fideliox7 napisał(a):Właśnie uzyskałem informację w PTU, że już nie ma ass na 15 dni za 80 zł. Teraz jest 30 dni za 160 zł i kwota holowania z 4.000zł czy 4.500 zł zmniejszyła się do 350 km za granicą. Lipa. Zmian nie ma na stronie internetowej ale zostały już rozesłane do agentów. Jeśli ktoś ma samochód powyżej 10 lat to będzie musiał 100% więcej zabulić bo innego ubezpieczyciela nie ma.
Moje zapytanie:
Witam.
W związku z tym, że otrzymałem sprzeczne informacje dotyczące ubezpieczenia Assistance wersji LUX PTU S.A. w wariancie Polska i Europa (ubezpieczenie całoroczne) proszę o udzielenie mi informacji czy limit na holowanie pojazdu z zagranicy do Polski obejmuje 700 km zgodnie z zapisem w OWU czy 350 km jak twierdzą Wasi agencji w centrali w Katowicach? Otrzymałem wprawdzie zapewnienie telefoniczne Waszego pracownika w Warszawie, że limit na holowanie jest zgodny z zapisem OWU czyli 700 km kiedy zażądam transportu pojazdu do Polski, jednak wolałbym mieć stosowne zapewnienie na piśmie w formie e-maila, by w przypadku konieczności skorzystania z Waszego ubezpieczenia nie było punktów spornych.
Pozdrawiam
Odpowiedź PTU
Witam.
Szanowny Panie!
W odpowiedzi na poniższego maila wyjaśniam Pana wątpliwości.
Zawierając umowę PTU Auto Assistance Plus, zapewne otrzymał Pan OWU tego produktu.
Jeżeli kupił Pan w/w produkt po dniu 01 czerwca 2012r. w wersji LUX w wariancie Europa na 12 miesięcy to przysługują Panu usługi zawarte w OWU wymienione na stronie 9 do 12, zawarte w kolumnie Europa (Rzeczpospolita Polska oraz zagranica)
Zapisy OWU dotyczące holowania są następujące:
Jeśli zdecyduje się Pan na holowanie z zagranicy do Polski, to korzysta Pan z limitu 700 km. Natomiast limit 350 km brany jest pod uwagę, gdy Pan nie chce wracać do Polski, tylko decyduje się na holowanie samochodu na terenie poza granicami Polskie np. z miejscowości A do miejscowości B.
Jeśli zdecyduje się Pan na holowanie samochodu do Polski np. w ramach Ass. Plus wersja LUX , gdzie limit wynosi 700 km , a odległość do miejsca , gdzie ma zostać holowany wynosi np. 900 km , to powinien z takim holownikiem dogadać, co do pozostałej części drogi (200 km), za która będzie musiał Pan niestety zapłacić z własnej kieszeni. Jak się nie dogada z holownikiem – to oczywiście holownik teoretycznie ma prawo zostawić pojazd po 700 km, ale myślę, że takie rozwiązanie nikomu się nie będzie kalkulowało, ani holownikowi, ani tym bardziej właścicielowi uszkodzonego samochodu, który raczej i tak lepszej opcji nie znajdzie, niż dogadanie się z osobą, która już holuje mu ten pojazd.
Z poważaniem,
*****************
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży
Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA
ul. Ściegiennego 3