http://automotiveblog.pl/2010/03/03/test-opon-letnich-2010-adac/
Może to dobry kryterium
mirko napisał(a):http://automotiveblog.pl/2010/03/03/test-opon-letnich-2010-adac/
Może to dobry kryterium
leszekmw napisał(a):uważajcie na excellency , nie nadają się one do każdego auta , to znaczy nie w każdym samochodzie , a w zasadzie w mniejszości ,dobrze się spisują .
pracuje w zakładzie przy oponach i klimatyzacji , jeżeli będę mógł to z chęcią pomogę gdyby ktoś miał jakieś pytania.
marwel napisał(a):FUX napisał(a):Jak znam życie to ząbkowanie...
ząbkowanie to problem połowy opon dostępnych na rynku
Masło napisał(a):Continental Premium Contact 195/55/15 Miałem w dwóch samochodach i jestem mega zadowolony.
nosekdomin napisał(a):marwel napisał(a):FUX napisał(a):Jak znam życie to ząbkowanie...
ząbkowanie to problem połowy opon dostępnych na rynku
Nooo bo przy wymianie opon na nowe konieczne jest ponowne ustawienie geometrii i zbieżności kół. Dodatkowo amortyzatory muszą być bardzo wydajne, bo słabe ząbkują opony. Zawieszenie wiadomo... 3/4 polskich aut na drogach ma luzy w zawieszeniu a amortyzator wymieniają gdy już wycieknie, są kamikaze którzy wymieniają wylany amortyzator pojedynczo a nie parami a gdzie tu dbać o opony.
Co do opon to mało kto przykłada do nich uwagę. Wielu użytkowników którym wydaje się że kochają swe auta woli kupić 18" aluski ale na opony często niestarcza już kasy, lub wybierają ładny wzorek bieżnika.
Aby wybrac opony należy wziąc pod uwagę:
- jaki napęd ma auto przedni czy tylny
- rozkład masy (np. golf IV i V są idealnie wyważone, dlatego na nich głównie opony testują), auta z rożnym rozkładem potrzebują innych opon (np van, kobmi, suv)
- klasa samochodu, czyli prędkości jakie osiąga
- ile mamy kasy
A takie coś jak wzorek opony to już powinno być kwestią ostateczną.
Opona która jest do połowy starta ma 1/3 drogi hamowania dłuższą. Zresztą opony się starzeją. Opony dymane azotem rzadziej tracą swe ciśnienie, oraz poprawiają żywotność opony.
Opony mają różna funkcje, jedna są mocno odporne na aquapalling, inne skutecznie hamują na mokrym, inne doskonale trzymają w zakrętach, inne są wykonane z takich materiałów że trudno się ścierają, a inne są do limuzyn aby były komfortowe. Nie ma opon idealnych do każdego auta.
Jeżeli chodzi o testy opon to rzeczywiście pomagają podjąć decyzję. Lecz testy wykonuje się na autach typu golf, octavia, audi A3 itp dobrze wyważonych autach. Auto kombi (i to z napędem na tył), miejski lift compact, czy Van, suv to już inna bajka. O tym trzeba pamiętać.
Właśnie jestem po wymianie opon w golfie V, 195/65 R15. Mam dużo wydatków na dom i te wakacje do Cro i drugie auto więc kupiłem Nokian i3. Są słabe na zakrętach, lecz na prostej są super. Jestem świadom ich słabości do kiepskiego trzymania bocznego. Poprzednie opony miałem 3 lata: bridgestone B3900 podajże, były cholernie drogie ale po prawej stronie w przedniej i tylnej poszły w nich druty i opony miały jajeczko. Po 3 latach starły się do połowy, a nawet bardziej. I co otrzymałem za markę?
W poprzednich autach jeździłem na vredestein i good year. vredestein nie mogłem nic zarzucić. Ale to też drogie opony. Były naprawdę solidne i dobre.
Aha szwagier ma w touranie te przechwalone touranza czy jak im tam... te co wszystkie testy wygrywają uniwersalnością. Lecz w codziennym stosowaniu wielkiej różnicy nie czuć co przyświadczały testy.Masło napisał(a):Continental Premium Contact 195/55/15 Miałem w dwóch samochodach i jestem mega zadowolony.
Te opony hamują w centymetrach!!!! Te będą moje następne. Tylko stosunkowo szybko się ścierają.
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi