Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Ile godzin na przejazd . Uczciwie bez popisów .

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
yooshky
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 24.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yooshky » 20.09.2023 11:44

Nawet "dziurawy" prawy pas nie upoważnia nikogo do jazdy środkowym czy skrajnym lewym. Należy zawsze jechać prawym jeśli nie wymaga tego planowany manewr (np.: skręt, wyprzedzanie). Jeśli prawa jezdnia posiada koleiny czy inne uszkodzenia to masz dostosować prędkość do warunków jazdy. Osobiście rozumiem jeśli ktoś mija jakiś gorszy odcinek ale Polacy nagminnie jeżdżą środkowym pasem bez uzasadnienia. Widzę to codziennie, jeżdżąc doskonale utrzymanym odcinkiem Gliwice-Sosnowiec (A4, DK86, S86). Masakra jakaś.
Lawliet
Croentuzjasta
Posty: 191
Dołączył(a): 20.07.2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) Lawliet » 20.09.2023 11:53

Oczywiście gdy prawy jest pusty.

marecky81 napisał(a):Tylko, że w Krakowie jazda prawym pasem już w ogóle nie na sensu że względu na ilość ciężarowych. Jadąc tam w kierunku Rzeszowa prawy pas zajmuje praktycznie nieprzerwany potok tirów. Luźniej się robi dopiero za Brzeskie

Czytanie ze zrozumieniem leży. :roll:

yooshky napisał(a):Osobiście rozumiem jeśli ktoś mija jakiś gorszy odcinek ale Polacy nagminnie jeżdżą środkowym pasem bez uzasadnienia


Brawo! :plusone:
MarianiEwa
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 65
Dołączył(a): 08.09.2021

Nieprzeczytany postnapisał(a) MarianiEwa » 20.09.2023 11:58

marekkowalak napisał(a):
piekara114 napisał(a):Pewno dla tego, że zwykle ma prawy spore koleiny, a jazda po nich nie jest ani komfortowa ani bezpieczna.


Tak to było w czasach gierkówki.

Od kilku lat ten powód jest już nieaktualny

Węgierska M7 od zjazdu w Törökbálint prawy pas to jedna koleina
Kto jechał ten wie jakie garby.
marekkowalak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2429
Dołączył(a): 13.05.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) marekkowalak » 20.09.2023 13:26

marecky81 napisał(a):
Nie wiem jak było za czasów Gierka, natomiast węgierskie M3, M5 i M7 są mocno sponiewierane na prawych pasach, a w ciągu dnia ilość tirów powoduje, trzeba by było jechać slalomem, co chwilę zmieniając pasy w celu wyprzedzania.



Co ty tam masz sponiewierane???

Węgrzy mają jedne z lepszych autostrad w Europie (bo w większości nowe).

M3 to jest nówka skończona 2 lata temu, z idealną nawierzchnią. M5 też ma dobrą nawierzchnię, a jedynym problemem jest tam duży ruch. M7 dawno nie jechałem, więc się nie wypowiadam.

Jeśli już chcesz się czepiać węgierskich autostrad, to najgorszą (chociaż i tak całkiem dobra) nawierzchnię ma M1 - i jest właśnie sukcesywnie remontowana.
marecky81
zbanowany
Posty: 641
Dołączył(a): 24.03.2023

Nieprzeczytany postnapisał(a) marecky81 » 20.09.2023 14:07

M3 od Miskolca do Budapesztu jeżdżę od kilkunastu lat. Obecnie w kierunku lku miejscach remonty i czynny tylko lewy pas. Droga mocno zużyta.

M5 rozjeżdżona przez ruch ciężarowy w kierunku Rumunii, Serbii, Turcji.

M7 też obecnie w remontach. Lepiej jest za Balatonem, bo ruch mniejszy.
MarianiEwa
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 65
Dołączył(a): 08.09.2021

Nieprzeczytany postnapisał(a) MarianiEwa » 20.09.2023 14:25

marekkowalak napisał(a):
marecky81 napisał(a):
Nie wiem jak było za czasów Gierka, natomiast węgierskie M3, M5 i M7 są mocno sponiewierane na prawych pasach, a w ciągu dnia ilość tirów powoduje, trzeba by było jechać slalomem, co chwilę zmieniając pasy w celu wyprzedzania.



Co ty tam masz sponiewierane???

Węgrzy mają jedne z lepszych autostrad w Europie (bo w większości nowe).

M3 to jest nówka skończona 2 lata temu, z idealną nawierzchnią. M5 też ma dobrą nawierzchnię, a jedynym problemem jest tam duży ruch. M7 dawno nie jechałem, więc się nie wypowiadam.

Jeśli już chcesz się czepiać węgierskich autostrad, to najgorszą (chociaż i tak całkiem dobra) nawierzchnię ma M1 - i jest właśnie sukcesywnie remontowana.

Który odcinek M3 był oddany 2 lata temu?
Kiepura
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4359
Dołączył(a): 17.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kiepura » 20.09.2023 16:51

Lawliet napisał(a):W PL na 3 pasmowych autostradach (myślę o A1 i A4 na obwodnicy Krakowa, są gdzieś jeszcze dłuższe odcinki?) prawym pasom jeśli chodzi o jakość nie można nic zarzucić, więc wasz argument w ogóle mnie nie przekonuje. Pytanie dalej aktualne - co sprawia, że się tak trzymacie tego środkowego zamiast jechać prawym? Oczywiście gdy prawy jest pusty. Prawy parzy?


marecky81 napisał(a):Bo to są nowe drogi, chociaż już na obwodnicy Krakowa robią się wgniecenia. Tylko, że w Krakowie jazda prawym pasem już w ogóle nie na sensu że względu na ilość ciężarowych. Jadąc tam w kierunku Rzeszowa prawy pas zajmuje praktycznie nieprzerwany potok tirów. Luźniej się robi dopiero za Brzeskiej, gdzie część ruchu ciężarowego skręca na Nowy Sącz.


Nie wdając się w meritum dyskusji chciałbym tylko nieśmiało sprostować. Południowy odcinek IV Obwodnicy Krakowa (czyli to co wszyscy nazywają autostradą A4 w Krakowie; ten 2x3 pasy) nie jest nowy. Przynajmniej w polskiej skali. Ma już 20 lat. Nie przypominam sobie, żeby był remontowany, ale jego stan jest bardzo dobry. Odcinek zachodni (ten 2x2pasy) jest dużo starszy, ale był gruntownie remontowany w 2008 r. Tak więc też nie jest specjalnie nowy.

Nawiasem mówiąc, ten odcinek 2x3 nie spełnia kryterium dyskusji dotyczącej trzymania się środkowego pasa na autostradzie. To jest po prostu ulica miejska w typie autostrady (jak sama nazwa wskazuje IV Obwodnica Krakowa) w którą wtłoczono ruch tranzytowy. Przebiega w pobliżu gęsto zaludnionych miejskich dzielnic. To mniej więcej tak jakby wziąć Wisłostradę i pytać czemu ktoś tam jeździ tylko środkowym pasem. Oczywiście w ruchu miejskim obowiązują z grubsza te sam przepisy, ale...
te kiero
Mistrz Ligi Narodów UEFA
Posty: 11423
Dołączył(a): 27.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) te kiero » 20.09.2023 17:07

yooshky napisał(a):Widzę to codziennie, jeżdżąc doskonale utrzymanym odcinkiem Gliwice-Sosnowiec (A4, DK86, S86). Masakra jakaś.

Na CB była kiedyś o tym dyskusja, z której można było wywnioskować, że powodem jazdy środkowym pasem po wymienionych drogach zamiast prawego, jest ilość/natężenie wjazdów na te drogi. Sam wielokrotnie przemierzam te trakty - prawie codziennie - i częstokroć chcąc jechać prawym i kulturalnie pomóc włączać się do ruchu, muszę skakać z prawego na środkowy i z powrotem.
Stąd wielu wybiera na ww. drogach/odcinkach środkowy pas.
marecky81
zbanowany
Posty: 641
Dołączył(a): 24.03.2023

Nieprzeczytany postnapisał(a) marecky81 » 20.09.2023 18:03

Kiepura napisał(a):Nawiasem mówiąc, ten odcinek 2x3 nie spełnia kryterium dyskusji dotyczącej trzymania się środkowego pasa na autostradzie. To jest po prostu ulica miejska w typie autostrady (jak sama nazwa wskazuje IV Obwodnica Krakowa) w którą wtłoczono ruch tranzytowy. Przebiega w pobliżu gęsto zaludnionych miejskich dzielnic. To mniej więcej tak jakby wziąć Wisłostradę i pytać czemu ktoś tam jeździ tylko środkowym pasem. Oczywiście w ruchu miejskim obowiązują z grubsza te sam przepisy, ale...


Na całym świecie autostrady przebijają się przez gęsto zaludnione miejskie dzielnice.
Kiepura
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4359
Dołączył(a): 17.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kiepura » 20.09.2023 18:46

Oczywiście. I inaczej wygląda na nich jazda. Wystarczy porównać jak się jeżdzi(ło) na 2x3 Berlin-Hanower a jak 2x3 w Zagłębiu Ruhry.
yooshky
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 24.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yooshky » 20.09.2023 18:46

@te kiero, oczywiście zgadzam się, że należy ułatwiać ruch na łącznicach i zmieniać pas, mam taki wyrobiony nawyk. Jednak cała masa kierowców cały czas jedzie środkiem i jadąc szybciej prawym wyprzedzam ich prawą stroną żeby ich nie objeżdżać. Na A4 są długie odcinki między węzłami i można śmigać prawym.

Na S86 faktycznie prawy pas to jedna wielka łącznica i mogę się zgodzić i raczej można się wytłumaczyć milicjantom.
Krisv
Croentuzjasta
Posty: 195
Dołączył(a): 13.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Krisv » 20.09.2023 19:37

yooshky napisał(a):Na S86 faktycznie prawy pas to jedna wielka łącznica i mogę się zgodzić i raczej można się wytłumaczyć milicjantom.

Tylko gdzie ty dzisiaj znajdziesz milicjantów? :P
marecky81
zbanowany
Posty: 641
Dołączył(a): 24.03.2023

Nieprzeczytany postnapisał(a) marecky81 » 20.09.2023 19:47

Krisv napisał(a):
yooshky napisał(a):Na S86 faktycznie prawy pas to jedna wielka łącznica i mogę się zgodzić i raczej można się wytłumaczyć milicjantom.

Tylko gdzie ty dzisiaj znajdziesz milicjantów? :P


W sklepie z głośnikami bluetooth w Otwocku :mg:
marekkowalak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2429
Dołączył(a): 13.05.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) marekkowalak » 20.09.2023 20:08

MarianiEwa napisał(a):Który odcinek M3 był oddany 2 lata temu?


Sorry, mój błąd - chodziło o M30 od granicy słowackiej
empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2134
Dołączył(a): 26.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 20.09.2023 20:45

Lawliet napisał(a):W PL na 3 pasmowych autostradach (myślę o A1 i A4 na obwodnicy Krakowa, są gdzieś jeszcze dłuższe odcinki?)

Na A4 gdzieś między Katowicami a Wrocławiem. Ale nie pamiętam ile km.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
Ile godzin na przejazd . Uczciwie bez popisów . - strona 145
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone