Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Jakosc gazu Lpg w drodze Do ... i w samej Chorwacji

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
anakin
Legenda_mistrz LM
Avatar użytkownika
Posty: 33333
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) anakin » 28.01.2011 13:33

Jacek S napisał(a):Nie przekonałeś mnie.


Autosugestia się jak widzę "nie przyjęła"? :lol: :wink:
realista2
Cromaniak
Posty: 2238
Dołączył(a): 13.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) realista2 » 28.01.2011 13:40

Raul73 napisał(a):Po pierwsze nie tylko auta z sekwencją mają taki czujnik - ja nie mam sekwencji, a czujnik jak najbardziej.
Po drugie żaden silnik nie pracuje w 100 stopniach.

To prawda, że niedogrzany silnik pali więcej LPG do momentu pełnego rozgrzania, ale jest to tak krótki czas, że róznice nie moga być az tak odczuwalne.


Po pierwsze masz czujnik , ale na gaz możesz przełączyć w każdej chwili nieprawdaż? Nawet "sekwencje" dają taką możliwość. Ba jak ktoś się uprze to może nawet odpalać na gazie i benzynę zupełnie sobie odpuścić. Taką możliwość daje np.Stag 300.
Po drugie w większości nowszych silników z uwagi na czystość spalin i zużycie paliwa temperatura płynu chłodzącego przekracza 100 stopni. U mnie wentylator włącza się dopiero po przekroczeniu 108 stopni. Podczas gwałtownego przyspieszania można nawet na moment zobaczyć na komputerze cyfrę 115. Korek który stanowi zawór bezpieczeństwa otwiera się dopiero gdy ciśnienie w układzie przekroczy 2 bary czyli gumowe węże są twarde jak dobrze napompowane opony.
Co do rzeczywistego czasu nagrzewania silnika i jego wplywu na zużycie paliwa napisałem wcześniej nie będę się powtarzał.
Raul73
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 28.01.2011 16:11

realista2 napisał(a):Po pierwsze masz czujnik , ale na gaz możesz przełączyć w każdej chwili nieprawdaż?


Oczywiście że nieprawda. Jest czujnik który trzyma samochód na benzynie i chociaz bym go gazował na 6 tys. obrotów, to na zimnym mi na gaz nie przełączy! Po to są czujniki. Trzeba tylko mieć przełącznik dwupozycyjny, a nie trzypozycyjny, jak w starych autach i nie grzbać w oprogramowaniu. A jeśli ktoś sam sobie grzebie niepotrzebnie w sterowniku i ustawia cuda, to niech się potem nie dziwi, że ma auto pali 15 litrów.

Po drugie temperatura płynu chłodzącego w granicach 100 stopni i powyżej oznacza albo błedy wskaźnika, albo mniej lub bardziej poważne usterki - wystarczy popytać mechaników czy poczytać w necie.
realista2
Cromaniak
Posty: 2238
Dołączył(a): 13.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) realista2 » 28.01.2011 17:16

Raul73 napisał(a):
realista2 napisał(a):Po pierwsze masz czujnik , ale na gaz możesz przełączyć w każdej chwili nieprawdaż?


Oczywiście że nieprawda. Jest czujnik który trzyma samochód na benzynie i chociaz bym go gazował na 6 tys. obrotów, to na zimnym mi na gaz nie przełączy! Po to są czujniki. Trzeba tylko mieć przełącznik dwupozycyjny, a nie trzypozycyjny, jak w starych autach i nie grzbać w oprogramowaniu. A jeśli ktoś sam sobie grzebie niepotrzebnie w sterowniku i ustawia cuda, to niech się potem nie dziwi, że ma auto pali 15 litrów.

Po drugie temperatura płynu chłodzącego w granicach 100 stopni i powyżej oznacza albo błedy wskaźnika, albo mniej lub bardziej poważne usterki - wystarczy popytać mechaników czy poczytać w necie.


Temperatura cieczy chłodzącej w silniku 100 stopni to już norma :

http://autowiedza.republika.pl/chlodzenie_sil.html

Niektóre silniki mogą tę wartość przekroczyć. Tak jest w moim silniku. Dla precyzyjnego sterowania temperaturą zastosowano w nim elektroniczny zamiast bimetalicznego termostat który za pomocą silnika krokowego reguluje przepływ cieczy w bardzo wąskich granicach i z minimalną rezerwą bezpieczeństwa. Tak minimalną, że widok stojącego w kłębach pary z rozerwanych przewodów auta z biało-niebieską szachownicą to całkiem częsty widok.

Niezależnie od tego czy masz jeden dwa czy trzy przyciski możesz wymusić pracę na gazie i wcale nie trzeba się tykać oprogramowania. Trzeba tylko wiedzieć jak. W bardzo popularnej sekwencji Stag 300 wystarczy trzymać wciśnięty przycisk włączania gazu podczas uruchamiania silnika i benzyna niepotrzebna. Chyba jednak lepiej o tym nie pisać bo to niedobre praktyki.
kaban
Croentuzjasta
Posty: 134
Dołączył(a): 27.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) kaban » 28.01.2011 17:45

Raul73 napisał(a):Oczywiście że nieprawda.



Prawda. Wiele sekwencyjnych instalacji ma funkcje odpalania zimnego silnika na gazie np. w przypadku awarii zasilania benzyną lub poprostu jej brakiem w zbiorniku :) I nie trzeba nic przestawiać

Ja tam nie zauwazyłem, aby mi mniej palił LPG na trasie w Chorwacji, niż na trasie w Polsce :) A jeśli już to mała różnica.
Raul73
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 28.01.2011 18:13

kaban napisał(a):
Raul73 napisał(a):Oczywiście że nieprawda.



Prawda. Wiele sekwencyjnych instalacji ma funkcje odpalania zimnego silnika na gazie np. w przypadku awarii zasilania benzyną lub poprostu jej brakiem w zbiorniku :)


Pytanie dotyczyło mojego auta - a wmoim nie da się odpalić na benzynie ani przełączyć na gaz na zimnym
A że to nie są dobre praktyki, wiadomo od dawna - już od czasów kiedy w polonezach seryjnie padaly pompki paliwa bo wszyscy jeździli na suchych zbiornikach i palili na gazie nawet przy -20 stopniach. Dlatego własnie wymyślono czujniki temperatury!


realista2:

Cytat z podanej przez Ciebie strony:
"Zadania układu chłodzenia
- nie dopuszcza do przegrzania silnika,
- skraca czas nagrzewania silnika,
-utrzymuje stałą temperaturę silnika w granicach 85 do 95 stopni Celsjusza czynnika chłodzącego"

I tyle w temacie. C oprawda tam dalej sa wymienione 2 typy układów, ale jest jasno napisane że w tym ze zbiorniczkiem temp. może przekroczyć dopuszczalne 100 stopni, ale nigdzie nie piszą że jest to norma.
Ostatnio edytowano 28.01.2011 18:37 przez Raul73, łącznie edytowano 1 raz
kaban
Croentuzjasta
Posty: 134
Dołączył(a): 27.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) kaban » 28.01.2011 18:26

Raul73 napisał(a):Pytanie dotyczyło mojego auta


A to sorry ;) Pisałem ogólnie, Twojego auta nie znam.
Poprzednia strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Jakosc gazu Lpg w drodze Do ... i w samej Chorwacji - strona 6
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone