Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

HID Xenon - przeróbka

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
mruczycho
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 90
Dołączył(a): 04.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mruczycho » 12.03.2009 08:06

Trochę wiadomości o HID oraz ich zastosowaniu amatorskimhttp://www.swiatelka.pl/viewforum.php?f=10&sid=a4bdf7c231a33b7c066ab758c3dd05c4
Darmar
Croentuzjasta
Posty: 344
Dołączył(a): 18.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Darmar » 01.04.2009 20:23

Tu mowa o poróbkach.Ja opinie wyrażam o seryjnej produkcji.Ktoś ...a mam kumpla kto se to wstawia to IDIOTA.widziałem i powiem ...strata prawka i 5 lat w kopalni.Amen.Newt Debil nie wiedział że żarówki to nie wszystko....Myslał że se kupił zarnik ..i jest to TO.
Mariusz_M
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 502
Dołączył(a): 15.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mariusz_M » 03.04.2009 21:42

Bert napisał(a):Autko to Chrysler Town & Country, reflektory z przodu mam amerykańskie (obniżone, nie oślepiają)


To tylko Twoje przekonanie. Weź pod uwagę, iż twoje reflektory linię światło/cień mają mniej więcej taką:
_/ _/

A prawdziwe ksenony mają _/-- _/--

czyli są "ścięte" z góry.

I teraz pomyśl sobie co myśli o Tobie ktoś kogo wyprzedzasz, albo jedziesz za nim lewym pasem i tą nie "obciętą" wiązką świecisz w oczy.

Dodam jeszcze, że w przesłona w reflektorach soczewkowych dla ksenonów też jest inna niż dla normalnej żarówki. Ma inną krawędź.
Ostatnio edytowano 03.04.2009 22:04 przez Mariusz_M, łącznie edytowano 1 raz
Mariusz_M
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 502
Dołączył(a): 15.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mariusz_M » 03.04.2009 21:45

Tu masz zdjęcie lini światło/cień ksenona. Zobacz jak jest z prawej strony ściete. Wkładając HID do zwykłego reflektora masz tu linię idącą do góry.

Obrazek

Nie wspominając o wyraźnie widocznej lini tego światała/cień.


EDIT:
A tu właśnie HID w zwykłym reflektorze wyrażnie widać jak świeci w niebo

Obrazek
Ostatnio edytowano 03.04.2009 22:02 przez Mariusz_M, łącznie edytowano 1 raz
Mariusz_M
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 502
Dołączył(a): 15.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mariusz_M » 03.04.2009 21:57

Tu jest fajne porównanie:
Rys 1. Normalna żarówka
Rys 2. HID - nawet ujdzie, ale widać, że optyka reflektora sobie nie radzi i linia światło cień nie jest zbyt dobrze poprowadzonma
Rys 3. Obyś tak nie miał, bo jak Cię spotkam to kluczem od kół naprawię ci Twoje reflektory :twisted: :lol: :P :D :)

Obrazek



EDIT.
O jakości tych Chińskich wynalazków niech świadczy też cena. Gdy padł mi jeden palnik - za komplet (2 sztuki) palników OSRAM zapłaciłem ponad 300pln - bo należy wymieniać parami. Czyli 300pln za same palniki. A na allegro są zestawy HID (palniki, przetwornice, kabelki itp) za nawet 190,- Ehhh... co to może być więc za jakość?

A jak się jednak zdecydujesz to tylko nie na buracko-wieśniarskie: niebieskawe lub (o zgrozo) różowe. Tylko 4300K max 5000K. Najelpsza barwa światła - bo chyba na tym Ci zależy.
Bert
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 150
Dołączył(a): 24.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bert » 04.04.2009 19:53

Moje światła nie mają żadnej linii załamania, bo świecą prosto :)...To są amerykańskie lampy. HID na razie sobie tymczasowo odpuszczam. Jednak nie dam się przekonać, że oślepia. Widziałem w paru autach i świeciły lepiej niż fabryczne, bez żadnego ślepienia...
Każde światła, jak są źle ustawione, to oślepiają...
Mariusz_M
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 502
Dołączył(a): 15.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mariusz_M » 06.04.2009 08:36

Bert napisał(a):Moje światła nie mają żadnej linii załamania, bo świecą prosto :)...To są amerykańskie lampy. HID na razie sobie tymczasowo odpuszczam. Jednak nie dam się przekonać, że oślepia. Widziałem w paru autach i świeciły lepiej niż fabryczne, bez żadnego ślepienia...
Każde światła, jak są źle ustawione, to oślepiają...


Z obserwacji HIDów - a łatwo je poznać, bo 99,99999% świeci nie na biało, a na niebiesko (moja teoria dlaczego ludzie zakładają niby ksenony aby poprawić sobie oświetlenie jednocześnie wybierają o zbyt wysokiej temperaturze barwowej: jest to forma dowartościowania - patrzcie jakie mam luksusowe auto - bo do niedawna była to oznaka droższych modeli. Więc każdy musi już daleka widzieć, że jedzie nie byle czym!)
więc zauważyłem, że montaż chińskich wynalazków nie jest równoznaczne z oślepianiem. Myślę, że jest to gdzieś 60/40 dla oślepia/nie oślepia.
Więc każdy musi sam sprawdzić czy jego lampy będą oślepiać.
Dodam, jeszcze - iż ja nie dzielę na ksenony/zwykłe tylko na: oślepia/nie oślepia. I czy ma HIDy czy nie - jak mnie oślepia, to daję mu znać swoimi "długimi", aby coś z tym zrobił.
jdubowski
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 608
Dołączył(a): 20.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) jdubowski » 13.04.2009 18:59

Bert napisał(a):Witam. Zastanawiam się nad przeróbką reflektorów w moim aucie z żarówek H7 na HID Xenon (montuje się palniki ksenonowe w miejsce zarowek). Na alledrogo jest duzo tego typu przedmiotów. Jakość światła bardzo dobra, ogólnie się opłaca, ale...


Broń cię Panie Boże przed zakładaniem tego szajsu.
Bert
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 150
Dołączył(a): 24.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bert » 13.04.2009 21:53

jdubowski napisał(a):
Broń cię Panie Boże przed zakładaniem tego szajsu.



uzasadnij swój, jakże zacięty, post :evil: :lol:
rapez
Croentuzjasta
Posty: 456
Dołączył(a): 17.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) rapez » 16.04.2009 08:54

Witam. Sam nie dawno kupiłem i założyłem zestaw... tak tani że szok 120zł z wysyłką, do samochodu Jeep grand cherokee. pojechałem na badania techniczne do znajomego, potwierdził nielegalność tego elementu. Ale wcale nie świecą za wysoko. Lampy są oryginalne gładkie USA. Kupiłem zarówki 9006 6000k. Moim zdaniem troche za niebieski kolor, ale jakość świecenia i oświetylenie drogi nieporównywalne do zwykłych żarówek. (a one także były jakościowo dobre). Z hidami w WJ nie powinno być problemów, dużo takich wychodziło fabrycznie, i zdarzaja sie nawet takie bez spryskiwaczy, a xenony są. Mowa tutaj o Jeepkach. Jeśli chodzi o ac, to właśnie zawsze mam przy sobie normalne żarówki aby w czaie draki szybko podmienić. Uważam że jest to ładny element i bezpieczny, ale bez chomologacji dalej niż w Polsce nie radzę na takich żarówkach jezdzić.
Darmar
Croentuzjasta
Posty: 344
Dołączył(a): 18.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Darmar » 24.10.2009 20:41

Uważam że jest to ładny element i bezpieczny..no dla ciebie napewno.Ja pierdziele co za madrala.Pokaz mi jednego z fabryczna instalacja bez spryskiwaczy i rezty.
piter83pl
Cromaniak
Posty: 651
Dołączył(a): 16.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) piter83pl » 24.10.2009 21:25

Bardzo odważni ludzie montują HIDy. Bardzo... jak trafi się na zaciętego i znającego się osobnika z którym ma się kolizje można nawet nie dostać wypłaty z ubezpieczenia bo auto nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu drogowego. Poza tym one nie świecą dobrze i lepiej włożyć dobre żarówki bądź kupić nowe reflektory, albo przeczyścić stare. Spryskiwacze to jedno, samopoziomowanie musi być od chyba '98 roku. Miałem auto z xenonami (bi-xenon - oryginały) i świeci to doskonale, ale przez to że jest to oryginalne. W tym aucie nie mam, ale były wersje które miały xenon (b.rzadkie), mimo to dość stare lampy świecą b.dobrze i nie widzę potrzeby montowania lamp xenonowych (o żarówkach nawet nie myślę) - mam spryskiwacze, bez samopoziomowania można się obyć(są białe kruki które oryginalnie ich nie mają - lata 90'te) - grunt żeby lampa była homologowana do xenonów - bo jak nie jest to się nie wytłumaczysz...
Ja jestem przeciwnikiem tego typu rozwiązań, raz że rażą, dwa że mogą być cyrki z elektryką, trzy że można mieć kłopot z prawem...
Fabrycznie xenon bez spryskiwaczy mają amerykańskie auta, a one jak wiadomo nie są homologowane w EU.
Pozdrawiam
rapez
Croentuzjasta
Posty: 456
Dołączył(a): 17.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) rapez » 25.10.2009 22:50

Do tej pory mam te hidy. Żadnych awarii lub błędów PCI. Byłem ostatnio w Chorwacji. Pełna akceptacja ze strony Policji. Dobrze ustawione światła nikomu nie wadzą, nie raża, przemyc co jakiś czas, obniżyc jak tył załadowany. Widocznośc 200% lepsza niż na najlepszych żarówkach. Kupowac jak najsłabsze (mowa o k/j.) , najlepiej o barwie białej. W razie wypadku; mowa sprawcy;, że został np: oślepiony; żadko będzie miało zastosowanie. Najczęściej jak już nam ktoś "przywali" to nigdy przez "oślepienie"" takie wypadki są doś żadkie, prędzej będzie to wymuszenie. Jak ktoś na drodze czegoś nie widzi to zawsze zwalnia, o wypadek wtedy trudno. Zna ktoś przypadek, że poszkodowany nie dostał odszkodowania, lub został uznany winnym, przez zastosowanie hid-ów?
piter83pl
Cromaniak
Posty: 651
Dołączył(a): 16.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) piter83pl » 26.10.2009 00:39

Jeszcze jedna sprawa - widzę że masz hid'y 6000k -jak to świeci w deszczu? Ja miałem 4300 - takie są montowane standardowo do większości aut i dawało radę, wyższa temperatura podobno dramatycznie się sprawuje w deszczu. Ja uważam że hid + zwykła lampa to niestety nie jest dobra kombinacja i koniec.
Pozdrawiam
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 26.10.2009 06:52

to na bieżąco...jest w firmie u zony opel omega z xenonami ale bez spryskiwaczy. Czyli "gołe " reflektory z systemem samopoziomującym. Zatrzymany (ok tygodnia temu) został do kontroli i pierwsze co usłyszał kierowca to niewłaściwe oświetlenie. Zaznaczam że taki był kupiony, nikt przy lampach nic nie grzebał i nie poprawiał. O mało co dowód nie został w rękach kontrolującego. Czyli jednak coś jest na rzeczy i przy bardziej wnikliwej kontroli można takie rzeczy wyłapać.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
HID Xenon - przeróbka - strona 3
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone