Re: Jakim autkiem do CRO
napisał(a) Rafal_X » 14.04.2015 22:17
jara napisał(a):Tylko w benzynie obecnie króluje downsizing (...)
BZDURA. Renault od całkiem niedawna montuje 1.6 diesla do dostawczaków. W miejsce silników conajmniej 2L (dokładnie nie pamiętam, czy 2,2, czy 2,3). Dzisiaj diesel 110-120KM ma pojemność 1,5-1,6L, kiedyś taką moc M-B miał z pięciu cylindrów i 3L pojemności. I wymagał wiadra cieczy chłodzącej oraz niewiele mniej oleju.
Fiat: zamiast 1,9 JTD ma 1,6 oraz 2,0 MuliJet II, z czego ten większy tylko do najdroższych, w których zniknął 2,4 JTD.
Sol-Wagon napisał(a): że lepiej nie mieć egr-a, turbiny i dwumasy...
do benzyn powoli wchodzą też dwumasy...np. w Oplu...
Powoli? W większości turbobenzyn dawno są. Tylko takich nie sprowadza się jeszcze z zachodu, więc nie zdążyły się popsuć w Polsce
Zapomniałeś jeszcze o kołach dwumasowych napędu pasków klinowych oraz sprzegłach jednokierunkowych w napędzie alternatorów - też lubią się psuć.
EGR w samochodach na rynek USA spotyka się od lat 80 minionego wieku (np. M-B TD). Tak więc to już 30 lat mija od wprowadzenia tego wynalazku. Dziwne, że tam, w Ameryce, jakoś nikt nie lamentuje z tego powodu.