napisał(a) Thot » 23.06.2012 16:44
inman napisał(a):A tak jeszcze sobie przypomniałem sytuację (z naszego kraju) sprzed kilku lat, jak to temperatura spadła do minus 30. Fakt miałem wieczorem kłopot z wycieraczkami. Ale jak się jechało to mało było diesli na teasie, oj mało, a przy trasie oj sporo. Dokładnie to pamiętam. Nowe diesle mają strasznie wyżyłowane silniki, straszne ciśnienia tam panują.
Chłopie drogi - nie znasz się, a udajesz znawcę. Otóż w silnikach benzynowych z turbo TEŻ JEST WYSOKIE CIŚNIENIE, kolego! Też są wtryski wrażliwe, czasem nawet bardziej, bo - pewnie też nie wiez
- benzyna jest "suchsza" od ropy. Też są dwumasy. Też jest turbo. Też są różne problemy. I też są wyżyłowane, bo z 1,6 robią nawet ok. 200 KM. Ponadto TEŻ to potrafi dużo, dużo więcej spalić niż benzyna bez turbo, bo jak mówią starzy kierowcy "turbo swoje musi wypić". I niestety to prawda.
Oszczędne są, tak jak diesle, w oszczędnych warunkach. W normalnych oraz autostradowych - nie. I basta.
Nie jeździłeś, nie znasz się, to proszę - nie mieszaj innym.
Osobiście aktualnie chętniej bym kupił jakąś hybrydę (benzyna bez turbo + prąd) niż diesla. Tym bardziej, że chyba zaczyna się coś zmieniać i kosztuje to to podobnie... jak diesel.