LFB napisał(a):Moje dwa poprzednie wypady (2009 i 2010) to był Ford Escort 1.8 115KM. W przyszłym roku to będzie Volvo V50 2.0D 136KM i zastanawiam się czy da ono radę utrzymać cały czas na chorwackich autostradach (A1 i A4) 130km/h. Escort nie dawał rady i na bardziej stromych podjazdach trzeba było redukować do 4-ki i zadowalać się prędkością około 90km/h. W obecnym aucie koni jest niewiele więcej za to moment obrotowy znacznie większy 320Nm vs 160 Nm. Może jakiś użytkownik diesla o podobnej mocy jest w stanie rozwiać moje wątpliwości ?
LFB napisał(a):
Twój silnik ma jak widzę 240Nm skoro on daje radę to i mój da
A jak już jesteśmy przy prędkościach to może wiesz jaką masz różnice w spalaniu przy 130km/h vs 150km/h? U mnie jest to 6.5l vs 7.3 tak więc raczej będę jechał przepisowo, raz że spalanie mniejsze, dwa że do poznania chorwackiej policji jakoś mi się nie spieszy
Niedzwiad napisał(a):136km?? Wypas. W tym roku właśnie z taką mocą jedziemy i raczej się nie boję. Rok wstecz mieliśmy 115km w dieslu i non top szedł 160km/h a żadna góra nie była straszna. Nie wiem skąd ten pomysł?
Niedzwiad napisał(a):mervik napisał(a):Niedzwiad napisał(a):non top szedł 160km/h a żadna góra nie była straszna.
...uważaj bo w pewnym momencie może zaboleć
W którym
LFB napisał(a):Niedzwiad napisał(a):136km?? Wypas. W tym roku właśnie z taką mocą jedziemy i raczej się nie boję. Rok wstecz mieliśmy 115km w dieslu i non top szedł 160km/h a żadna góra nie była straszna. Nie wiem skąd ten pomysł?
Pomysł z tąd że wolno ssąca benzyna z taką mocą nie daje rady utrzymać 130km/h na niektórych bardziej stromych odcinkach. Przy podjazdach bardzo się liczy moment obrotowy więc diesel jest naturalnie uprzywilejowany