Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Ile godzin na przejazd . Uczciwie bez popisów .

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Krisv
Croentuzjasta
Posty: 195
Dołączył(a): 13.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Krisv » 19.09.2023 21:42

599 napisał(a):
Krisv napisał(a):
,,,,,,,,
gdy wyprzedzam lewym pasem z prędkością 140 km/h :P
Zjeżdżam na prawy, gdy będę mógł jechać dalej z tą samą prędkością.


znaczy sie nie przestrzegasz przepisów,ale widać Ci co jadą 140km/h
uważają że przepisów przestrzegać nie muszą,

Jakiś konkretny artykuł Kodeksu Drogowego potrafisz podać, czy tak tylko pitolisz? :P
marekkowalak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2429
Dołączył(a): 13.05.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) marekkowalak » 19.09.2023 22:16

Krisv napisał(a):
599 napisał(a):
Krisv napisał(a):
,,,,,,,,
gdy wyprzedzam lewym pasem z prędkością 140 km/h :P
Zjeżdżam na prawy, gdy będę mógł jechać dalej z tą samą prędkością.


znaczy sie nie przestrzegasz przepisów,ale widać Ci co jadą 140km/h
uważają że przepisów przestrzegać nie muszą,

Jakiś konkretny artykuł Kodeksu Drogowego potrafisz podać, czy tak tylko pitolisz? :P



Podpinam się pod pytanie - bo też nie rozumiem, jak się łamie przepisy jadąc 140 km/h po polskiej autostradzie albo wyprzedzając....

Z chęcią się dowiem, które konkretnie przepisy tego zabraniają i od kiedy.
stachan
Koordynator forum
Avatar użytkownika
Posty: 3354
Dołączył(a): 16.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) stachan » 20.09.2023 04:21

Koledze 599 chyba chodzi o tę wypowiedź, która może sugerować naruszenie art. 16 (pkt. 1 i 4) Prawa o ruchu drogowym:

Krisv napisał(a):Zjeżdżam na prawy, gdy będę mógł jechać dalej z tą samą prędkością.


A dokładniej jazdę lewym pasem w sytuacji, gdy nie jest wykonywany manewr wyprzedzania.

Oczywiście można założyć, że skoro prawym pasem poruszają się pojazdy jadące wolniej, niż 140 km/h, to manewr wyprzedzania zaczyna się we Wrocławiu i kończy w Krakowie, ale zgodnie z przepisami masz obowiązek zjechać z lewego pasa w momencie, gdy prawy jest wolny. Nawet w sytuacji, gdy na horyzoncie jest kolejny pojazd, który niebawem będziesz wyprzedzał. Przepisy nic nie mówią z jaką prędkością powinny się wówczas poruszać pojazdy na prawym pasie, a jedynie nakładają obowiązek ruchu prawostronnego, gdzie kierujący jest zobowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.
marekkowalak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2429
Dołączył(a): 13.05.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) marekkowalak » 20.09.2023 05:52

Jeżeli następny wyprzedzany pojazd znajduje się, jak napisałeś, "na horyzoncie", to oczywiście mamy obowiązek zjechać na prawy.

Natomiast jeśli miałoby być tak jak niedawno pisał jakiś "specjalista" w artykule na onecie czy interii - że mamy zjeżdżać na prawy pomiędzy gęsto jadące wyprzedzane pojazdy jak tylko za nami pojawi się na lewym jakiś rajdowiec - to jest to bzdura. I takie skakanie z pasa na pas jest bardziej niebezpieczne dla wszystkich niż wyprzedzenie kolumny i dopiero zjechanie na prawy. Nawet jeśli tamten typ z beemki siedzi nam na zderzaku i wali długimi co 5 sekund.

Na dwupasmowych autostradach u nas zaczyna się już coraz bardziej robić normalnie i już coraz mniej widać tych ciągnących lewym pasem przez długie kilometry.

Za to na trzypasmowych nadal panuje przekonanie, że prawy jest dla TIR-ów i większość osobówek nadal uparcie unika tego pasa, nawet jeśli jest pusty. Co ciekawe, nie tylko w Polsce, bo i w Niemczech, i w Austrii, i we Włoszech byłem świadkiem tego samego zjawiska i byli to kierowcy z różnych krajów.
Lawliet
Croentuzjasta
Posty: 191
Dołączył(a): 20.07.2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) Lawliet » 20.09.2023 06:55

stachan napisał(a):Za to na trzypasmowych nadal panuje przekonanie, że prawy jest dla TIR-ów i większość osobówek nadal uparcie unika tego pasa, nawet jeśli jest pusty. Co ciekawe, nie tylko w Polsce, bo i w Niemczech, i w Austrii, i we Włoszech byłem świadkiem tego samego zjawiska i byli to kierowcy z różnych krajów.


O to to! Są tu takie osoby co trzymają się środkowego jak glonojad szyby? Ten prawy pas to jakiś gorszy jest? Jakieś większe spalanie na nim? Proszę wytłumaczcie mi swój sposób rozumowania :co:
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16236
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 20.09.2023 07:45

Pewno dla tego, że zwykle ma prawy spore koleiny, a jazda po nich nie jest ani komfortowa ani bezpieczna.
BartNS
Croentuzjasta
Posty: 207
Dołączył(a): 29.06.2022

Nieprzeczytany postnapisał(a) BartNS » 20.09.2023 07:48

Krisv napisał(a):
marekkowalak napisał(a):Twoje dywagacje z hamowaniem przy łosiu, który wybiegł na autostradę, pominę, bo to tylko czysta teoria. Zakładam, że nigdy nie widziałeś łosia przed maską i nie wiesz jak się zachowuje takie zwierzę na ruchliwej drodze...

Ja się bardziej obawiam tych "rozsądnych", którzy jadą prawym pasem za TIRem, żeby mi w ostatniej chwili nie wjechali na lewy prosto pod maskę, gdy jadę dozwolone 140 km/h, niż spotkania z łosiem na ogrodzonej autostradzie :P


Podałem kilka powodów m.in ten co Ty teraz i taki sens był mojej wypowiedzi, ale wyciągnięto Łosia i okazało się, że go nie ma więc wszystko co napisałem to bzdura. Nie wszystko zależy od Ciebie pusta autostrada 140 czy 180 km/h nie ma większego znaczenia jeśli wykluczymy awarię samochodu. Autostrada jest z zasady bezpieczna, brak skrzyżowań, wszyscy jadą w tym samym kierunku, z założenia małe różnice prędkości, siatka chroniąca przed mniejszą zwierzyną, brak ludzi, ale w skrajnych przypadkach jak ktoś jedzie 80, a drugi 160 to już mamy 80 km/h różnicy. Jak ci wyskoczy kilkanaście metrów "przed maską" i nie ma gdzie uciekać to jedyne co zostaje to hamowanie.

Łosia można w życiu nie spotkać, za to barana który nie patrzy w lusterka jadąc 90, albo popatrzy na sekundę o jest daleko tyle, że jedzie o wiele szybciej niż on, albo jadących w okolicach dozwolonej prędkości uważających skoro tak to mogą wyprzedzać zawsze, bo jak ktoś jedzie za szybko to jego problem, czy moi ulubieni kierowcy nie lubiący marnować czasu i wjeżdżając na autostradę ładują się na lewy pas mając 60 km/h, bo muszą wyprzedzić od razu tego, który wjechał przed nim, bo ten pierwszy za wolno się rozpędzał. Wówczas 140,160,180 robi różnicę, bo co z tego, że to nie twoja wina, nie Ty zorganizowałeś imprezę pod tytułem niebezpieczeństwo, ale zostałeś do niej zaproszony w brew woli.

Nie twierdzę, że trzeba jechać 70-80, albo zostawać w domu. Jedyne co twierdzę to im szybciej tym mniej bezpieczniej i tyle
marekkowalak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2429
Dołączył(a): 13.05.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) marekkowalak » 20.09.2023 09:20

piekara114 napisał(a):Pewno dla tego, że zwykle ma prawy spore koleiny, a jazda po nich nie jest ani komfortowa ani bezpieczna.


Tak to było w czasach gierkówki.

Od kilku lat ten powód jest już nieaktualny
Krisv
Croentuzjasta
Posty: 195
Dołączył(a): 13.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Krisv » 20.09.2023 10:08

marekkowalak napisał(a):Natomiast jeśli miałoby być tak jak niedawno pisał jakiś "specjalista" w artykule na onecie czy interii - że mamy zjeżdżać na prawy pomiędzy gęsto jadące wyprzedzane pojazdy jak tylko za nami pojawi się na lewym jakiś rajdowiec - to jest to bzdura. I takie skakanie z pasa na pas jest bardziej niebezpieczne dla wszystkich niż wyprzedzenie kolumny i dopiero zjechanie na prawy. Nawet jeśli tamten typ z beemki siedzi nam na zderzaku i wali długimi co 5 sekund.

Dokładnie tak. Żaden przepis nie nakłada obowiązku wyprzedzania po jednym aucie na raz. Jeżeli na prawym pasie pomiędzy wyprzedzanymi autami nie mam warunków do jazdy z moją prędkością to znaczy, że wyprzedzam kolumnę pojazdów i nikt mnie nie zmusi do zwalniania do 100 km/h i wciskania się na siłę na prawy pas, bo jakiś mistrzunio wali mi z tyłu światłami.
marecky81
zbanowany
Posty: 641
Dołączył(a): 24.03.2023

Nieprzeczytany postnapisał(a) marecky81 » 20.09.2023 10:36

marekkowalak napisał(a):
piekara114 napisał(a):Pewno dla tego, że zwykle ma prawy spore koleiny, a jazda po nich nie jest ani komfortowa ani bezpieczna.


Tak to było w czasach gierkówki.

Od kilku lat ten powód jest już nieaktualny


Nie wiem jak było za czasów Gierka, natomiast węgierskie M3, M5 i M7 są mocno sponiewierane na prawych pasach, a w ciągu dnia ilość tirów powoduje, trzeba by było jechać slalomem, co chwilę zmieniając pasy w celu wyprzedzania.
Temcza
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 414
Dołączył(a): 27.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Temcza » 20.09.2023 10:43

Ja z Wrocławia jakbym nie jechał i którędy zawsze plus minus 12 godzin. Trasa Wrocław -Istria przez CZ-A-SLO.
Zazwyczaj jadą 2 razy w roku i czy pojadę przez A4 i Ostrawę czy przez Boboszów a ostatnio Nysę-Prudnik-Bruntal to czas zawsze podobny , oczywiście z postojami , obiadem .Chociaż z CZ przyszedł mi mandat za przekroczenie o 4 km prędkości na 50 miałem 54 km .Kwota mandatu 500 koron plus opłata administracyjna. Firma dostała wezwanie już po 10 dniach od wykroczenia. Pozdrawiam
yooshky
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 24.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yooshky » 20.09.2023 10:58

Powrót 2023.09.18, Brela - Sosnowiec (HRV-SVN-AUT-CZE-POL):

20230918_014636~2.jpg


+5 min. toaleta w okolicy Sv Rok,
+15 min. tankowanie w G. Macelj,
+5 min. toaleta przed Graz.

Łącznie ok. 10h 40m

EDIT:
Korek Karlovac-Zagrzeb - częste zatrzymania, jak zwykle bez wyraźnego powodu. Lučko luźne, zarówno na karcianych bramkach jak i gotówkowych. IGL-100 w okolicy Graz dało się we znaki (od Leibnitz aż za Ilz). Czeskie remonty bez żadnych utrudnień poza chwilowym ograniczeniem prędkości. Wiedeń luźny (noc).
Ostatnio edytowano 20.09.2023 11:52 przez yooshky, łącznie edytowano 1 raz
Lawliet
Croentuzjasta
Posty: 191
Dołączył(a): 20.07.2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) Lawliet » 20.09.2023 11:09

marecky81 napisał(a):
marekkowalak napisał(a):
piekara114 napisał(a):Pewno dla tego, że zwykle ma prawy spore koleiny, a jazda po nich nie jest ani komfortowa ani bezpieczna.


Tak to było w czasach gierkówki.

Od kilku lat ten powód jest już nieaktualny


Nie wiem jak było za czasów Gierka, natomiast węgierskie M3, M5 i M7 są mocno sponiewierane na prawych pasach, a w ciągu dnia ilość tirów powoduje, trzeba by było jechać slalomem, co chwilę zmieniając pasy w celu wyprzedzania.


W PL na 3 pasmowych autostradach (myślę o A1 i A4 na obwodnicy Krakowa, są gdzieś jeszcze dłuższe odcinki?) prawym pasom jeśli chodzi o jakość nie można nic zarzucić, więc wasz argument w ogóle mnie nie przekonuje. Pytanie dalej aktualne - co sprawia, że się tak trzymacie tego środkowego zamiast jechać prawym? Oczywiście gdy prawy jest pusty. Prawy parzy?
marecky81
zbanowany
Posty: 641
Dołączył(a): 24.03.2023

Nieprzeczytany postnapisał(a) marecky81 » 20.09.2023 11:29

Bo to są nowe drogi, chociaż już na obwodnicy Krakowa robią się wgniecenia. Tylko, że w Krakowie jazda prawym pasem już w ogóle nie na sensu że względu na ilość ciężarowych. Jadąc tam w kierunku Rzeszowa prawy pas zajmuje praktycznie nieprzerwany potok tirów. Luźniej się robi dopiero za Brzeskiej, gdzie część ruchu ciężarowego skręca na Nowy Sącz.
DominikI
Croentuzjasta
Posty: 133
Dołączył(a): 21.07.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) DominikI » 20.09.2023 11:36

Autostrada w stronę Zagrzebia od granicy z Węgrami również nie należy do wybitnie gładkich. Temu ograniczeń tam nie brakuje i czas przejazdu będzie dłuższy.. od siebie dorzucę że Ci poganiacze 140+ jak i Ci którzy nie potrafią korzystać z mocy silnika aby dynamicznie wykonac manewr to wszyscy po jednych pieniądzach i to rublach ;)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
Ile godzin na przejazd . Uczciwie bez popisów . - strona 144
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone