rich72 napisał(a):Janusz - z tym wyprzedzaniem na ciągłęj to dowiedziałem się dlaczego miejscowi robią to bez mrugnięcia okiem - obserwują drogę nie przed sobą lecz następny zawijas piętro wyżej lub niżej na sepetinie - i z tego wnioskują czy droga do wyprzedzania będzie pusta - ale zawsze jest ale - jak ktoś stanie na chwilę w miejscu niewidocznym i ruszy - zawsze pozostaje ryzyko - ja jadąc z żoną i córą 3,5 roku napewno tego ryzyka nie będę podejmował - wczasy zaczynam po zamknięciu bramy z garażu w domu - więc po co się spieszyć. W tym roku startuję koło 4-5 rano 11 sierpnia. Dojazd do Karlovaca i nocleg. Drugi dzień startuję też rano ale koło 7 do Zivogosce starą drogą do Zadaru potem autoceste do Splitu i Jardanką na miejsce docelowe jak widać wszystko już zapięte na ostatni guzik. Noclegi zaliczkowane, teraz jeszcze tylko przegląd autka ubezpieczenia i w drogę.
www.rich72.ao.pl
Istnieje jeszcze jedna możliwość, którą stosuję:
mój kombik mondeo 3.0 Duratec V6 24V 204 KM z 6-cio biegową skrzynią biegów może przyspieszać do 100km/h w około 8 sekund do tego moment obrotowy ponad 280 kGm/Nm.
Sławomir Wocial napisał(a):Taaaa... wpadnę na pogrzeb.
Obyś się tylko zawsze zmieściłAnteG napisał(a):rich72 napisał(a):Janusz - z tym wyprzedzaniem na ciągłęj to dowiedziałem się dlaczego miejscowi robią to bez mrugnięcia okiem - obserwują drogę nie przed sobą lecz następny zawijas piętro wyżej lub niżej na sepetinie - i z tego wnioskują czy droga do wyprzedzania będzie pusta - ale zawsze jest ale - jak ktoś stanie na chwilę w miejscu niewidocznym i ruszy - zawsze pozostaje ryzyko - ja jadąc z żoną i córą 3,5 roku napewno tego ryzyka nie będę podejmował - wczasy zaczynam po zamknięciu bramy z garażu w domu - więc po co się spieszyć. W tym roku startuję koło 4-5 rano 11 sierpnia. Dojazd do Karlovaca i nocleg. Drugi dzień startuję też rano ale koło 7 do Zivogosce starą drogą do Zadaru potem autoceste do Splitu i Jardanką na miejsce docelowe jak widać wszystko już zapięte na ostatni guzik. Noclegi zaliczkowane, teraz jeszcze tylko przegląd autka ubezpieczenia i w drogę.
www.rich72.ao.pl
Istnieje jeszcze jedna możliwość, którą stosuję:
mój kombik mondeo 3.0 Duratec V6 24V 204 KM z 6-cio biegową skrzynią biegów może przyspieszać do 100km/h w około 8 sekund do tego moment obrotowy ponad 280 kGm/Nm. To wszystko pozwala na skrócenie o połowę drogi wyprzedzania. Oczywiście dużego tira nie można wyprzedzić w ciasnym zakręcie ale już inne męczące się autka pękają nawet na cięciwie łuku, po którym jest np. widoczne około 100m wolnej drogi i praktycznie niczym nie ryzykuję, bo w takich miejscach to nawet policja się nie ustawia, bo nie mają odpowiedniej odległości do strzelania radarem...
AnteG napisał(a):Sławomir Wocial napisał(a):Taaaa... wpadnę na pogrzeb.
W życiu przejechałem już chyba około 600tys. km i nie miałem ani jednej sytuacji zagrożenia dla siebie lub współużytkowników drogi, ostatni mandat zapłaciłem pewnie około 5 lat temu a w zyciu były może 3 takie przypadki. To może źle zabrzmiało i zrozumieliście tak jakbym ja wyprzedzał na drodze wszystko co się porusza i w każdej możliwej sytuacji. Chodziło mi o to, że zdarzają się dogodne warunki na zupełnie bezpieczne wyprzedzenie na odległości 30 do 40 m jeżeli mamy jeszcze około 100m rezerwy pustej drogi a trwa to 2 do 3 sekund... O braku szaleńczych zapędów powinno świadczyć to, że droga non stop z Bielska do Splitu zajmuje mi około 18 godzin przy kilku dodatkowych (oprócz granice) postojach maksymalnie do 20 minut.
Ja po prostu nawet na autostradzie czy to w Polsce czy za granicą nigdy nie przekraczam 160km a na ogół poruszam się z prędkością o 10km większą niż dopuszczalna. Więc pod górkę gdy można jechać 80km/h nie lubię jechać 40km/h.
P.S. Na jednostkach miary układu SI się nie do końca znam, ale wiem, co to jest moment obrotowy 280 "czegoś tam" w porównaniu do około 150 w starej Octavii
AndrzejJ. napisał(a):Split -Bielsko -1100 km ,18 godzin -średnia 60 km/h
oj antoś chyba trochę przesadziłeś z tym swoim cygaństwem
no chiba ,że ci to było pod dużą górkę myślową
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi