Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Jakie opony zakładacie do swoich aut ?

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002
Jakie opony zakładacie do swoich aut ?

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 25.03.2010 14:12

Jak w temacie. Najwyższy czas wymiany opon na letnie a te z ubiegłego sezonu niestety już są umarte. Czym kierujecie się podczas wyboru nowych opon. Jakie testy przeglądacie i ewentualnie gdzie kupujecie żeby było w przyzwoitej cenie i bez kłopotów.
Mnie niestety pod tym względem czeka już 2 wybór bo zimowe też zakładałem nowe. Na zimówki zdecydowałem się wybrać Vredesteiny Snowtrac 3 jako że wyszły bardzo dobrze w testach ADAC, tylko tu rodzi się pytanie czy jest pewność że testy ADAC nie "faworyzują" pewnych producentów w zależności od zasobności :)

Jako letnie skłaniam się ku Bridgestone Turanza Er300, też na podstawie testów ADAC i jako że ich cena nie powala :)
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 25.03.2010 14:27

"zjeździłem" już kilka, modeli i generalnie nie odczuwałem żadnej różnicy pomiędzu fuldami, bridgestone'ami, pirelkami, continelkami itp. Jedyne jakich nie polecam z autopsji to Barumki. Nie hamowały na mokrym. A reszta ok.
windulek
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 52
Dołączył(a): 17.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) windulek » 25.03.2010 14:37

Witam,

Ja na sezon letni wybrałem FULDY Ecocontrol...( to będzie ich pierwsza wyprawa do CRO :P )
Dobra jakość za rozsądna cenę :)
Trochę czytałem na necie i miały pochlebne opinie...
Tak jak przedmówca nie polecam Barum...

Pozdrawiam
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 25.03.2010 14:42

Wybierałem pomiędzy Fulda Ecocontrol a Kleeber Dynaxer HP3...podobna cena i podobne właściwości ale na korzyść Kleeberek zdecydowały lepsze wyniki na mokrej nawierzchni według kilku znajomych z branży oponiarskiej...
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 25.03.2010 14:43

Rysiu poleciłbym ci koreańskie Kumhiaczki ale ... gdybyś tak jeszcze nie był do Koreańców uprzedzony... :P bardzo dobre kapcie. Ciche przede wszystkim i trzymają się dobrze nawierzchni. Testowane jeden sezon wcześniej miałem Hankooki też koreańskie w 5 sezonie już były tak twarde, że dałem se spokój a bieżnik jeszcze miałem :D
Ostatnio edytowano 25.03.2010 14:51 przez Leszek Skupin, łącznie edytowano 1 raz
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 25.03.2010 14:44

Serce w pasy napisał(a):...


Być może podczas normalnej eksploatacji różnicy nie odczuwamy, jednak w sytuacji awaryjnej te niewielkie różnice które siedzą w oponie mogą mieć dla nas znaczenie. Przykładowo Continental Premium Contact2 ma drogę hamowania ze 100km/h na suchym na poziomie 36,8 m natomiast równie markowa Michelinka Energy Saver potrzebuje metrów 40 a Goodyear Dura Grip aż 42 metry. Oznacza to mniej więcej tyle że w pierwszym przypadku zatrzymamy się na czas w drugim będziemy mieli do wymiany reflektory, maskę i zderzak a w ostatnim wylądujemy pyskiem na poduszce powietrznej :)
Ostatnio edytowano 25.03.2010 14:45 przez Rysio, łącznie edytowano 1 raz
Vjetar
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 25.03.2010 14:45

Powiem szczerze - kieruję się ceną.
Nie biorę tych najtańszych ale kombinuje/porównuje.
Zazwyczaj są to opony na poziomie 200-300 zł/szt..
Zazwyczaj to brzmi nieźle - raz kupiłem komplet zimowych a raz letnich.
Aut miałem kilka ale nigdy tak długo jak teraz.
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 25.03.2010 14:54

Rysiu ja mam :arrow: takie i w pełni zgadzam się z opisem.

A :arrow: TU masz jeszcze coś do poczytania i na temat Kumho i na temat innych... na dole ;)
Ostatnio edytowano 25.03.2010 14:59 przez Leszek Skupin, łącznie edytowano 1 raz
kojote
Globtroter
Posty: 43
Dołączył(a): 18.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) kojote » 25.03.2010 14:54

Jako letnie skłaniam się ku Bridgestone Turanza Er300, też na podstawie testów ADAC i jako że ich cena nie powala :)


Trzymaj się swojego wyboru to bardzo dobra opona :!: Osobiście używam Bridgestone Potenza ale tylko dlatego, że dostałem je w takiej samej cenie jak Turanza. Bardzo cicha opona i dobrze trzyma w zakrętach. Przy zakupie zwróć uwagę na datę partii i rok produkcji. Kiedyś otrzymałem taką radę od "gumiarza" i chyba coś w tym jest. Jeżeli chcemy aby opona była cicha to bieżnik powinien być asymetryczny.
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 25.03.2010 15:00

Opona kierunkowa ZAWSZE będzie głośniejsza ;)

Pozdrav :papa:
skylogg
Odkrywca
Posty: 109
Dołączył(a): 15.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) skylogg » 25.03.2010 15:21

Lato - Fulda Carat Progresso - drugi rok
Zima - Vredestein - Snowtrack 3 - pierwszy rok

205x55 R16

Pamiętajmy że dobór modelu (firmy) opon oprócz wielu innych czynników zależy również od ich rozmiaru.

Skrót testu ADAC
http://www.dziennik.pl/auto/article5646 ... wiata.html

ADAC Sommerferien test

185/65 R15 H
http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/S ... eID=280715

225/45 R 17 W, Y
http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/S ... eID=280689
pasażer
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3391
Dołączył(a): 07.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) pasażer » 25.03.2010 15:30

Na zimę kupiłem Kleber KRISALP HP 2
Na lato kupię Kleber Dynaxer Hp3 lub HP2.

Na HP2 byłem dwa razy w Cro i zero zastrzeżeń! Jak będzie w dobrej cenie to wybiorę starszy sprawdzony model.

Na pewno nie kupię nigdy Dębicy. Za każdym razem jajo.
Na Barum polaris 2 też jeździłem zimą i super opona na śnieg. Mocno ponacinana i kamyczki ja rozwalają ale bardzo dobra.

Czym się kieruję?
Zawsze nowa! Data produkcji jest na oponie. Zimowa 3sezony i papa. Letnia max 4sezony. Podobnie jest na zachodzie, dlatego u nas tyle używek. Guma traci szybko swoje właściwości, twardnieje i przestaje się kleić. Chytry dwa razy traci! Notabene Chorwaci jeżdżą na zimówkach.

Zwracam uwagę jeszcze na indeks prędkości. Im wyższy tym lepsza przyczepność ale też opona się szybciej zużyje. I o to chodzi. Pamiętam jeszcze opony przy maluchu. 15lat i był jeszcze bieżnik, tylko takie twarde, że na mokrym piruety . . .

Wybieram z indeksem > H > 210. Wystarczy. Czasem są w identycznej cenie, lub tylko 5zł droższe. Raz trafiłem też na promocję i były tańsze od > T.

Tabela indeksów prędkości.


Polecić mogę hurtownię > http://www.motoricus.com/

Mają czasem dobre oferty tygodnia i pomimo, że trzeba jeszcze zapłacić za montaż, to raz kupując u nich, a nie w zakładzie gdzie przy zakupie montaż gratis, zaoszczędziłem 80zł.

_______________________
Niech Ci się kółeczka kręcą i dziewczyny nęcą. Gumowych słupków i policjantów Dupków!
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 25.03.2010 15:56

Rysio napisał(a):
Serce w pasy napisał(a):...


Być może podczas normalnej eksploatacji różnicy nie odczuwamy, jednak w sytuacji awaryjnej te niewielkie różnice które siedzą w oponie mogą mieć dla nas znaczenie. Przykładowo Continental Premium Contact2 ma drogę hamowania ze 100km/h na suchym na poziomie 36,8 m natomiast równie markowa Michelinka Energy Saver potrzebuje metrów 40 a Goodyear Dura Grip aż 42 metry. Oznacza to mniej więcej tyle że w pierwszym przypadku zatrzymamy się na czas w drugim będziemy mieli do wymiany reflektory, maskę i zderzak a w ostatnim wylądujemy pyskiem na poduszce powietrznej :)

Masz rację, na szczęście dla mnie nie miałem okazji testować drogi hamowania, bardziej pisałem o "trzymaniu" w zakrętach.
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 25.03.2010 16:05

Serce w pasy napisał(a):
Rysio napisał(a):
Serce w pasy napisał(a):...


Być może podczas normalnej eksploatacji różnicy nie odczuwamy, jednak w sytuacji awaryjnej te niewielkie różnice które siedzą w oponie mogą mieć dla nas znaczenie. Przykładowo Continental Premium Contact2 ma drogę hamowania ze 100km/h na suchym na poziomie 36,8 m natomiast równie markowa Michelinka Energy Saver potrzebuje metrów 40 a Goodyear Dura Grip aż 42 metry. Oznacza to mniej więcej tyle że w pierwszym przypadku zatrzymamy się na czas w drugim będziemy mieli do wymiany reflektory, maskę i zderzak a w ostatnim wylądujemy pyskiem na poduszce powietrznej :)

Masz rację, na szczęście dla mnie nie miałem okazji testować drogi hamowania, bardziej pisałem o "trzymaniu" w zakrętach.

Wszystko niby na pierwszy rzut oka cacy.... a z drugiej strony Rysiu piszesz o warunkach la-bo-ra-to-ryj-nych czyli na torze, sucha nawierzchnia odpylona, itp... i odpowiedniej i jednostajnej strukturze asfaltu, bez DZIUR :devil: oraz identyczne warunki temperaturowe...

W naturze takie nie występują :devil: aczkolwiek należy brać pod uwagę te testy nie zaniedbując jednak opinii użytkowników tych opon ;)
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 25.03.2010 16:12

Dębice też kiedyś miałem i dokładnie takie samo doświadczenie. Po zjechaniu połowy bieżnika pojajowaciły się i poszły do wymiany. Kupiłem wtedy Kormorany (zmuszony byłem szukać wśród najtańszych) i zero problemów. Teraz na oponach nie oszczędzam, bo oczywistym jest że to jedyny kontakt auta z ziemią, co przy prędkościach autostradowych równe jest naszemu kontaktowi z tym światem.

Lesiu Kumho to dobra opona wypadająca również bardzo przyzwoicie w testach, lecz niestety "mój" nadworny oponiarz nie prowadzi ich sprzedaży a u niego cenę mam nieosiągalną nawet na allegro czy w hurtowniach dla innych modeli a poza tym w razie jakichś reklamacji zawsze pomoże :wink:

Edit: Lesiu, opony są owszem testowane na torze, jednak nie różni się on znacząco od autostrady. Nikt toru nie odpyla itd. Dziur owszem raczej być nie powinno, lecz na autostradach też nie występują one zbyt często a co do warunków temperaturowych też nie jest tak jak piszesz, zresztą i tak nie wpłyną one diametralnie na wynik testu w zakresie temperatur typowo letnich.

Opinie innych jak najbardziej należy brać pod uwagę stąd ten temat, natomiast mało kto jest w stanie wydać opinię na temat prędkości przy której występuje aquaplaning czy choćby właśnie wspomnianej drogi hamowanie na suchym bo nie masz możliwości wykonania takiego pomiaru :lol:
Ostatnio edytowano 25.03.2010 16:22 przez Rysio, łącznie edytowano 1 raz
Następna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Jakie opony zakładacie do swoich aut ?
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone