Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Jakie opony zakładacie do swoich aut ?

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 26.03.2010 16:59

I jeszcze jedna uwaga, bardzo mi się podoba jak niektórzy użytkownicy na tym forum ochrzaniają innych, że niby znawcy tematu motoryzacyjnego i że ich punkt widzenia jest jedynym słusznym, a w innym wątku piszą, że Mercedes SLK to SLR i na dodatek jest to jego ulubiony model Mercedesa!!!!! Pozdrawiam
asikx
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1330
Dołączył(a): 22.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) asikx » 26.03.2010 17:23

Serce w pasy napisał(a):Dawniej w Polsce nie istniały opony zimowe i letnie, były opony Dębica
D-124 wielosezonowe. Ale to jest zupełnie co innego. Opona letnia ma większą domieszkę kałczuku niż gumy dlatego zimą twardnieje przy temperaturze+7st i robi się twarda jak plastik i traci właściwości trakcyjne. A zimówka na odwrót ma większą domieszkę gumy niż kałczuku, dlatego latem ściera się jak zółty ser na tarce



A możesz określić, w jakim stosunku tworzy się mieszankę kaUczuku do gumy dla opon zimowych i letnich? Czy wiesz jakiego rodzaju kauczuk stosuje się w tej mieszance - syntetyczny czy naturalny? Czy znane Ci jest pojęcie gumy i kauczuku, tak w ogóle i dlaczego graniczną temperaturą dla opon letnich jest 7 st.C?

Odpowiem Ci tak pokrótce i w mocnym uproszczeniu: guma jest finalnym produktem kauczuku syntetycznego. Twardość opony można regulować nie domieszką kauczuku do gumy, jak to określiłeś, tylko dodając różnego rodzaju inne składniki, np. krzem itp. a także sposobem bieżnikowania i konstrukcji wewnętrznej opony. Kauczuku naturalnego nie stosuje się w przemyśle oponiarskim, z uwagi na jego cenę. Te 7 st.C wynika tylko i wyłącznie z medialnego przekazu, nie zaś z fizycznych właściwości opon. Dla opony wszystko jest jedno, czy mamy na termometrze 7 st, czy jest 3 stopnie, czy też stopni tych jest 15 - po prostu różnica temperatur jest zbyt mała, aby w sposób jednoznaczny ogumienie zmieniało swoje właściwości. Możliwe że różnice są mierzalne, ale jedynie w warunkach laboratoryjnych - na pewno nie w warunkach ulicy, pełnej kałuż i dziur, gdzie oddziaływanie nawierzchni drogi raz po raz zmienia charakterystykę opony. Inaczej opona letnia będzie się zachowywać przy 7 st. na betonie cementowym, inaczej przy 3 st. na betonie asfaltowym, ale może sie okazać, że przy 5 st na jednej i drugiej nawierzchni będą zachowywać się tak samo doskonale. Po prostu zbyt wiele czynników wpływa na charakterystykę ogumienia, a nie sama temperatura otoczenia w jakiej przyszło oponie pracować.

Ocena opony jest bardzo subiektywną oceną i z tej przyczyny ogromne pole do popisu mają koncerny, które poprzez właściwie poprowadzoną kampanię reklamową mogę wpłynąć na odbiór ich produktów przez użytkowników.

Pozdrawiam
Rafał[/b]
pasażer
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3391
Dołączył(a): 07.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) pasażer » 26.03.2010 17:26

woka napisał(a):Przecież to zaczyna być śmieszne.
Ja się wkurzę to wyrzucę te co aktualnie mam (Continental) , kupię najgorsze jakie istnieją i zaręczam ...... będe tak samo jechał.
Wyjadę i przyjadę.
W takim razie o co kruszyć tutaj kopie ??? Oponę to ja kupuję w najbliższym punkcie wulkanizacyjnym. Wybieram (jeżeli juz wybieram) taka co ma (wg mnie) ładny bieżnik.
Płacę i jadę.

woka, miałem kupić Kleber Dynaxer Hp3 lub HP2. . . przez ten temat szukam i też myślę .. . może co innego?

Znalazłem > 195/65R15 91H UNIROYAL RainExpert > 2010 > 180zł
i się nad nimi zastanawiam teraz.

Moja Zuza w Cytrynce ma czwarty sezon Dunlop SP Sport 01. Bez zastrzeżeń.
asikx
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1330
Dołączył(a): 22.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) asikx » 26.03.2010 17:42

pasażer napisał(a):Znalazłem > 195/65R15 91H UNIROYAL RainExpert > 2010 > 180zł
.


Porządne opony. Uważam, ze na nasze warunki klimatyczne (częste-gęste opady) stanowią doskonały kompromis pomiędzy własnościami hydro, a zachowaniem na suchym.

Dla "sportowców" polecam Vredestein Sportrac 3. Bardzo ciche, bardzo "sportowe" (w pełnym tegio słowa znaczeniu), bardzo szpanerskie. jedna uwaga - cholernie nietrwałe.

Pozdrawiam
Rafał
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 26.03.2010 17:54

asikx napisał(a):
Serce w pasy napisał(a):Dawniej w Polsce nie istniały opony zimowe i letnie, były opony Dębica
D-124 wielosezonowe. Ale to jest zupełnie co innego. Opona letnia ma większą domieszkę kałczuku niż gumy dlatego zimą twardnieje przy temperaturze+7st i robi się twarda jak plastik i traci właściwości trakcyjne. A zimówka na odwrót ma większą domieszkę gumy niż kałczuku, dlatego latem ściera się jak zółty ser na tarce



A możesz określić, w jakim stosunku tworzy się mieszankę kaUczuku do gumy dla opon zimowych i letnich? Czy wiesz jakiego rodzaju kauczuk stosuje się w tej mieszance - syntetyczny czy naturalny? Czy znane Ci jest pojęcie gumy i kauczuku, tak w ogóle i dlaczego graniczną temperaturą dla opon letnich jest 7 st.C?

Odpowiem Ci tak pokrótce i w mocnym uproszczeniu: guma jest finalnym produktem kauczuku syntetycznego. Twardość opony można regulować nie domieszką kauczuku do gumy, jak to określiłeś, tylko dodając różnego rodzaju inne składniki, np. krzem itp. a także sposobem bieżnikowania i konstrukcji wewnętrznej opony. Kauczuku naturalnego nie stosuje się w przemyśle oponiarskim, z uwagi na jego cenę. Te 7 st.C wynika tylko i wyłącznie z medialnego przekazu, nie zaś z fizycznych właściwości opon. Dla opony wszystko jest jedno, czy mamy na termometrze 7 st, czy jest 3 stopnie, czy też stopni tych jest 15 - po prostu różnica temperatur jest zbyt mała, aby w sposób jednoznaczny ogumienie zmieniało swoje właściwości. Możliwe że różnice są mierzalne, ale jedynie w warunkach laboratoryjnych - na pewno nie w warunkach ulicy, pełnej kałuż i dziur, gdzie oddziaływanie nawierzchni drogi raz po raz zmienia charakterystykę opony. Inaczej opona letnia będzie się zachowywać przy 7 st. na betonie cementowym, inaczej przy 3 st. na betonie asfaltowym, ale może sie okazać, że przy 5 st na jednej i drugiej nawierzchni będą zachowywać się tak samo doskonale. Po prostu zbyt wiele czynników wpływa na charakterystykę ogumienia, a nie sama temperatura otoczenia w jakiej przyszło oponie pracować.

Ocena opony jest bardzo subiektywną oceną i z tej przyczyny ogromne pole do popisu mają koncerny, które poprzez właściwie poprowadzoną kampanię reklamową mogę wpłynąć na odbiór ich produktów przez użytkowników.

Pozdrawiam
Rafał[/b]

NIe jestem chemikiem lecz zwykłym użytkownikiem opon, i powiem Ci że ja odczuwam różnicę w "zachowaniu" się samochodu na letnich oponach przy niskich temperaturach i nie potrzebuję do tego warunków labolatoryjnych:)
asikx
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1330
Dołączył(a): 22.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) asikx » 26.03.2010 18:07

Serce w pasy napisał(a):NIe jestem chemikiem lecz zwykłym użytkownikiem opon


Ja nie jestem cukiernikiem, wobec tego nie wypowiadam się, czy w czekoladzie gorzkiej jest więcej kakao niż cukru, a w mlecznej odwrotnie :).

Pozdrawiam
Rafał
woka
Koneser
Posty: 5458
Dołączył(a): 20.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) woka » 26.03.2010 18:11

pasażer napisał(a):
woka napisał(a):Przecież to zaczyna być śmieszne.
Ja się wkurzę to wyrzucę te co aktualnie mam (Continental) , kupię najgorsze jakie istnieją i zaręczam ...... będe tak samo jechał.
Wyjadę i przyjadę.
W takim razie o co kruszyć tutaj kopie ??? Oponę to ja kupuję w najbliższym punkcie wulkanizacyjnym. Wybieram (jeżeli juz wybieram) taka co ma (wg mnie) ładny bieżnik.
Płacę i jadę.

woka, miałem kupić Kleber Dynaxer Hp3 lub HP2. . . przez ten temat szukam i też myślę .. . może co innego?

Znalazłem > 195/65R15 91H UNIROYAL RainExpert > 2010 > 180zł
i się nad nimi zastanawiam teraz.

Moja Zuza w Cytrynce ma czwarty sezon Dunlop SP Sport 01. Bez zastrzeżeń.


A ja mam zimówki SAVA.
Myślałem, że to byle jakie opony ale znalazłem w necie ( przez tą dyskusję) że to opony nawet "polecane" i klasy średniej.
Aż się zaczerwieniłem ...... muszę poszukać jakieś badziewie medialne. Będę przynajmniej wiedział, że fabryka "olała" marketing i zajęła się robotą a nie głupotami.

Moja rada: jedź do wiekszego zakładu wulkanizacyjnego ( tutaj okreslają jako gumiarz). Powiedz, że chcesz kupić opony które dobrze jeżdzą ale nie myślisz płacić za marketing.
Zakład wulkanizacyjny to kopalnia wiedzy autentycznej. Jak jesteś stałym klientem - doradzą naprawdę dobrze. Ja tak robię i nie narzekam.

Owszem, ten "gumiarz" to też człowiek i chce zarobić. Byłem świadkiem jak przyjechał do niego taki "ABS", przyjechał BMW już troszkę nie nowym. ( facet około 30-tki ale wizulanie jeszcze pstro w głowie)
Jak szpan to szpan. Wcisnął mu drogie opony.... "Panie, do BMW przecież Pan byle czego nie założysz". Facet zmiękł, kupił-zapłacił. Jak pojechał ubaw mieli pracownicy nie mały ( ja zresztą też). :oops:
pasażer
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3391
Dołączył(a): 07.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) pasażer » 26.03.2010 18:34

asikx napisał(a):
pasażer napisał(a):UNIROYAL RainExpert

Porządne opony. Uważam, ze na nasze warunki klimatyczne (częste-gęste opady) stanowią doskonały kompromis pomiędzy własnościami hydro, a zachowaniem na suchym.

Opony deszczowe. Dobre ale u gumiarzy rzadko spotykane. Rzucą kilka na rynek i za rok może być problem by dokupić jedną czy dwie sztuki.
Przebije się to popularną oponę w każdej pipidówie znajdę. To brałem pod uwagę i dlatego jeszcze UniRoyal nigdy nie założyłem. Tak też mi radził kolega wulkanizator.
Reklamował je kiedyś Tomek Czopik, a ja że trochę rajdami się interesowałem to je chciałem i w całym Inowrocławiu nie było . . w Toruniu w jednym czy dwóch punktach. . . hehe...
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 26.03.2010 19:17

woka napisał(a): muszę poszukać jakieś badziewie medialne. Będę przynajmniej wiedział, że fabryka "olała" marketing i zajęła się robotą a nie głupotami.


Woka, polecam indiańskie Apollo Acelere Sportz. Nazwa nikomu nic nie mówi za to o 15 m dłuższa droga hamowania niż czołówka to i owszem 8)
woka
Koneser
Posty: 5458
Dołączył(a): 20.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) woka » 26.03.2010 20:20

Rysio napisał(a): .... polecam indiańskie Apollo Acelere Sportz. Nazwa nikomu nic nie mówi za to o 15 m dłuższa droga hamowania niż czołówka to i owszem 8)


Gdzie to kupić. :?: :wink:

Rysio ..... jak czytam, słyszę "dłuższa droga hamowania" to nie mogę się oprzeć aby nie parsknąć śmiechem.
Przecież wiemy, że jest w samochodach: ABS, EBD, ...( jejku - nie potrafię wymienić) :oops: mam na myśli wszelkie systemy wspomagające trakcję i hamowanie.
To od samochodu zależy jak opona zahamuje.

Moje rozumowanie jest takie: biorę oponę X (super) i oponę Y ( bubel).
Nakładam je na jakiś zmyślny przyrząd gdzie są unieruchomione (nie obracają się). Rozpędzam to ustrojstwo i hamuję na unieruchomionych oponach. Jeżeli w ten sposób to mierzono to zwracam honor, faktycznie opona hamowała.

Jednak wszyscy wiemy, że pomiar jest inaczej mierzony. Zaręczam, więcej marketingu jak hamowania.
Ostatnio edytowano 27.03.2010 07:58 przez woka, łącznie edytowano 2 razy
AndrzejJ.
zbanowany
Posty: 7149
Dołączył(a): 01.12.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) AndrzejJ. » 26.03.2010 21:15

Myślałem,że to temat o oponach.Dziś przeczytałem. :D Ile jest gumy w oponie. :D Co ta guma robi z człowieka. :D
korculankajedna
zbanowany
Posty: 59
Dołączył(a): 28.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) korculankajedna » 26.03.2010 21:20

woka napisał(a):To od samochodu zależy jak opona zachamuje.

Moje rozumowanie jest takie...


Woka, nie masz racji, długość hamowania zależy od inteligencji kierowcy: jedni hamują, inni chamują. Ci co chamują - mają dłuższą drogę chamowania.

ooloo :lol: :lol:
woka
Koneser
Posty: 5458
Dołączył(a): 20.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) woka » 26.03.2010 21:29

korculankajedna napisał(a):
woka napisał(a):To od samochodu zależy jak opona zachamuje.

Moje rozumowanie jest takie...


Woka, nie masz racji, długość hamowania zależy od inteligencji kierowcy: jedni hamują, inni chamują. Ci co chamują - mają dłuższą drogę chamowania.

ooloo :lol: :lol:

Kurde, ubiegłeś mnie.
Cos mi się nie podobało to zachamowanie ale jakoś tak odruchowo napisałem ( błąd że nie czytam). :oops: Teraz dopiero zauważyłem.
Już poprawiłem.

Odnośnie inteligencji kierowcy to aż tak bym tego nie określał.
Może być inteligentny ale np. mało przewidujący, taki "gapiowaty" i już dłużej hamuje.
pzdr.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 26.03.2010 22:47

AndrzejJ. napisał(a):Myślałem,że to temat o oponach.Dziś przeczytałem. :D Ile jest gumy w oponie. :D Co ta guma robi z człowieka. :D
Guma ważna rzecz:)
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 26.03.2010 22:53

asikx napisał(a):
Serce w pasy napisał(a):NIe jestem chemikiem lecz zwykłym użytkownikiem opon


Ja nie jestem cukiernikiem, wobec tego nie wypowiadam się, czy w czekoladzie gorzkiej jest więcej kakao niż cukru, a w mlecznej odwrotnie :).

Pozdrawiam
Rafał

Ale możesz powiedzieć jako konsument, że jedna czekolada jest bardziej smaczna a druga jest be? Czy nie wolno bo nie jesteś cukiernikiem?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Jakie opony zakładacie do swoich aut ? - strona 10
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone