Oczywiście gdy prawy jest pusty.
marecky81 napisał(a):Tylko, że w Krakowie jazda prawym pasem już w ogóle nie na sensu że względu na ilość ciężarowych. Jadąc tam w kierunku Rzeszowa prawy pas zajmuje praktycznie nieprzerwany potok tirów. Luźniej się robi dopiero za Brzeskie
yooshky napisał(a):Osobiście rozumiem jeśli ktoś mija jakiś gorszy odcinek ale Polacy nagminnie jeżdżą środkowym pasem bez uzasadnienia
marekkowalak napisał(a):piekara114 napisał(a):Pewno dla tego, że zwykle ma prawy spore koleiny, a jazda po nich nie jest ani komfortowa ani bezpieczna.
Tak to było w czasach gierkówki.
Od kilku lat ten powód jest już nieaktualny
marecky81 napisał(a):
Nie wiem jak było za czasów Gierka, natomiast węgierskie M3, M5 i M7 są mocno sponiewierane na prawych pasach, a w ciągu dnia ilość tirów powoduje, trzeba by było jechać slalomem, co chwilę zmieniając pasy w celu wyprzedzania.
marekkowalak napisał(a):marecky81 napisał(a):
Nie wiem jak było za czasów Gierka, natomiast węgierskie M3, M5 i M7 są mocno sponiewierane na prawych pasach, a w ciągu dnia ilość tirów powoduje, trzeba by było jechać slalomem, co chwilę zmieniając pasy w celu wyprzedzania.
Co ty tam masz sponiewierane???
Węgrzy mają jedne z lepszych autostrad w Europie (bo w większości nowe).
M3 to jest nówka skończona 2 lata temu, z idealną nawierzchnią. M5 też ma dobrą nawierzchnię, a jedynym problemem jest tam duży ruch. M7 dawno nie jechałem, więc się nie wypowiadam.
Jeśli już chcesz się czepiać węgierskich autostrad, to najgorszą (chociaż i tak całkiem dobra) nawierzchnię ma M1 - i jest właśnie sukcesywnie remontowana.
Lawliet napisał(a):W PL na 3 pasmowych autostradach (myślę o A1 i A4 na obwodnicy Krakowa, są gdzieś jeszcze dłuższe odcinki?) prawym pasom jeśli chodzi o jakość nie można nic zarzucić, więc wasz argument w ogóle mnie nie przekonuje. Pytanie dalej aktualne - co sprawia, że się tak trzymacie tego środkowego zamiast jechać prawym? Oczywiście gdy prawy jest pusty. Prawy parzy?
marecky81 napisał(a):Bo to są nowe drogi, chociaż już na obwodnicy Krakowa robią się wgniecenia. Tylko, że w Krakowie jazda prawym pasem już w ogóle nie na sensu że względu na ilość ciężarowych. Jadąc tam w kierunku Rzeszowa prawy pas zajmuje praktycznie nieprzerwany potok tirów. Luźniej się robi dopiero za Brzeskiej, gdzie część ruchu ciężarowego skręca na Nowy Sącz.
yooshky napisał(a):Widzę to codziennie, jeżdżąc doskonale utrzymanym odcinkiem Gliwice-Sosnowiec (A4, DK86, S86). Masakra jakaś.
Kiepura napisał(a):Nawiasem mówiąc, ten odcinek 2x3 nie spełnia kryterium dyskusji dotyczącej trzymania się środkowego pasa na autostradzie. To jest po prostu ulica miejska w typie autostrady (jak sama nazwa wskazuje IV Obwodnica Krakowa) w którą wtłoczono ruch tranzytowy. Przebiega w pobliżu gęsto zaludnionych miejskich dzielnic. To mniej więcej tak jakby wziąć Wisłostradę i pytać czemu ktoś tam jeździ tylko środkowym pasem. Oczywiście w ruchu miejskim obowiązują z grubsza te sam przepisy, ale...
MarianiEwa napisał(a):Który odcinek M3 był oddany 2 lata temu?