Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Jakim autkiem do Cro?

Wakacje w Chorwacji? Noclegi w Chorwacji? Dojazd do Chorwacji? Wakacje 2025? Podróże po całym świecie?
Serdecznie wszystkich zapraszamy do działu poświęconego przygotowaniom do sezonu wakacyjnego 2025 ツ
kataryniarz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 539
Dołączył(a): 28.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) kataryniarz » 23.06.2012 04:15

Wczoraj decyzja o wyjeździe, za tydzień drugi raz Megane II Grandtour, tym razem na Istrię :D
tomasz781
Croentuzjasta
Posty: 257
Dołączył(a): 22.04.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) tomasz781 » 23.06.2012 05:29

01-07 Seat Altea 1,9 tdi.Gdzie jeszcze nie wiadomo.Szerokości koledzy i koleżanki.
maniust
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 7698
Dołączył(a): 02.09.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) maniust » 23.06.2012 06:01

arek_c napisał(a):a ja 13 lipca z wrocławia ;p lecimy do biogradu

Uważaj na słupy telegraficzne !
Bubek74
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 116
Dołączył(a): 09.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bubek74 » 23.06.2012 08:54

ja 13.08 pierwszy raz do Tucepi - Opel Vectra C kombi 1.9 CDTI + boks :)
Bart3z
Podróżnik
Avatar użytkownika
Posty: 27
Dołączył(a): 18.03.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bart3z » 23.06.2012 09:57

12 lipca wyjeżdżamy w 4 osoby z Konina na objazd Chorwackiego wybrzeża i trochę Czarnogóry... Passatem 2.0TDI '10 ;)
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 23.06.2012 10:16

kubatychy napisał(a):Dokładnie :) Sam jeżdżę Astra cdti w dieslu i gdy wsiade do benzyny o podobnej albo ciut wiekszej mocy to czuje sie jakbym ciagnal przyczepe. Diesel zawsze ma tego "buta" pod noga i momentalnie zbiera sie do przodu :)


Niestety nie - ściślej: tak, jeśli ktoś się boi wysokich obrotów.
Popularność diesla u wielu - nie u wszystkich - bierze się z niechęci do wysokich obrotów. W dieslu "moment" mamy przy stosunkowo niskich obrotach, powiedzmy ok. 2000 obr./min.
Robiąc praktyczne testy, porównując dwa auta, ten sam model, moce zbliżone - jeden diesel, drugi benzyna, ta druga zostawała faktycznie w tyle, ale tylko wtedy jak kierowca... bał się wysokich obrotów. A boi się mnóstwo osób, bo "się coś stanie" albo że "silnik się psuje" itd. A w benzynie tak jest i basta - przynajmniej w 16V i tych bez turbo.
Moc i moment rozwijane są w porównaniu do diesla łagodnie, a diesel szarpnie na początku tymi "momentami", tyle że chwilę potem trzeba znowu bieg przerzucić, bo... moment się nie zwiększa.
Natomiast wykorzystując pełny potencjał benzyny i diesla takie auta idą łeb w łeb - dziwne, prawda, bo przecież moment dużo większy w dieslu? :lol: - z delikatną przewagą... benzyny! Bo nie trzeba tak "szybko" zmieniać biegów, zmienia się je przy wyższych obrotach, "później". Choć przy wyprzedzaniu, jeśli nie pomyślimy o tym wcześniej, to może być pewna niedogodność. Automat ją jednak niweluje w każdym aucie. :D
Z pełnym szacunkiem dla wszystkich, ale przez ostatnie lata tv i media szczególnie chętnie "onanizują się" momentem obrotowym. Moment jest ważny w ciężarówkach, terenówkach, ale nie w każdym aucie.
A biorąc jeszcze pod uwagę - od lat przeze mnie wskazywane, ale dopiero teraz, jak więcej ludzi jeździ, przez niektórych raczone zauważyć - problemy ze współczesnymi dieslami, IMHO zakup diesla jest mocno pozbawiony sensu. W szczególności ekonomicznego.
Wyjątkiem może być sytuacja, jak kupujemy auto nowe i przed upływem gwarancji go i tak sprzedamy, a marka wymieni nam to i owo w trakcie eksploatacji - tutaj akurat zdarza się to coraz rzadziej, już większość marek zwala na klienta, że to "on popsuł": sprzęgło (nie umie ruszać), turbo (nie umie stawać), wtryski (nie umie tankować) czy np. dpf (nie umie jeździć) itd. itp.
Idąc dalej - współczesne diesle są wyjątkowo oszczędne przy wyjątkowo oszczędnej jeździe: dziadkowej, emeryckiej jak zwał, tak zwał. :lol: Ale na autostradzie przy 120-140 km/h już nie. Jak przy tej prędkości mam spalić dieslem wspomniane przez kogoś 8 l lub więcej a 10 l w benzynie, to... po co mi diesel? Żeby nie redukować przy wyprzedzaniu? To biorę automata do benzyny, albo jadę tak, żeby redukcja była niepotrzebna.
Diesle odchodzą, czego przykładem są działania niektórych producentów, choć inni jeszcze chcą coś zarobić. To jeszcze potrwa, ale wspomnicie moje słowa za jakiś czas.
Inna sprawa, że turbo w benzynie to też niepotrzebna, marketingowa(!!) komplikacja - większość problemów ta sama co w nowoczesnych dieslach. Ale ciemny lud - w jakiejś przynajmniej części - to kupi. Faktycznie, jeździ się miło - ale dieslem też niektórym "jeździ się miło". Tylko ile problemów potem - i to na przykładzie sławetnego silnika VW, nawet w nowych auta...! :roll:
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.06.2012 15:19

Nie uważam się za "ciemnu lud", choć jeżdżę Octavia 1.8T i zrobiłem już nią od nowego 280 tyś. km.
A porównywanie diesla i benzyny z turbo???
Oj coś chyba słabo, skoro uważasz, że to te same problemy.
Poza turbiną, rzecz jasna.
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1964
Dołączył(a): 21.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 23.06.2012 15:20

wiadomo, jeśli mamy kupować nowego diesla, który jest 10.000 zł czasami droższy od benzyny, to tu nawet nie ma co dyskutować...

większość ludu jednak kupuje używane pojazdy...
ja kupiłem diesla który spala jakieś 5,7 l/100;
benzyna w tej mocy spala jakieś 8-8,5 litra

przy 30.000 km rocznie różnica robi się dość znaczna różnica...

wszystko zależy ile kto zarabia i ile może przeznaczyć na paliwo...

wierzcie mi, że gdyby było mnie stać to jeździłbym 6-cio cylindrowym w układzie V; i moment obrotowy duży i moc jest....i dźwięk odpowiedni...
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.06.2012 15:44

Jest jeszcze tylko jedna kwestia. Do benzyny można założyć za 3 tyś przyzwoitą instalację gazową (nie tracąc nawet ewentualnej gwarancji) i wówczas jakie są relację kosztów w dieslu do benzyny? :)
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1964
Dołączył(a): 21.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 23.06.2012 15:47

mam psychiczną blokadę przed instalacją gazową:)

nie wytłumaczę dlaczego:)

mam dziwne wrażenie że prędzej czy później będzie coś przerywać, źle odpalać, nie przełączać się...
wiem wiem, obecne instalacje są bardzo dobre i to nie gaźnik...wszystko rozumiem...zależy też od montażu itd...serwisowania...itd...
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.06.2012 15:48

A poza tym koszty utrzymania diesla są o wiele wyższe. Nie tylko paliwo się liczy. Mam wielu znajomych, którzy nie byli zachwyceni po wizycie u mechanika (patrz pompowtryskiwacze). Nie jestem mechanikiem, ale znam kilku i wiem, że diesel to wiele wyższe koszty związane z utrzymaniem.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.06.2012 15:50

Osobiście również nie używam gazu, ale wiele osób jeździ i nie narzeka. Kwestia tylko zainwestowania w lepszy (droższy) 'model'.
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1964
Dołączył(a): 21.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 23.06.2012 15:53

relacje aż tak znacznie nie odbiegają od siebie w przypadku używki:)

diesel: 5,7 x 5,69 = 32,43 zł za 100 km

LPG: 9 x 2,80 = 25,20 zł na 100 km + nie wiem ile jeszcze do tego benzyny;
(ale pewnie trochę zaniżyłem spalanie gazu dla auta o mocy ok. 115 KM)...
doliczając 1 litr benzyny na 100 km wychodzi to samo...

p.s. po co kupować od razu diesla z pompowtryskami...
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.06.2012 15:56

W zeszłym roku do i z cro zrobiłem 3200 km (w tym będzie ok 4000) i średnie spalenie wyszło 7.8 l/100, a silnik to 1.8t 180 km i jechaliśmy dość szybko. Wiadomo diesel spali mniej, ale to przede wszystkim dla tego, że przy wyższych prędkościach nie jest tak paliwożerny jak benzyna. Ale znajomy w A6 diesel miał 7.5/100, tyle, że bak dużo większy. A ceny za granicą benzyny i diesla zupełnie podobne.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.06.2012 15:59

Sol-Wagon napisał(a):relacje aż tak znacznie nie odbiegają od siebie w przypadku używki:)

diesel: 5,7 x 5,69 = 32,43 zł za 100 km

LPG: 9 x 2,80 = 25,20 zł na 100 km + nie wiem ile jeszcze do tego benzyny;
(ale pewnie trochę zaniżyłem spalanie gazu dla auta o mocy ok. 115 KM)...
doliczając 1 litr benzyny na 100 km wychodzi to samo...

p.s. po co kupować od razu diesla z pompowtryskami...


Bo takie są modele, co niektórych interesują. Ciekawe jest to, że wszystkim zawsze samochody palą 5l/100, tylko ile razy spoglądałem ludziom w komputer to się jakoś dużo więcej okazywało ( i te tłumaczenia!?) Nie wiem czy wszystkim się lepiej na sercu robi jak sobie zaniżą spalanie 8)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wakacje 2025

cron
Jakim autkiem do Cro? - strona 208
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone