napisał(a) slawek73 » 10.06.2012 14:30
guniak napisał(a):Czym więcej tym bezpieczniej,pod warunkiem że ma się doświadczenie i równo pod sufitem,A dla mnie -czym mniej tym ekonomiczniej
,a to też nie do końca,ale to już inna historia
Tu sie zgodzę o to "mnie właśnie chodziło"
,większa moc daje więcej bezpieczeństwa i nie chodzi tu o jakieś szaleństwa ale można też i więcej i w miarę ekonomicznie. Oczywiście 3-y litorwy klekot jest tutaj lekiem na wszystkie bolączki, tylko nie każdego na niego stać bo z reguły mało nie kosztuje. Natomiast 2-u litorwe silniki diesela z mocą powyżej 150KM już uważam za bardzo dobry wybór, osobiście posiadałem kilka takich jednostek,dwie od Vaga i byłem w miarę zadowolony, jednak te pdf-y i wrażliwośc na paliwo .......Natomiast u mnie w benzynie jadąc prędkością 80-120 palę sobie też średnio ok 7l (wdlg komp)i to w samochodzie czteronapędowym ważącym ok 1600kg, może to nie jest magiczny wynik ale przy tej mocy, wadze i napędzie uważam go za co najmniej zadowalający
. Natomiast co do Skody Superb, to ja zastrzeżeń żadnych nie mam, fajne auto(ale jak dla mnie tylko w wersji kombi), oczywiście że większe od Paska, z tym że nawet w najbogatszej wersji te plastiki i wnętrze trochę mnie zawodzą. Ale to też zależy od upodobań i wymagań każdego z osobna, choć tak szczerze gdyby się trochę pomęczyć to niekoniecznie trzeba wydawać na auta z grupy premium kosmiczne pieniądze. Osobiście szukałem auta czteronapędowego z mocą powyżej 200KM i padło na A5 SB(spełnia wszystkie moje potrzeby), zakupiłem nowe auto u dilera na zach, w bogatej wersji S-line(zew,wew), plus kilka ciekawych dodatków, za 155K zl(całośc po opłatach,kurs był dosyć dobry). I w tym wypadku gdybym miał się zastanawiać nad Superbem(oczywiście porządnie wyposażonym 4x4), za co najmniej 140-150 tyś zł a Audi to bez wachania biorę Audi, pomimo tego że jest mniejsze. Oczywiście w grę wchodzą jeszcze własne potrzeby i praktyczność i tu Skoda góruje, natomiast mi wykończenie i te tępe plastiki u Skody nie pasują(wolę VW który w tej kwesti jest blisko A), wiadomo ze w koncernie jest pewna hierarchia, tu nie chodzi nawet o prestiż tylko o estetykę.Dodatkowo VW po przejęciu od Kulczyka zaczyna stosować dosyć ciekawą politykę cenową i z tąd wypływa moja polemika VW vs Skoda, żeby nie było że jestem wielkim fanem Vaga, potrafię docenić też inne marki, uważam że Ford jest fajny, Alfa też, ogolnie jest kilka ciekawych marek na rynku.Wracając do Skody to powiem że z koncernu z Mlady.B to być może kupiłbym Octavkę kombi 1.8 4x4, uważam że to auto ma wiele atutów i kiedy jakaś bogatą wersję dałoby się kupić w "rozsądnej" cenie to nie warto przepłacać za marki premium