maniust napisał(a):leszekpawlikowski napisał(a):CB radio częstotliwość:
AM, kanał ogólny 19 w Polsce
zaś za granicą w Europie używa się tylko FM kanał ogólny 28
chyba się nie mylę co ?????
Przecież to napisał.gezzini napisał(a):W Polsce używa się AM, kanał ogólny 19, zaś za granicą w Europie używa się tylko FM kanał ogólny 28,
I tak jak wspomniał opcja zmiany kanału na inny jak jedziesz w grupie i cię duperele z Tirów nie interesują.
weldon napisał(a):... lub innego miejsca noclegu na trasie
maniust napisał(a):leszekpawlikowski napisał(a):CB radio częstotliwość:
AM, kanał ogólny 19 w Polsce
zaś za granicą w Europie używa się tylko FM kanał ogólny 28
chyba się nie mylę co ?????
Przecież to napisał.gezzini napisał(a):W Polsce używa się AM, kanał ogólny 19, zaś za granicą w Europie używa się tylko FM kanał ogólny 28,
I tak jak wspomniał opcja zmiany kanału na inny jak jedziesz w grupie i cię duperele z Tirów nie interesują.
paulr napisał(a):nie widzę sensu jechać 5km wolniej niż ograniczenia......Ba wielu ludzi twierdzi że Chorwacja toleruje do 150... o czym sam się przekonałem gdy wyprzedziłem radiowóz i on dobre kilka kilometrów jechał za mną z prędkością 150 i nic....
Inna sprawa że gdy automapa pokazywała mi 130 to prędkościomierz samochodowy miał bliżej do 140 jak 130. gdyż większość samochodowych liczników zawyża... co ciekawe wszystkie możliwe "radary" pokazywały dokładnie taką prędkość jak pokazywał GPS a nie licznik samochodowy.
Idąc za logiką w Austrii jak masz 80 to faktycznie jechałeś 70 (twoje 5 i błąd licznika) A nie wierzę że radary są ustawione na sztywno jest 80 to od 80,1 łapiemy, prędzej jakiś czeski policjant złapie cię za 5 więcej bo wekend i trzeba się zabawić...
Jedyne co to sam się zdziwiłem to przestrzegając przepisów na całej trasie można uzyskać bardzo sensowne spalanie:)
leszekpawlikowski napisał(a):maniust napisał(a):leszekpawlikowski napisał(a):CB radio częstotliwość:
AM, kanał ogólny 19 w Polsce
zaś za granicą w Europie używa się tylko FM kanał ogólny 28
chyba się nie mylę co ?????
Przecież to napisał.gezzini napisał(a):W Polsce używa się AM, kanał ogólny 19, zaś za granicą w Europie używa się tylko FM kanał ogólny 28,
I tak jak wspomniał opcja zmiany kanału na inny jak jedziesz w grupie i cię duperele z Tirów nie interesują.
jednak nie masz racji
leszekpawlikowski napisał(a):leszekpawlikowski napisał(a):maniust napisał(a):leszekpawlikowski napisał(a):CB radio częstotliwość:
AM, kanał ogólny 19 w Polsce
zaś za granicą w Europie używa się tylko FM kanał ogólny 28
chyba się nie mylę co ?????
Przecież to napisał.gezzini napisał(a):W Polsce używa się AM, kanał ogólny 19, zaś za granicą w Europie używa się tylko FM kanał ogólny 28,
I tak jak wspomniał opcja zmiany kanału na inny jak jedziesz w grupie i cię duperele z Tirów nie interesują.
jednak nie masz racji
to wreszcie FM czy AM
Lednice napisał(a):paulr napisał(a):nie widzę sensu jechać 5km wolniej niż ograniczenia......Ba wielu ludzi twierdzi że Chorwacja toleruje do 150... o czym sam się przekonałem gdy wyprzedziłem radiowóz i on dobre kilka kilometrów jechał za mną z prędkością 150 i nic....
Inna sprawa że gdy automapa pokazywała mi 130 to prędkościomierz samochodowy miał bliżej do 140 jak 130. gdyż większość samochodowych liczników zawyża... co ciekawe wszystkie możliwe "radary" pokazywały dokładnie taką prędkość jak pokazywał GPS a nie licznik samochodowy.
Idąc za logiką w Austrii jak masz 80 to faktycznie jechałeś 70 (twoje 5 i błąd licznika) A nie wierzę że radary są ustawione na sztywno jest 80 to od 80,1 łapiemy, prędzej jakiś czeski policjant złapie cię za 5 więcej bo wekend i trzeba się zabawić...
Jedyne co to sam się zdziwiłem to przestrzegając przepisów na całej trasie można uzyskać bardzo sensowne spalanie:)
Policja w Austrii ma ustaloną tzw. granicę tolerancji, 10% szybciej niż pozwalają znaki drogi drogowe można jechać.
Czyli np. 140 na autostradzie, a 55 w terenie zabudowanym.
Ale broń Boże szybciej
Do tego trzeba pamiętać, że często mierzą prędkość odcinkowo, np. tam gdzie na autostradzie są roboty drogowe i ograniczenie prędkości do 80
Bocian napisał(a):Zamysł może i dobry z tym, że nie wszyscy jeżdżą tam gdzie on i nie spędzają czasu tak jak on
weldon napisał(a):Nawet z Makarskiej to jest wyprawa, którą należy rozpocząć wcześnie rano, żeby nie wracać po ciemku kręta Jadranką.
Tu się zgadzam , wracałem po 22:00 po ciemaku z Tucepi , po 40-sto stopniowym upale w Dubrowniku byłem wymęczony na maksa i teraz wiem że głupotą było wracać , trza było brać nocleg , zresztą pisałem o tym w relacji z 2011r.
To ja napisał(a):jasio- jak najbardziej aktualna:'W większości krajów europejskich używanie sprzętu CB zgodnego z unijnymi normami jest legalne. Do wyjątków należy Austria, gdzie wolno korzystać wyłącznie z urządzeń przeznaczonych na tamtejszy rynek, a działających tylko w modulacji FM. Używanie i przewożenie innego sprzętu, grozi karami i konfiskatą urządzeń."
alalat napisał(a):Witam, może tutaj mi ktoś pomoże?
mam taki problem gdyż wyjazd juz w sobote, a w samochodzie musi byc podłączone cb radio
na dodatek mamy lodówke i nie chce z niej zrozygnowac bo troszke jedzenia juz kupiłam :/
powiedzcie proszę jak to zrobic żeby mąż nie zostawił mi lodówki w domu...może da sie jakoś podłączyc te 2 rzeczy?
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi