napisał(a) damiangres » 12.04.2007 12:15
Adam's napisał(a):Zastanawiałem się jaka usterka jest usterką krytyczną na trasie i trudną do przewidzenia w starszych samochodach. Zakładając,że pamiętasz o okresowych przeglądach i obsłudze bierzącej . Z własnego i znajomych doświadczenia widze dwie:
1. alternator (łożyska, szczotki), mechanicy często zapominają zdjąc pasek i sprawdzić łożyska),
2. pasek rozrządu, nie tyle chodzi o sam pasek ale o otoczenie, czyli pompe wodną, napinacz.One wpływają na trwałośc paska. Jeżeli wymieniasz pasek poproś o zajrzenie do tych elementów.
3. Klocki hamulcowe.
Rocznik 95 to nie jest nic tragicznie starego. Zrób przegląd ,po przeglądzie wycieczkę jakieś 300 km, jak nic nie wyjdzie to możesz jechać.
Pozdr.
1. Alternator - rzeczywiście może paść, ale z tego co pytałem - raczej małe prawdopodobieństwo, jeśli się do niego regularnie zagląda.
2. Pasek rozrządu - teraz mechaniory polecają wymianę całości, łącznie z pompą i napinaczem. Wzrasta wówczas trwałość całego kompletu. To podbnie jak z wymianą zespołu napędowego w moto. Niektórzy wymieniają tylko łańcuch, jeżdżąc dalej na zarżniętych zębatkach. To powoduje bardzo szybkie i duże zużycie nowego łańcucha i o nieszczęście nietrudno. Widziałem raz dzwona takiego specjalisty, co to uważał, że zębatki to jeszcze długo, długo
Rada - wymienić łańcuch razem z zębatkami - nowe jest do siebie dopasowane i będzie służyło długo. Podobnie jest z paskiem rozrządu. Wymiana całego kompletu daje większą kulturę pracy całości, a co za tym idzie mniejszą awaryjność.
3. Hamulce - hmmmmm, no właśnie - może nie tyle serwis, co technika hamowania w górzystym terenie się kłania. A o tym to już można pisać i pisać.
No w każdym razie niejednemu (niejednej) już się "skończyły" w Cro hamulce.
Niemniej rzeczywiście, na te elementy warto zwrócić szczególną uwagę przy "szykowaniu" wyjazdu.
pozdrawiam
--
damian
GSX750ES 100 konna Drynda z cro.pl