jak przebiega ruch.
Jest Stau czy nie. Jeżeli o mnie chodzi to obecnie nie jeżdze Tauernautobahn tylko A-8 i A-9 jest mniejszy ruch.
Mam nadzieje, .że troche sprawe wyjaśniłem, a Włodek zobaczy że miał po prostu szczęscie , a `niemiecka i austriacka rasa` -jak pisze- nie jest
głupsza od niego.