napisał(a) rich72 » 12.06.2006 12:27
generalnie - podstawowa zasada - po dłuższej jeździe bądź to autostradą bądź po górkach odczekaj koło minutki lub 2 zanim wyłączysz auto żeby ostygła turbinka i wyrównała się temperatura bloku silnika z temperaturą głowicy.
No i sprawdź przed wyjazdem czy wentylator chłodnicy pracuje na wszystkich biegach (najprawdopodobniej masz 2) bo czasem się zdaża że włącza się tylko 1 bieg a to w skrajnych warunkach (np korki pod górę ) może nie wystarczyć. Generalnie cały układ chłodzenia powinieneś sprawdzić ale nie polecam wymiany płynu przed samym wyjazdem.
No i żeby filtry były w miarę świeże (pyłkowy i powietrza).
No i oczywiście jeśli nie masz ksenonów to komplet żarówek bo Astry wyjątkowo lubią palić szczególnie z przodu (bardzo częsta awaria
) zresztą w Czechach i na Słowacji chyba również są obowiązkowe