napisał(a) Iggy » 16.05.2012 18:42
telepol napisał(a):czym wnosisz że taka tragedia???? pytam bo c3p posiadam od dwóch lat
Może masz lepszy model, czytaj: z lepszym silnikiem, bo to-to czym jeździ druga część grupy, jest marniutkie i paliwożerne.
Nasza "cytrynka" ma silnik 95KM, co nie przeszkodziło jej na trasie Kraków - Trogir zeżreć paliwa w ilości 10l/100km. Obecnie autko skończyło 2 lata w kwietniu, a już nie działa pompa do spryskiwacza, nawigacja, wymieniono caluśki wydech, bo wyglądał tak, jakby ktoś puścił mu serię z kałacha. Do tego przy wymianie koła z zimowych na letnie okazało się, iż śruby tak się zapiekły, że 2 z nich zwyczajnie się ukręciły i trzeba było wymieniać to coś, do czego są przykręcone. Ponadto padła klima. A dodam, że autko normalnie przechodziło każdorazowe obowiązkowe przeglądy.
Może ten egzemplarz jest wyjątkowo felerny, niemniej to spalanie na trasie mnie powaliło. W zasadzie to, gdy auto ma współczynnik oporu powietrza taki, jak lodówka, to nie ma się czemu dziwić. A dodam, że te 10l/100 wyszło tylko dlatego, że ograniczyliśmy prędkość na autostradach do 115-120km/h, bo inaczej byśmy do następnej stacji nie dali rady dojechać chyba
Mój VW w tym czasie spalił 6,1l/100 km, a jest to silnik turbo.
Dodatkowo po powrocie z Chorwacji próba założenia gazu do "cytrynki" spełzła na niczym, bo posiadany przez "cytrynkę" silnik do gazowania się nie nadaje - jakiś autorski wynalazek Citroena, z którym nie pracują nawet najdroższe wersje instalacji gazowych.
O tym, żeby tego wynalazku nie kupować przekonał mnie również wysyp ogłoszeń o sprzedaży tego modelu. Stosunkowo nowych i za podejrzanie niską cenę.