Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Jakim autkiem do Cro?

Wakacje w Chorwacji? Noclegi w Chorwacji? Dojazd do Chorwacji? Wakacje 2025? Podróże po całym świecie?
Serdecznie wszystkich zapraszamy do działu poświęconego przygotowaniom do sezonu wakacyjnego 2025 ツ
Hadson
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 132
Dołączył(a): 19.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Hadson » 02.02.2007 12:21

rich72 napisał(a):4 litry V6 - 210 Ps i 254 Nm - jak to amerykaniec - duży ale cherlawy i dużo je (może być fast food dlatego taniej wychodzi), no i po jaką cholerę szukać inżynierów (o których w USA bardzo ciężko - chyba że Polacy) skoro można wyszkolić paru nowych wojaków zaatakować jakieś państwo gdzie mają ropę i po kłopocie :wink:

Ps. Lesiu przy 200km/h to on żre nie 20 tylko 40l/100, hamuje 6472 kilometry no i żeby trafić nim w drogę musisz mieć jezdnię szerokości pasa startowego lotniska Kennediego a tak wogóle to się do tej prędkości nie rozpędzisz bo wcześniej zapali się przy temperaturze 2800st C automatyczna skrzynia biegów która straci smarowanie i spłoniesz żywcem chyba że wyskoczysz w biegu :roll:

amerykańskie to są fajne filmy o kowbojach i bajki Disneya :wink:


1. Po to że w Ameryce lubią wszystko co jest duże. Po co robić mały silnik jak duży jest większy. :-)
2. Stosunkowo są słabe. Taka pojemność powinna mieć ok 400 KM a może i więcej. Ale gdyby go uturbili wzrosłaby tam śmiertelność na drogach. Wiec ktoś wymyślił że zrobi duży silnik ale odejmie mu mocy. Następny zrobił większy silnik bo tamten był za słaby i tak powstał 4l v6:-)
3. Jeśli chodzi o wykształconych inżynierów to z tym jest największy problem. Gdyż jak się nie ma z czego robić to sie nie zrobi.
Zamieszczam pomocny link. http://www.existenz.se/out.php?id=3212
4. Rozpędzenie do 180 km moze okazać się fikcją bo możliwe że zacznie sie palić rezerwa. A tankowania z latających tankowców jeszcze nie opracowano.
5. Amerykańskie są nie tylko fajne filmy. Mają również fajnych prezydentów których można było by porównać do polskiego znanego polityka Andrzeja L! Wiele podobieństwa pomiędzy aferami Lewinskiej i Anety Krawczyk. min. nazwisko polskie. :-)

itd itd.
Plumek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3893
Dołączył(a): 20.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Plumek » 02.02.2007 12:29

Hadson napisał(a):2. Stosunkowo są słabe. Taka pojemność powinna mieć ok 400 KM a może i więcej. Ale gdyby go uturbili wzrosłaby tam śmiertelność na drogach. Wiec ktoś wymyślił że zrobi duży silnik ale odejmie mu mocy. Następny zrobił większy silnik bo tamten był za słaby i tak powstał 4l v6:-)
itd itd.


Heh pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoją teorią. Explorer 4x4 nie jest autem sportowym do bicia rekordów na szosach. Jego przeznaczeniem jest ciągnięcie po stepach przyczep z bydłem, albo też paszą dla bydła.
Aczkolwiek 4 litry i V6 to raczej nie tak wiele i na to nawet (auto ważące 2 tony też trzeba jakoś ruszyć). Konstrukcja silników aut terenowych właśnie takie ma przełożenia: duża pojemność - stosunkowo nieduża moc - ale oczywiście w stosunku do plaskaczy. Stań w szranki plaskaczem z mocą 350 kucyków do pociągnięcia przyczepki o masie 3,5 tony (nie wiem, czy w ogóle taką zapniesz do takiego autka hehe) z terenówką o mocy 220 koni... Plaskacz jest bez szans :)
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 02.02.2007 12:53

Plumek napisał(a):
rich72 napisał(a):4 litry V6 - 210 Ps i 254 Nm - jak to amerykaniec - duży ale cherlawy...

a tak wogóle to się do tej prędkości nie rozpędzisz bo wcześniej zapali się przy temperaturze 2800st C automatyczna skrzynia biegów która straci smarowanie i spłoniesz żywcem chyba że wyskoczysz w biegu :roll:

amerykańskie to są fajne filmy o kowbojach i bajki Disneya :wink:


Eeee... no bez przesady ;) Nie aż taki cherlawy :) Zwłąszcza, jak trzeba pociągnąć 3,5 tonową przyczepkę :D

A te skrzynie biegów mają zazwyczaj zamontowaną chłodnicę - więc nie palą się tak bardzo :)

A westernów nie lubię ;)


Plumek ale bajki Disneya chyba tak :?: :wink: Czy cherlawy :?: no niestety parametry mówią same za siebie - skoro w kompaktowym kombi mam moment obrotowy o 60 Nm większy niż ta ciężarówka :? i to dostępny przy 1500 obr/min a nie przy 3700 jak Ford.

Co do przyczepki to większość współczesnych diesli te 3,5 tony bez problemu uciągnie tyle że są za lekkie żeby sterowności nie tracić jak przyczepą zacznie bujać.

Ps. Plumek i uważaj na jadrance bo te autka najlepiej zakręty zbierają na dachu http://www.roadlook.pl/aktualnosci/ford ... ropie.html :wink:
Plumek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3893
Dołączył(a): 20.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Plumek » 02.02.2007 13:04

rich72 napisał(a):
Plumek napisał(a):
rich72 napisał(a):4 litry V6 - 210 Ps i 254 Nm - jak to amerykaniec - duży ale cherlawy...

a tak wogóle to się do tej prędkości nie rozpędzisz bo wcześniej zapali się przy temperaturze 2800st C automatyczna skrzynia biegów która straci smarowanie i spłoniesz żywcem chyba że wyskoczysz w biegu :roll:

amerykańskie to są fajne filmy o kowbojach i bajki Disneya :wink:


Eeee... no bez przesady ;) Nie aż taki cherlawy :) Zwłąszcza, jak trzeba pociągnąć 3,5 tonową przyczepkę :D

A te skrzynie biegów mają zazwyczaj zamontowaną chłodnicę - więc nie palą się tak bardzo :)

A westernów nie lubię ;)


Plumek ale bajki Disneya chyba tak :?: :wink: Czy cherlawy :?: no niestety parametry mówią same za siebie - skoro w kompaktowym kombi mam moment obrotowy o 60 Nm większy niż ta ciężarówka :? i to dostępny przy 1500 obr/min a nie przy 3700 jak Ford.

Co do przyczepki to większość współczesnych diesli te 3,5 tony bez problemu uciągnie tyle że są za lekkie żeby sterowności nie tracić jak przyczepą zacznie bujać.

Ps. Plumek i uważaj na jadrance bo te autka najlepiej zakręty zbierają na dachu http://www.roadlook.pl/aktualnosci/ford ... ropie.html :wink:


Hehe Bajki Disneya jak najbardziej :) Od dziecka je uwielbiam :)

Nie rozumiem tylko jednego - dlaczego porównujesz parametry aut terenowych do parametrów aut osobowych??? Te auta mają zupełnie inne przeznaczenie, parametry momentu obrotowego w warunkach szosowych a w warunkach terenowych - to 2 różne parametry :)
A ja się obawiam, że przepisy Ci nie pozwolą zapiąć do plaskacza tak ciężkiej przyczepy :o

PS. Ja nie mam explorera :) I nie jeżdżę ponad 120 już teraz hehe Na jadrance wcześniej też tyle nie jeździłam :) Więc spoko ;)

A popatrz JAK WYWROTNE SĄ PLASKACZE!
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 02.02.2007 13:33

Plumek - zgadza się że takiej przyczepy nie zapnę z powodu przepisów - to oczywiste - ja porównuję parametry silników - jak będę miał skrzynię z takimi przełożeniami jak Explorer i pozostałe elementy napędu przystosowane to pociągnę tego Forda razem z tą przyczepką 3,5 t.

Pc. Rancza na razie nie zakładam, bydła i paszy nie wożę więc zostanę przy moim modelu.

Ps. Eksplorer nie jest autem terenowym :!: :!: :!: to SUV z napędem 4x4 - w terenie to on by padł prędzej niż niejeden jednoosiowiec :wink:

Konstrukcja silników aut terenowych właśnie takie ma przełożenia
- silniki nie mają przełożeń - mają je skrzynie biegów, mosty redukcyjne - tzw dyferencjały
Ostatnio edytowano 02.02.2007 13:41 przez rich72, łącznie edytowano 1 raz
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 02.02.2007 13:36

rich72 napisał(a):...Ps. Lesiu przy 200km/h to on żre nie 20 tylko 40l/100, hamuje 6472 kilometry no i żeby trafić nim w drogę musisz mieć jezdnię szerokości pasa startowego lotniska Kennediego a tak wogóle to się do tej prędkości nie rozpędzisz bo wcześniej zapali się przy temperaturze 2800st C automatyczna skrzynia biegów która straci smarowanie i spłoniesz żywcem chyba że wyskoczysz w biegu :roll:

amerykańskie to są fajne filmy o kowbojach i bajki Disneya :wink:


Szwagier takiego Forda miał to wiem co mówię i jechał nim tyle na autostradzie Poznań - Łodź i tyleż mu spalił :P także Rysiu między bajki sobie włóż to co mówisz.
A i widziałem ja się zachowuje w terenie :lol: 80 km/h po zaoranym polu to niejeden SUV się chowa. No może jeszcze Toyota 4Runner mu dorówna ;)

Pozdrav :papa:
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 02.02.2007 14:16

Leszek Skupin napisał(a):
rich72 napisał(a):...Ps. Lesiu przy 200km/h to on żre nie 20 tylko 40l/100, hamuje 6472 kilometry no i żeby trafić nim w drogę musisz mieć jezdnię szerokości pasa startowego lotniska Kennediego a tak wogóle to się do tej prędkości nie rozpędzisz bo wcześniej zapali się przy temperaturze 2800st C automatyczna skrzynia biegów która straci smarowanie i spłoniesz żywcem chyba że wyskoczysz w biegu :roll:

amerykańskie to są fajne filmy o kowbojach i bajki Disneya :wink:


Szwagier takiego Forda miał to wiem co mówię i jechał nim tyle na autostradzie Poznań - Łodź i tyleż mu spalił :P także Rysiu między bajki sobie włóż to co mówisz.

Pozdrav :papa:


Lesiu czyżby jechał cały czas 200 km/h :!: 8O powiem krótko :wink: nie pier..l albo powiedz szwagrowi żeby nie pier....ł:wink: być może że go jakimś cudem do 200 rozpędził, potem posikał się ze strachu i zwolnił - przy 200 km/h moja Astra szama w granicach 12-14 l/100 jeśli popatrzysz na komputer - a to że średnia nawet z autostrady wyjdzie Ci w granicach 150 - 160 co powoduje że ostatecznie auto spali np 8-10 l

Tak jak Plumek napisała TYMI autami jeździ się z V-max -150-160 km/h w dobrych warunkach autostradowych - szybciej to loteria.
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 02.02.2007 14:22

rich72 napisał(a):...powiem krótko :wink: nie pier..l albo powiedz szwagrowi żeby nie pier....ł:wink: być może że go jakimś cudem do 200 rozpędził, potem posikał się ze strachu i zwolnił - przy 200 km/h moja Astra szama w granicach 12-14 l/100 jeśli popatrzysz na komputer - a to że średnia nawet z autostrady wyjdzie Ci w granicach 150 - 160 co powoduje że ostatecznie auto spali np 8-10 l


Nie znasz mojego szwagra :twisted: :wink:

P.S. A Explorera już ni ma :cry: a taki ładny był hamerykancki :lol:
Plumek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3893
Dołączył(a): 20.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Plumek » 02.02.2007 14:28

rich72 napisał(a):Ps. Eksplorer nie jest autem terenowym :!: :!: :!: to SUV z napędem 4x4 - w terenie to on by padł prędzej niż niejeden jednoosiowiec :wink:

Konstrukcja silników aut terenowych właśnie takie ma przełożenia
- silniki nie mają przełożeń - mają je skrzynie biegów, mosty redukcyjne - tzw dyferencjały


Odnośnie przełożeń - źle się wyraziłam, bo nie chodziło mi o techniczny język lecz powinnam była być może napisać, że konstrukcja silników terenowych jest taka ze względu na to, że ma inne zadanie spełniać niż samochód osobowy uffff...

No nie wiem Rich, o jakim explorerze myślisz, ale bez wątpienia nie są to SUVy :) POPATRZ TU TUTAJ I TUTAJ ALBO TUTTAJ I TAKI FILMIK
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 02.02.2007 14:31

Leszek Skupin napisał(a):
rich72 napisał(a):...powiem krótko :wink: nie pier..l albo powiedz szwagrowi żeby nie pier....ł:wink: być może że go jakimś cudem do 200 rozpędził, potem posikał się ze strachu i zwolnił - przy 200 km/h moja Astra szama w granicach 12-14 l/100 jeśli popatrzysz na komputer - a to że średnia nawet z autostrady wyjdzie Ci w granicach 150 - 160 co powoduje że ostatecznie auto spali np 8-10 l


Nie znasz mojego szwagra :twisted: :wink:

P.S. A Explorera już ni ma :cry: a taki ładny był hamerykancki :lol:


Lesiu - właśnie poglądnąłem na mapce - połowa trasy Poznań Łódź to autostrada 2 połowa zwykła droga :wink: - tak więc zostańmy że 40 km autostrady jechał 200 resztę zwalniał bo zakręty, wyjeżdżające na lewy pas auta itp więc 130 -150 a resztę jechał 100 km/h - srednia spaloania mogła wyjść 20l/100 :wink:

Ps. Dla zobrazowania - średnią 200km/h -250km/h uzyskują bolidy F1 na zamkniętych torach w zależności od ich ukształtowania a z tego co wiem Kubica pochodzi z Krakowa a nie z Kielc :wink:
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 02.02.2007 14:35

rich72 napisał(a):
Leszek Skupin napisał(a):
rich72 napisał(a):...powiem krótko :wink: nie pier..l albo powiedz szwagrowi żeby nie pier....ł:wink: być może że go jakimś cudem do 200 rozpędził, potem posikał się ze strachu i zwolnił - przy 200 km/h moja Astra szama w granicach 12-14 l/100 jeśli popatrzysz na komputer - a to że średnia nawet z autostrady wyjdzie Ci w granicach 150 - 160 co powoduje że ostatecznie auto spali np 8-10 l


Nie znasz mojego szwagra :twisted: :wink:

P.S. A Explorera już ni ma :cry: a taki ładny był hamerykancki :lol:


Lesiu - właśnie poglądnąłem na mapce - połowa trasy Poznań Łódź to autostrada 2 połowa zwykła droga :wink: - tak więc zostańmy że 40 km autostrady jechał 200 resztę zwalniał bo zakręty, wyjeżdżające na lewy pas auta itp więc 130 -150 a resztę jechał 100 km/h - srednia spaloania mogła wyjść 20l/100 :wink:

Ps. Dla zobrazowania - średnią 200km/h -250km/h uzyskują bolidy F1 na zamkniętych torach w zależności od ich ukształtowania a z tego co wiem Kubica pochodzi z Krakowa a nie z Kielc :wink:


Bardziej bym go do Hołka porównał po ostatnich wyczynach w rajdzie Dakkar :lol: ;), a co do trasy to się zgodzę, ale kilkadziesiąt km leciał z tą prędkością ;), a tak poza tym to bardziej testował go w terenie ciężkim z racji swojego hobby, o którym nie będę tu pisał bo nie wiem czy zechciałby je ujawniać na forum ;)
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 02.02.2007 14:45

Plumek napisał(a):No nie wiem Rich, o jakim explorerze myślisz, ale bez wątpienia nie są to SUVy :) POPATRZ TU TUTAJ I TUTAJ ALBO TUTTAJ I TAKI FILMIK


Plumek oprócz tego http://www.explorer4x4.de/album_pic.php?pic_id=269 (przez takie kałuże to ja 17 letnim maluchem przejeżdżam) żaden z przedstawionych samochodów nie jest pojazdem fabrycznym. Są to samochody przekonstruowane począwszy od zawieszeń - co widać na filmiku, poprzez skrzynie biegów,skrzynki redukcyjne, mosty które mają dołożone blokady itp na oponach skończywszy

Sportowo-terenowy Ford Explorer to obecnie najpopularniejszy na świecie pojazd w segmencie SUV (Sport Utility Vehicles). Od początku produkcji Ford sprzedał ponad 3.6 mln Explorerów. W tym charyzmatycznym samochodzie solidna zewnętrzna sylwetka idealnie współgra z wnętrzem luksusowego sedana.


źródło: http://www.fordclubpolska.org/ford_explorer.php :wink:
Plumek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3893
Dołączył(a): 20.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Plumek » 02.02.2007 14:58

rich72 napisał(a):
Plumek napisał(a):No nie wiem Rich, o jakim explorerze myślisz, ale bez wątpienia nie są to SUVy :) POPATRZ TU TUTAJ I TUTAJ ALBO TUTTAJ I TAKI FILMIK


Plumek oprócz tego http://www.explorer4x4.de/album_pic.php?pic_id=269 (przez takie kałuże to ja 17 letnim maluchem przejeżdżam) żaden z przedstawionych samochodów nie jest pojazdem fabrycznym. Są to samochody przekonstruowane począwszy od zawieszeń - co widać na filmiku, poprzez skrzynie biegów,skrzynki redukcyjne, mosty które mają dołożone blokady itp na oponach skończywszy

Sportowo-terenowy Ford Explorer to obecnie najpopularniejszy na świecie pojazd w segmencie SUV (Sport Utility Vehicles). Od początku produkcji Ford sprzedał ponad 3.6 mln Explorerów. W tym charyzmatycznym samochodzie solidna zewnętrzna sylwetka idealnie współgra z wnętrzem luksusowego sedana.


źródło: http://www.fordclubpolska.org/ford_explorer.php :wink:


Częśćiowo masz rację, ale tylko częściowo. Dlatego, że żeby wjechać w teren wcale nie trzeba robić tych wszystkich przeróbek - fabrycznie autko jest do tego przystosowane (mosty, reduktor, skrzynia biegów, blokady - wystarczą fabryczne, by wjechać tam, gdzie plaskaczem możesz tylko pomarzyć). Kupujesz autko, zakładasz MTki, no - robisz lifta o 2 cale (ale to niekonieczne)... I mykasz w teren. Tam, gdzie maluch też wymięknie :)
Ale wiem, że musisz mieć ostatnie słowo w dyskusji, więc czekam na ripostę.
Możesz poczytać wcześniej to FORUM :d
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 02.02.2007 17:35

Poczytałem wprawdzie pobieżnie ale zauważyłem że Explorery nie biorą udziału w rajdach i ponadprzeciętnie często padają w nich automatyczne skrzynie skrzynie.

Dlaczego nie biorą udziału w rajdach - bo coś co waży tyle co czołg w najmniejszym błotku utopi się po osie - rada - założyć do Explorera gąsienice - może pomoże :wink:

Dlaczego padają automatyczne skrzynie - bo tylko hamerykański inżynier po fast foodach mógł wymyślić żeby do grubo ponad dwutonowej "terenówki" (bo tak co niektórzy chcą ją widzieć) wsadzić automata i to hamerykańskiego. Myśleli chyba że są prawie tak dobrzy jak Japończycy a to g.... prawda.

Ps. Plumet - Twój filmik który wstawiłaś jest najprostszym przykładem że Explorer to nie terenówka - owszem po skałach nawet mu wspinanie idzie - ale w końcówce widać jaka to kaszana - kółka kręcą i gumę palą - TYLKO TYLNE :!: a gdzie blokady, stały napęd :?: - te fabryczne od Explorera to z pełnym szacunkiem są dobre na narty pojechać a nie w teren :wink:
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 02.02.2007 17:40

A miało być o spalaniu :lol: a nie o wyższości "terenówki" nad SUVem czy na odwrót zależy kto czego potrzebuje :lol:

P.S. Jak kierowca do d.... to i po prostej wiejskiej drodze Hummerem nie pojedzie bo trafi w bagno :lol:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wakacje 2025

cron
Jakim autkiem do Cro? - strona 51
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone