Re: Jakim autkiem do CRO
napisał(a) luk006 » 13.06.2014 20:51
hrupek666 napisał(a):luk006 napisał(a):I teraz Panie Hrupek spróbuj wykonać manewr hamowania z 80 km/h w aucie z ESP i bez ESP na śliskiej nawierzchni omijając przy tym przeszkodę,
Powiem ci panie Luk006 wiesz że dzwonią ale nie wiesz gdzie
Taki temat to raczej ABS chyba żeby bez hamowania
to wtedy ESP ale jak zachowasz jak ty to napisałeś
Oczywiście chodziło mi o manewr wymijania lub omijania przy prędkości 80 km/h, a nie o hamowania - moje przejęzyczenie. Akurat temat motoryzacji jest jednym z niewielu o ile nie jedynym, w którym wiem gdzie dzwonią.
hrupek666 napisał(a):(..)Tylko przypomnisz sobie fizykę i podejmiesz walkę jesteś w stanie sobie porazić, tak jak ktoś wcześniej napisał nie można doprowadzić do poślizgu, a w autku z przednim napędem w zakręcie na śliskim wystarczy zdjąć nogę z gazu i jedziesz bokiem i jest taka zasada w sportach motorowych musisz się dohamować przed zakrętem a nie w trakcie.
Skądś się to wzięło
Nie wiem po co o tym wspominasz? Zamierzasz wyedukować 99,9% kierowców łącznie ze mną, by w momencie kiedy wpadną w poślizg pamiętali o tym???
hrupek666 napisał(a):(...) jakoś staram się myśleć co robię za kółkiem od parunastu lat i nawet rowu nie zaliczyłem może fart, oby tak dalej.
Chwała Ci za to. Jednak jestem przekonany, że po pierwszym użyciu przez Twój samochód ESP po prostu docenisz jego działanie i stwierdzisz, że nie jest to system dedykowany laikom.
hrupek666 napisał(a):Ja kończę dyskusje (...)
I po raz drugi chwała Ci. Tym bardziej, że doszliśmy do konsensusu, gdyż kilka postów przyznałeś
hrupek666 napisał(a):Ale jednak miałeś racie że ESP jest potrzebny, przekonałeś mnie
hrupek666 napisał(a):(...) jeden 250 konna turbo benzyna
z ciekawości zapytam co to za maszyna?
luk006 napisał(a):to wyłącz je sobie - pewnie stówka lub dwie w lepszym warsztacie i znów masz samochód dla wyjadacza bez ESP.
hrupek666 napisał(a):Wystarczy wyjąć bezpiecznik, a te stówki wydać na np piwo i wypić twoje zdrowie.
Wystarczy wiedzieć, że bezpieczniki w aucie odpowiadają nie tylko za jedną funkcję i wyjmując bezpiecznik odpowiedzialny za ESP odłączasz np. ABS + wspomaganie kierownicy + korektor siły hamowania w pompie ABS, co powoduje, że będziesz hamował tylko tyłem. W niektórych samochodach wyjmując bezpiecznik odpowiedzialny za ESP będziesz miał np. odcięcie zapłonu przy niższych obrotach. Czyli jednak stówkę lub dwie będziesz musiał wydać na podpięcie kompa lub na to by ktoś pobawił się w Twoim samochodzie kodami serwisowymi. Nie mniej piwko chętnie obalę również za Twoje zdrowie
Jednak również proponuję zakończyć ten OT.