realista2 napisał(a):tosur napisał(a):potwierdzam LPG w A i CRO duuuuzo lepszy niz w PL tak srednio o ok 15% wiecej km na zbiorniku
Ręce opadają jak czytam takie rewelacje
Jacek S napisał(a):To jak wytłumaczysz fakt, że w PL na zbiorniku 350 km a w HR 500?
anakin napisał(a):Tankowałem tam jednak dwa razy: pierwszy i..............ostatni!
anakin napisał(a):Nie mam pojęcia,ale szczerze powiedziawszy...........mało mnie to obchodzi.
Raul73 napisał(a):A najlepszym sposobem na takie praktyki wydaje mi się tankowanie za określoną kwotę - wtedy nie ma siły żeby przelali. Wystarczy obliczyć ile mniej więcej powinien kosztować zbiornik w dopuszczalnej 80% objętości, zaokrąglić i podać kwotę gościowi przy dystrybutorze.
anakin napisał(a):Tak jest.
Czy Ci sie to podoba ,czy nie.
W Pl na 40 l robię 400 km.
W Hr na tym samym robię ich 500 !
A po zatankowaniu na Węgrzech zrobiłem.......570!
Więc jeżeli to nie różnica w jakości tankowanego gazu,to wg ciebie co?
Powietrze mają rzadsze? :roll:
realista2 napisał(a):Po drugie i to ciekawe gorszy gaz może zmniejszyć zużycie paliwa. Już wyjaśniam. LPG jest w sumie bardzo prostym paliwem w przeciwieństwie do benzyny naszpikowanej różnymi dodatkami jest mieszaniną propanu i butanu i śladowo innych związków.
realista2 napisał(a):Chorwacja w lecie to kraj wysokich temperatur i można sobie pozwolić na zastąpienie drogiego propanu większą ilością taniego butanu inaczej niż u nas. Butan może stanowić ok. 80% mieszaniny bo z uwagi na wysoką temperaturę powietrza i mimo gorszych parametrów jakoś da się go użyć w silniku bez zauważalnego pogorszenia warunków jego pracy. Korzyścią dodatkową będzie niższe zużycie paliwa.
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi