Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Jakim autkiem do Cro?

Wakacje w Chorwacji? Noclegi w Chorwacji? Dojazd do Chorwacji? Wakacje 2025? Podróże po całym świecie?
Serdecznie wszystkich zapraszamy do działu poświęconego przygotowaniom do sezonu wakacyjnego 2025 ツ
walczy
Croentuzjasta
Posty: 167
Dołączył(a): 23.02.2008
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) walczy » 23.06.2017 06:02

Jadę do Cro tym co na foto:
Peugeot 301 1.2 benzynka, skrzynia automat (bo tylko automatami jeźdżę), całe 80 koni mocy-niemocy :lol: 60 tys przebiegu, rocznik 2014
Mam go od nowości jeżdżę 3 lata i jestem bardzo z niego zadowolony.
Kiedyś jeździłem w dalekie europejskie podróże autami 7-11 lat i często było coś nie tak, stąd świadomy wybór auta 2 klasy niżej, ale nowego. Lepiej dojechać wolniej, ale z powodzeniem do celu :)
Pozdrav
Załączniki:
DSC05629.JPG
luk006
Mistrz Świata FIFA
Avatar użytkownika
Posty: 1553
Dołączył(a): 19.12.2006
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) luk006 » 23.06.2017 06:41

Walczy - bardzo ciekawe auto. Jak sprawował się 3-cylindrowiec ze stosunkowo niewielką mocą na podjazdach górskich? Jak wygląda spalanie w takim samochodzie?
walczy
Croentuzjasta
Posty: 167
Dołączył(a): 23.02.2008
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) walczy » 23.06.2017 09:18

Lukoo6 - na podjazdach górskich...cóż spisywał się normalnie jak na swoją moc tzn. silnik non stop w zakresie 3000-5000 obrotów, Na Edelweisspitze czyli najwyższy szczyt w Grossglockner w austriackich Alpach wjeżdżałem na 1 biegu :lol: ale tam naprawdę stromizna jest a nawierzchnia to bruk. Z Grossglockner jest właśnie to zdjęcie.
Spalanie przy mojej jeździe miejsko-podmiejskiej przy średniej prędkości z kompa pokładowego 35 kmh to 6,4 bez klimy do 7,2 w upały z klimą. W trasach autostradowych po EU przy długich dystansach przeważnie 120-140 na tempomacie z klima i obciążeniem pali około 7,5 litra ma już wysokie obroty i stąd niemałe spalanie.
Ogólnie większość przebiegów robię w jeździe miejsko-podmiejskiej i tam to auto najlepiej się czuje. Ale kawał EU też zwiedziło w porze wakacyjnej choć oczywiście nie jest to wymarzone auto autostradowe.
lokiec3
Odkrywca
Posty: 66
Dołączył(a): 31.05.2016
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) lokiec3 » 23.06.2017 09:30

Ładne to twoje autko, ale z wartości jakie podajesz jeśli chodzi o spalanie to pali dużo. Taka to teraz technika, małe silniki a auta coraz cięższe. Ech gdzie te czasy jak mój stary golf II GT 1,8 90 km potrafił zejść do 5,5 l i kopa to to miało. Nadmienię, że auto mojej żony podobnej klasy Honda Jazz 1,4 100 km pali dokładnie tyle samo, jak jeździ żona. Jak zdarzy mi się wsiąść to z pół litra do litra urwę. Kiedyś zrobiliśmy sobie wycieczkę po Polsce. 3/4 drogi krajowe, 1/4 ekspresówki. Spalanie na klimie wyszło w okolicach 5,5 l - jazda normalna z lekką "nadprędkością" wzgl przepisów. Także to zmniejszanie pojemności nie zawsze wychodzi dobrze w temacie zużycia paliwa. Tak to już jest jak samochody "projektują" księgowi a nie inżynierowie.
Pozdrawiam.
walczy
Croentuzjasta
Posty: 167
Dołączył(a): 23.02.2008
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) walczy » 23.06.2017 09:39

Na krajówce z prędkością tak do 100 to pali poniżej 5 litrów, ale tak to tylko raz się przejechałem dla eksperymentu :). Normanie nie mam okazji jeździć krajówkami.
Auto jest lekkie - w wersji 1.2 waży tylko 1020 kg. Z niskiej masy i miękkiego zawieszenia wynika słaba stabilność przy wyższych prędkościach na autostradzie.
Silniczek 1.2 jest dość dobrze wyciszony i wyważony, tylko przy przyspieszaniu "do dechy" słychać jego terkot :)
Jeśli chodzi o projekt i wykonanie Peugeota 301 to auto nie wygląda jakby miało przejeździć 15 lat, 10 już prędzej :). Ja zamierzam go trzymać do około 7-8 lat, później będzie jakaś kolejna nowa Dacia albo inne koniecznie nowe auto w okolicy 50 tys pln.
Współczesna motoryzacja nie jest obliczona na długie lata, a drugi i trzeci właściciel już producenta nie interesują :)
Farstone
Croentuzjasta
Posty: 372
Dołączył(a): 26.05.2017
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Farstone » 24.06.2017 14:06

lokiec3 napisał(a):Ładne to twoje autko, ale z wartości jakie podajesz jeśli chodzi o spalanie to pali dużo. Taka to teraz technika, małe silniki a auta coraz cięższe. Ech gdzie te czasy jak mój stary golf II GT 1,8 90 km potrafił zejść do 5,5 l i kopa to to miało. Nadmienię, że auto mojej żony podobnej klasy Honda Jazz 1,4 100 km pali dokładnie tyle samo, jak jeździ żona. Jak zdarzy mi się wsiąść to z pół litra do litra urwę. Kiedyś zrobiliśmy sobie wycieczkę po Polsce. 3/4 drogi krajowe, 1/4 ekspresówki. Spalanie na klimie wyszło w okolicach 5,5 l - jazda normalna z lekką "nadprędkością" wzgl przepisów. Także to zmniejszanie pojemności nie zawsze wychodzi dobrze w temacie zużycia paliwa. Tak to już jest jak samochody "projektują" księgowi a nie inżynierowie.
Pozdrawiam.

Hmmm przecież Honda Jazz to autko miejskie, moja żona również jeździ miejskim C1 z 2014 1,2 benzyna 82KM ale nigdy takim autem bym się nie wybrał za granicę, mimo, żeby spalił 5 - 6 l/100 km. Na długie wojaże musi być komfort jazdy i dlatego jedziemy VisioVanem C4 Grand Picasso :-)
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1964
Dołączył(a): 21.01.2012
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 24.06.2017 20:04

nie wybrałby się...hmm, czyli w takim przypadku lepiej wcale nie jechać?
konieczny wymóg to duże auto, żeby potem cały rok "męczyć" się nim w mieście?
Farstone
Croentuzjasta
Posty: 372
Dołączył(a): 26.05.2017
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Farstone » 24.06.2017 20:43

No nie, gdybym miał tylko jeden samochód, to wiadomo, że bym nim pojechał za granicę. Co do vana, muszę Ci powiedzieć, że lepiej mi się nim jeździ w mieście niż C1 mimo, że to małe to typowo miejskie. Poprzednie samochody którymi jeździłem od otrzymania prawa jazdy czyli od 22 lat to dwie Skody Favorit i Fabia a jak po raz pierwszy wsiadłem i przejechałem się vanem to nie wiedziałem, że można tak komfortowo jeździć samochodem :-)
JACU
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 78
Dołączył(a): 30.06.2013
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) JACU » 25.06.2017 20:39

Farstone masz rację z passata do alhambry a obecnie voyagera, mimo że wielki siedzę wysoko lepiej widzę i mniej sie męczę.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 25.06.2017 21:00

Dokładnie mam te same odczucia po Espace IV nawet na zwężkach pewniej mi sie prowadziło niż tym niskim oplem .
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1964
Dołączył(a): 21.01.2012
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 26.06.2017 20:12

macie rację, ale to przecież tylko raz w roku te kilka tys. km, a nie 2x w miesiącu:)
walczy
Croentuzjasta
Posty: 167
Dołączył(a): 23.02.2008
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) walczy » 27.06.2017 04:45

Dla mnie najważniejsza jest bezproblemowość i możliwie największa pewność dojechania do celu. Mając kilka aut do wyboru zawsze wybrał bym najmłodsze i z najmniejszym przebiegiem, reszta cech auta choć przydatna jest mniej ważna. Na urlop czeka się długo, ma to być czas relaksu. Doświadczyłem już assistance, raz nie dojechałem na majówkę w HR przez awarię. W starszych autach zawsze jest z tyłu głowy ta niepewność. Nigdy więcej.
Wybrałbym 2 letnie Polo a nie 7 letniego Passata, wybrałbym 3 letnią Fiestę, a nie 8 letnie Mondeo itd...
Użytkownik usunięty
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 27.06.2017 08:00

walczy napisał(a):Dla mnie najważniejsza jest bezproblemowość i możliwie największa pewność dojechania do celu. Mając kilka aut do wyboru zawsze wybrał bym najmłodsze i z najmniejszym przebiegiem, reszta cech auta choć przydatna jest mniej ważna. Na urlop czeka się długo, ma to być czas relaksu. Doświadczyłem już assistance, raz nie dojechałem na majówkę w HR przez awarię. W starszych autach zawsze jest z tyłu głowy ta niepewność. Nigdy więcej.
Wybrałbym 2 letnie Polo a nie 7 letniego Passata, wybrałbym 3 letnią Fiestę, a nie 8 letnie Mondeo itd...


Mam odwrotne doświadczenie i pozwolę się nie zgodzić - najpierw z 24 letnim Renault 21 a potem z Seatem Ibizą z 2000 roku. Proste auta, łatwe w naprawie, może gorzej ze specyficznymi częściami (w przypadku R21, wiele części pasowało z następcy - Laguny I; do Ibizy jest zatrzęsienie części - w końcu to VAG). Wysłużona R21 miała klimę i ani razu nie zawiodła, jedynie instalka LPG I gen. potem trochę mieszała.

Assistance - raz laweta nie chciała zgarnąć mojej Lancii z granicy CZ/PL bo stałem... 10 metrów poza granicami kraju. Nie wiek auta się liczy tylko jego stan mechaniczny i obym tego (po Lancii) nie musiał odszczekiwać. Nawet jak mi w Ulysse padla cewka, to siłą woli i modlitwy dojechałem do domu :mrgreen: Odrobinę więcej wiary we własne pojazdy albo bardziej przykładać się do serwisowania :mrgreen:

Nowy samochód = często absurdalne koszty naprawy albo... brak części. Do nowego auta bez kompa nie podejdziesz (osobiście wożę interfejs diagnostyczny, dużo miejsca nie zajmuje a na tablecie zawsze szybko mogę zrobić analizę, by wiedzieć na czym stoję).

Jest jeszcze inna opcja - wynajęty samochód :D
lokiec3
Odkrywca
Posty: 66
Dołączył(a): 31.05.2016
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) lokiec3 » 27.06.2017 09:56

Farstone napisał(a):
lokiec3 napisał(a):Hmmm przecież Honda Jazz to autko miejskie, moja żona również jeździ miejskim C1 z 2014 1,2 benzyna 82KM ale nigdy takim autem bym się nie wybrał za granicę, mimo, żeby spalił 5 - 6 l/100 km. Na długie wojaże musi być komfort jazdy i dlatego jedziemy VisioVanem C4 Grand Picasso :-)


Po pierwsze nie napisałem, że jeżdżę do CRO Hondą - tylko porównywałem zużycie paliwa. A porównanie C1 do Hondy Jazz trzeciej generacji jest co najmniej chybione i to bardzo (różnica długości to 45 cm). Jazz to faktycznie auto miejskie ze względu na konstrukcję układu kierowniczego dającą niesamowitą zwrotność. A co do wielkości no cóż szerokość porównywalna z golfem IV , długość 25 cm mniej, ale optymalniej wykorzystana bryła pojazdu. Jedyny minus to wielkość zbiornika - faktycznie miejska 35 l, ale jest umiejscowiony pod przednimi fotelami co daje dodatkowe miejsce pod tylnymi fotelami plus możliwość niezłej konfiguracji tylnej kanapy. Da się tym spokojnie jechać w dłuższą trasę. Trzeba robić przystanki co 500 km na tankowanie, ale to potrzebne i tak ze względu na większy hałas niż w aucie klasy wyższej. Chociaż starsze diesle klasy średniej hałasują gorzej Pozdrawiam.
Farstone
Croentuzjasta
Posty: 372
Dołączył(a): 26.05.2017
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Farstone » 27.06.2017 13:07

Oba auta są miejskie z tym ze jedno 45 cm dluzsze wiec jak najbardziej należy je porównywać, oczywiście powiem tez ze pewnie gdybym miał możliwość jechania na wakacje tylko i wylacznie C1 to jasne ze bym pojechał mimo ze napisałem ze nigdy :) Spalanie małe to zawsze byłby jakiś plus. Jednakże komfort jak najbardziej na wakacjach zapewnia tylko Kombi, van lub każde duże i pojemne auto.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wakacje 2025

cron
Jakim autkiem do Cro? - strona 350
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone