Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Jakim autkiem do Cro?

Wakacje w Chorwacji? Noclegi w Chorwacji? Dojazd do Chorwacji? Wakacje 2025? Podróże po całym świecie?
Serdecznie wszystkich zapraszamy do działu poświęconego przygotowaniom do sezonu wakacyjnego 2025 ツ
jara
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8000
Dołączył(a): 24.12.2011
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) jara » 22.06.2013 07:45

gitmar napisał(a):Dokładnie tak :!:
Zresztą zwykle najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy z LPG nie mieli nigdy do czynienia....Niektórzy koledzy wyżej piszący mają jakiś problem, ja nie mam żadnego. Ba wręcz jestem bardzo zadowolony :) Jeżdżę trzeci rok tym autem, oszczędności na każde 100km to ok.30-40zł. Do tej pory przejechane ok.40tkm bezproblemowo (tym autem jeżdżę mało - bo trzymam je dla przyjemności, do pracy mam co innego), ze 3 razy wymienione filterki za ok.100zł, przegląd w moim przypadku droższy o 65zł i to mają być te większe koszta serwisowania :?:

Nie mam problemu. Na autogazie jeździłem 11 lat, dwoma autami, ale do tego nie zakładam. Powody opisałem. A oszczędności są, przyznaję.

Pozdrav
darek1
zbanowany
Posty: 9346
Dołączył(a): 27.06.2004
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) darek1 » 22.06.2013 07:55

lubelski napisał(a):
trajano napisał(a):
Serce w pasy napisał(a):W żuciu nie jeździłem na gazie. Z mojego doświadczenia motoryzacyjnego wiem, że to co zaoszczędzisz na gazie, wydasz u mechanika na naprawy. No chyba, że jeździsz 5tyś km rocznie a wtedy oszczędności są żadne!


Bez przesady, jeśli się odpowiednio serwisuje autko to służy naprawdę długo. No ale oszczędności z jeżdżenia na LPG trzeba wrzucić właśnie w częstsze serwisowanie i droższy przegląd. No cóż, coś za coś.


..o jakich kosztach wizyt u mechanika Wy mówicie..pierwsze auto na gaz to był służbowy Poldek..220 000 km sam nim zrobiłem, ostatnie, Mitsubishi Space Runner, 3 razy Chorwacja, przebiegi roczne rzędu 60-70 tyś. Przez 4 lata wymiana parownika (ok. 200zł), wymiany filterka gazu za 15 czy 20 zeta co 10-15 tyś. Przy średnim spalaniu ok 9 litrów oszczędności wymierne. Przegląd droższy o ok. 90 zeta, raz w roku, no panowie bez przesady że to takie koszty. Inną sprawą jest jakość naszego gazu i stad wynikają częstsze wizyty u mechaników, szczególnie wozów nowszych, ale to się tyczy też i napędu i benzyny. Poza tym są samochody i silniki które nie tolerują gazu w ogóle... ot choćby Mitsubishi Space Wagon z silnikiem 2.4 Gdi .
Nie ma co popadać w skrajności..dobra instalka, dobry zakład gazowniczy, trochę zadbać i daje się jeździć :mrgreen:



Skoro Lubelski tak mówi to tak napewno jest.
Niedzwiad
zbanowany
Posty: 1419
Dołączył(a): 07.04.2013
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Niedzwiad » 22.06.2013 07:56

Ja tam gazu nie mam ale Twoje autko mi się podoba. Śliczna bestia :D

...i tak z sentymentem do niej podchodzę. Kiedyś , dawno temu jeszcze chyba na 1 roku studiów miałem taką samą tylko czarną w sedanie wersja USA ( tylna rejestracja kwadratowa ). Trochę gorszy silnik bo 2.6 i oczywiście zgazowana. No jak to maleństwo szło 8O a jaki komfort jazdy. Dziś już nie ale kiedyś te samochody na prawdę robiły wrażenie na ulicy.A co za pomruk robiła :roll: śliczna była no ale się spaliła. Jako student nie miałem kasy na AC więc kupe kasy w plecy przez mechaniora który zle podłączył halogeny. Miesiąc czasu go ganiałem i tłukłem w abonamencie. Człowiek był młody i głupi hehehhe...

no dobra ale wracając do tematu:) Twoja srebrna niunia jest śliczna i bankowo musi być z LPG. Pozazdrościć jak ktoś się zna to wie o czym mowa. Tak mnie tylko zastanawia. Fanem jesteś dużych silników czy lubisz zapierd...?? Bo z tego co piszesz wszystkie Twoje auta mają moc. :lol: :lol: :lol: :lol:

pzdr
gitmar
Odkrywca
Posty: 85
Dołączył(a): 10.07.2011
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) gitmar » 22.06.2013 11:20

Niedzwiad napisał(a):Ja tam gazu nie mam ale Twoje autko mi się podoba. Śliczna bestia :D

...i tak z sentymentem do niej podchodzę. Kiedyś , dawno temu jeszcze chyba na 1 roku studiów miałem taką samą tylko czarną w sedanie wersja USA ( tylna rejestracja kwadratowa ). Trochę gorszy silnik bo 2.6 i oczywiście zgazowana. No jak to maleństwo szło 8O a jaki komfort jazdy. Dziś już nie ale kiedyś te samochody na prawdę robiły wrażenie na ulicy.A co za pomruk robiła :roll: śliczna była no ale się spaliła. Jako student nie miałem kasy na AC więc kupe kasy w plecy przez mechaniora który zle podłączył halogeny. Miesiąc czasu go ganiałem i tłukłem w abonamencie. Człowiek był młody i głupi hehehhe...

no dobra ale wracając do tematu:) Twoja srebrna niunia jest śliczna i bankowo musi być z LPG. Pozazdrościć jak ktoś się zna to wie o czym mowa. Tak mnie tylko zastanawia. Fanem jesteś dużych silników czy lubisz zapierd...?? Bo z tego co piszesz wszystkie Twoje auta mają moc. :lol: :lol: :lol: :lol:

pzdr


Jestem normalnym człowiekiem, nie mam już 18 lat i staram się też jeździć normalnie :D Nie zawsze kupuje się duży motor po to by zapi.....nać :D Jeżdżę jak inni użytkownicy dróg, mam zapas mocy pod nogą, delektuję się dźwiękiem V8, grzmotem dochodzącym spod maski 8) Jak jest gdzie, są warunki to lubię pogonić... Na autostradach w HR i do niej zwykle nie jeżdżę szybciej niż 140-150km/h.....no dobra zdarzyło mi się z raz jechać dobrze ponad.....no wiecie :roll: Jadę z rodziną na wakacje, więc nie muszę się spieszyć....
Co do auta...jest prawie pełnoletnie (1996), cały swój żywot jeździło w CH (przed moją kadencją), jest całe "w oryginale", nie posiada rdzy, silnik-skrzynia-napędy w idealnym stanie. Nigdy mnie nie zawiodło....
Chociaż w tym roku pewnie pojadę A4-ką - niech przejdzie chrzest bojowy :mrgreen: Poza tym V6 zawsze ciut oszczędniejsze od V8 a frajda z jazdy nadal jest :wink:
Niedzwiad
zbanowany
Posty: 1419
Dołączył(a): 07.04.2013
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Niedzwiad » 22.06.2013 11:28

Nie przesadzaj kolego :D Twoje 1996 zawstydzi moją megankę 2011 rok i mojej małżonki clio 2013 rok . Nie wspomnę już o naszym fiacie wypadowym czy vectrze croimprezowej z 2005. Ale ta machina jest super i lepsza niż te co były wcześniej wspominane. A Ty ile masz lat kolego?? Bo Twoje bryki mi się podobają więc myslę że jesteśmy rownikami :D :D :D :D :D :D
gitmar
Odkrywca
Posty: 85
Dołączył(a): 10.07.2011
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) gitmar » 22.06.2013 11:48

Mam 32 lata od niedawna :)
Co do Clio to również fajne auto. Też mamy w rodzinie (autko żony), z tym że 2004 model II ph3 1.4 16V - bardzo przyjemne miejskie wozidełko :) na rodzinny wypad do HR raczej się nadaje niestety...
U nas "Crowozem" jest właśnie eSa. Zwykle stoi w garażu, w weekend można się nią zająć, umyć, pogłaskać, nawoskować itp. :lol: Zimą nie jest użytkowana. Zresztą, jak coś to zapraszam do mojego wątku z innego forum, tutaj nie będę zaśmiecał -> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=3898& ... c5bb635d48
Użytkownik usunięty
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 22.06.2013 13:19

lubelski napisał(a):..o jakich kosztach wizyt u mechanika Wy mówicie..

np: pękające głowice częstsze wymiany tłumików.....
gitmar
Odkrywca
Posty: 85
Dołączył(a): 10.07.2011
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) gitmar » 22.06.2013 13:43

A gdzie o tym czytałeś ? W Auto-Świecie czy na forum dzieci neostrady ? Nie wiem co palisz, ale dobre jest :lol:

Tak z autopsji i ok.600tkm przejechanych na LPG - nie wymieniałem jeszcze tłumika, ani nie naprawiałem głowicy w aucie z LPG....
Użytkownik usunięty
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 22.06.2013 13:48

To, że Tobie się nie zdarzyło nie znaczy, że takich usterek nie ma.
Pozdrawiam i daruj sobie sformułowania jak powyżej.
gitmar
Odkrywca
Posty: 85
Dołączył(a): 10.07.2011
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) gitmar » 22.06.2013 14:32

Nie czuj się urażony, ale widzę że jesteś na nie bo nie.... Miałeś kiedykolwiek auto z LPG ? Jak się trafi na dobrego gazownika a nie rzeźnika to problemów tego typu nie powinno być. Problemy z głowicami to najczęściej wina złego składu mieszanki - trzeba potrafić wykonać kalibrację a wcześniej odpowiednio dobrać komponenty instalacji.
Akurat to nie były rzeczowe argumenty z Twojej strony...
Ostatnio edytowano 22.06.2013 14:35 przez gitmar, łącznie edytowano 1 raz
Niedzwiad
zbanowany
Posty: 1419
Dołączył(a): 07.04.2013
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Niedzwiad » 22.06.2013 14:33

gitmar napisał(a):Mam 32 lata od niedawna :)
Co do Clio to również fajne auto. Też mamy w rodzinie (autko żony), z tym że 2004 model II ph3 1.4 16V - bardzo przyjemne miejskie wozidełko :) na rodzinny wypad do HR raczej się nadaje niestety...
U nas "Crowozem" jest właśnie eSa. Zwykle stoi w garażu, w weekend można się nią zająć, umyć, pogłaskać, nawoskować itp. :lol: Zimą nie jest użytkowana. Zresztą, jak coś to zapraszam do mojego wątku z innego forum, tutaj nie będę zaśmiecał -> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=3898& ... c5bb635d48



Rówieśniki:) i wszystko jasne hehehhe...
Niedzwiad
zbanowany
Posty: 1419
Dołączył(a): 07.04.2013
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Niedzwiad » 22.06.2013 14:35

gitmar napisał(a):Nie czuj się urażony, ale widzę że jesteś na nie bo nie.... Miałeś kiedykolwiek auto z LPG ? Jak się trafi na dobrego gazownika a nie rzeźnika to problemów tego typu nie powinno być. Problemy z głowicami to najczęściej wina złego składu mieszanki - trzeba potrafić wykonać kalibrację. akurat to nie były rzeczowe argumenty.



Dokładnie tak jak mówisz kolego :D do gazu to trzeba mieć Łeb. A do silników po wyżej 2L i po wyżej 150km to nawet 2 Łby :D . A jak ktoś nie ma pojęcia to niech siedzi cicho. :papa:
Użytkownik usunięty
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 22.06.2013 14:39

gitmar napisał(a):Nie czuj się urażony, ale widzę że jesteś na nie bo nie.... Miałeś kiedykolwiek auto z LPG ? Jak się trafi na dobrego gazownika a nie rzeźnika to problemów tego typu nie powinno być. Problemy z głowicami to najczęściej wina złego składu mieszanki - trzeba potrafić wykonać kalibrację a wcześniej odpowiednio dobrać komponenty instalacji.
Akurat to nie były rzeczowe argumenty z Twojej strony...


Nie nigdy nie miałem auta z LPG gdyż każdy mój znajomy, który miał takie, łącznie z moim ojcem miał "jakieś" problemy z LPG dlatego też nigdy nawet pomyślałem o gazie. Fakt było to parę może nawet paręnaście lat temu i może dziś są inne (lepsze) instalacje.
EOT.
Niedzwiad
zbanowany
Posty: 1419
Dołączył(a): 07.04.2013
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) Niedzwiad » 22.06.2013 14:42

Serce w pasy napisał(a):
gitmar napisał(a):Nie czuj się urażony, ale widzę że jesteś na nie bo nie.... Miałeś kiedykolwiek auto z LPG ? Jak się trafi na dobrego gazownika a nie rzeźnika to problemów tego typu nie powinno być. Problemy z głowicami to najczęściej wina złego składu mieszanki - trzeba potrafić wykonać kalibrację a wcześniej odpowiednio dobrać komponenty instalacji.
Akurat to nie były rzeczowe argumenty z Twojej strony...


Nie nigdy nie miałem auta z LPG gdyż każdy mój znajomy, który miał takie łącznie z moim ojcem miał "jakieś" problemy z LPG dlatego też nigdy nawet pomyślałem o gazie. Fakt było to parę może nawet paręnaście lat temu i może dziś są inne (lepsze) instalacje.
EOT.



Z tak dużym silnikiem też bym gaz założył. W dzisiejszych czasach instalacje są naprawdę dobre. Silniki mocy nie tracą :D zresztą chyba już dłuższy czas. 10 lat temu miałem audi 2.6 i jakoś szedł na gazie. Parownik dawał radę :D Nie wyobrażam sobie żeby kolega jeżdził bez gazu z silnikiem 2.8 przy tych cenach paliwa :D to by była porażka i samobójstwo :boss:
kaz32420
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 781
Dołączył(a): 21.06.2011
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) kaz32420 » 22.06.2013 16:22

fiat siena 1.4 230tys na gazie i wiekszych problemow jak wymiana filtra gazu i 2 razy wymieniona membramy w prowniku ,tym samochodem zrobilem 250tys 20 tys na bezynie a reszta gaz wymiana filtra powietrza co 5 tys wymiana oleju co 10tys z filtrem ,bylem zadowolony ale jak to fiaty lubi korodowac wiec mus wymiany na inny model i marke i szkoda ze nie oplaca sie dizla na gaz przerobic
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wakacje 2025

cron
Jakim autkiem do Cro? - strona 251
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone