Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

HID Xenon - przeróbka

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
pawlop
Croentuzjasta
Posty: 204
Dołączył(a): 22.10.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) pawlop » 03.03.2009 20:29

Ponadto ostatnio w tym roku w gazecie Motor także był artykuł o światłach różnego rodzaju i też o zestawach pseudoksenonowych. 8)
Vjetar
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 03.03.2009 20:50

A i jeszcze jedno - sama żarówka nie wiele daje - musi być z odpowiednim wkładem (odbłysk) oraz w odpowiedniej obudowie (wyższa tempeatura). I to by było na tyle z mojej strony.
Bert
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 150
Dołączył(a): 24.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bert » 04.03.2009 08:35

Oki....stronę prawną znam doskonale, wszystkie wymagania także, ale od kilku dni siedzę na różnych forach motoryzacyjnych i nie spotkałem się jeszcze z tym, by komuś zabrano dowód rejestracyjny za tego typu światła. Chodziło mi bardziej o stronę praktyczną tego rozwiązania. Oślepiać innych użytkowników na pewno nie będę, ponieważ szkło reflektora mam gładkie (światło nie będzie rozproszone)...

Co innego, jak któryś z użytkowników napisał, co będzie w momencie zdarzenia drogowego...Tutaj rzeczywiście mogą zacząć się schody i akurat to mnie chyba skutecznie powstrzyma przed montażem...
piotom0
Podróżnik
Posty: 24
Dołączył(a): 09.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotom0 » 04.03.2009 09:10

Zajmuje się zawodowo badaniem lamp samochodowych.
Takich zamian - żarówek na pseudo kesnony nie można robić pod żadnym pozorem.
Ciekawy jestem jak zmierzysz to, że nie olśniewasz innych uczestników drogi - czyż byś dysponował laboratorium fotometrycznym?

Takie badania wykonuje się w warukach laboratoryjnych a nie na oko.
Poza tym projektowanie rozsyłu światłości lamp samochodowych to nie kalkulator a specjalistyczny program np http://www.lucidlite.com/, http://www.optis-world.com/

Ręce mi opadają ja słyszę, że: "przeciez nikomu to nie przeszkadza".
Są normy, regulaminy, wytyczne homologacyjne a Polscy kierowcy i tak wiedzą lepiej.

Są trzy drogi do tego żeby mieć światła o wyższej światłości kierunkowej:
1. Kupić żarówkę dobrej firmy z podwyższonym strumieniem świetlnym - oczywiście homologowaną - koszt 80 zł
2. Kupić dedykowany do konkretnego auta zestaw oświetlenia przedniego - homologowany i zamienny do stosowanego obecnie np www.hella.com.
3. Zamontować oświetlenie dodatkowe - nie przekraczające łącznie 225kcd

Każda inna forma "wymiany" i "naprawy" to niespełnienie wymagań fotometrycznych i bezmyślność.

Jako dodatkowy argument przeciw podam przykład wpływu temperatury i promieniowania UV na odbłyśnik.
Jak wymienicie żarówkę na lampę wyładowczą której temperatura pracy jest zdecydowanie wyższa oraz emituje promieniowanie UV to spodziewajcie sie uszkodzenia odbłyśnika - w najlepszym przypadku odkształci się - w najgorszym odpadnie lub skoroduje warstwa odblaskowa.

życzę rozsądku

Zainteresowanym polecam książkę Samochodowa technika świetlna http://www.aktyka.pl/shop.php?tytul=Samochodowa_technika_swietlna&a=opis_prod&id=8387012297&categorie=55

Znam przypadki odmowy wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela z powodu stosowania nie homologowanych żarówek oraz lamp. Dla ubezpieczyciela każdy powód jest dobry żeby niewypłacić - ten też :)

Pozdrawiam
Piotom0
Darmar
Croentuzjasta
Posty: 344
Dołączył(a): 18.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Darmar » 07.03.2009 16:11

JacYamaha napisał(a):A i jeszcze jedno - sama żarówka nie wiele daje - musi być z odpowiednim wkładem (odbłysk) oraz w odpowiedniej obudowie (wyższa tempeatura). I to by było na tyle z mojej strony.

Mylisz sie .Temperatura jest niższa(chyba że myslisz o temperaturze barwowej) Żarówki ksenonowe maja 35W i większą sprawność niż zwykłe żarówki .Na temat -odbłysku- tez sie mylisz.Nie ma tam takiego czegoś jak -odbłysk-
Blums
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 327
Dołączył(a): 02.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Blums » 07.03.2009 16:54

Bert napisał(a):Co innego, jak któryś z użytkowników napisał, co będzie w momencie zdarzenia drogowego...Tutaj rzeczywiście mogą zacząć się schody i akurat to mnie chyba skutecznie powstrzyma przed montażem...


Właśnie będzie to potraktowane jako samoistna modyfikacja elementów samochodu odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. 100 % podstawa do odmowy wypłaty odszkodowania z polisy AC. Radzę zastanowić się 2razy :)

to jeszcze coś dołożę - renomowane żarówki które kosztują 70 zł - wytrzymały 3 miesiące - zaczerpnięte z forum motoryzacyjnego :)

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 07.03.2009 17:02 przez Blums, łącznie edytowano 1 raz
Vjetar
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 07.03.2009 16:58

Darmar napisał(a):
JacYamaha napisał(a):A i jeszcze jedno - sama żarówka nie wiele daje - musi być z odpowiednim wkładem (odbłysk) oraz w odpowiedniej obudowie (wyższa tempeatura). I to by było na tyle z mojej strony.

Mylisz sie .Temperatura jest niższa(chyba że myslisz o temperaturze barwowej) Żarówki ksenonowe maja 35W i większą sprawność niż zwykłe żarówki .Na temat -odbłysku- tez sie mylisz.Nie ma tam takiego czegoś jak -odbłysk-

Ja się mylę i kolega piotom0 piszący wyżej pewnie też...
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 07.03.2009 17:18

Bert napisał(a):Kolega ma Passata z ksenonami i spryskiwaczy nie ma. Lampy na pewno fabryczne.


Ale zderzak wstawiali w Gorzowie w stodole i nie mieli takiego ze spryskiwaczami :wink: Wszystkie samochody z którymi się spotkałem miały przy ksenonach spryskiwacze.

Bert napisał(a):Samopoziomowanie to już inna sprawa.


To nie inna sprawa tylko wciąż ta sama, bo jeśli będziesz miał za nisko ustawione lampy podczas jazdy autem nieobciążonym, to o kant dupy takie ksenony co będą świeciły 10 metrów przed auto, a jak ustawisz normalnie to po obciążeniu będziesz świecił po drzewach a tym samym ludziom w oczy.

Bert napisał(a):Ale jeśli lampy świecą nisko, to nie ma mowy o oślepianiu, więc i policja nie może się czepić (chyba, że jakiś nadgorliwy będzie szukał literki "E" na reflektrorze, ale tu musiałby mieć jakieś fizyczne podstawy do szukania)


Jest mowa o oślepianiu, bo układ samopoziomowania jest układem dynamicznym czyli na bieżąco ustawia lampy, nawet jadąc po dziurach działa jako stabilizator snopu światła. Następna sprawa to żarówki stosowane w zestawach HID. Takie to można do kurnika wieszać, bo ani barwy odpowiedniej nie dają ani parametrów nie trzymają. Komplet dobrych palników xenonowych np. Philips, Osram jest porównywalny z ceną całego zestawu HID więc jakie to g...o możesz sobie wyobrazić :wink:

Polecam natomiast Blue Vision od Philipsa. Miałem je w poprzednim aucie i szczerze powiem, że po przesiadce do nowego auta z xenonami wielkiej różnicy w oświetleniu nie stwierdziłem. :)
Darmar
Croentuzjasta
Posty: 344
Dołączył(a): 18.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Darmar » 07.03.2009 19:18

JacYamaha napisał(a):
Darmar napisał(a):
JacYamaha napisał(a):A i jeszcze jedno - sama żarówka nie wiele daje - musi być z odpowiednim wkładem (odbłysk) oraz w odpowiedniej obudowie (wyższa tempeatura). I to by było na tyle z mojej strony.

Mylisz sie .Temperatura jest niższa(chyba że myslisz o temperaturze barwowej) Żarówki ksenonowe maja 35W i większą sprawność niż zwykłe żarówki .Na temat -odbłysku- tez sie mylisz.Nie ma tam takiego czegoś jak -odbłysk-

Ja się mylę i kolega piotom0 piszący wyżej pewnie też...

A jednak mylicie sie panowie.. ponieważ Xenony mają inna zasadę działania. Światło powstaje na skutek łuku elektrycznego wywołanego w bańce szklanej w otoczeniu mieszaniny gazów głównie xenonu. Proces ten emituje znacznie mniej ciepła niż porównywalna żarówka halogenowa. Miedzy innymi z tego powodu wymagany jest system oczyszczania reflektora (zimą, ciepło wewnętrzne lampy może sobie nie radzić z roztapianiem śniegu na kloszu lampy).Co zresztą zauwazam u siebie.
Miłosz_S
Cromaniak
Posty: 919
Dołączył(a): 01.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Miłosz_S » 07.03.2009 22:32

Bert napisał(a):Oki....stronę prawną znam doskonale, wszystkie wymagania także, ale od kilku dni siedzę na różnych forach motoryzacyjnych i nie spotkałem się jeszcze z tym, by komuś zabrano dowód rejestracyjny za tego typu światła. Chodziło mi bardziej o stronę praktyczną tego rozwiązania. Oślepiać innych użytkowników na pewno nie będę, ponieważ szkło reflektora mam gładkie (światło nie będzie rozproszone)...

Co innego, jak któryś z użytkowników napisał, co będzie w momencie zdarzenia drogowego...Tutaj rzeczywiście mogą zacząć się schody i akurat to mnie chyba skutecznie powstrzyma przed montażem...


Niestety w dzisiejszych czasach nie można wierzyć we wszystko co piszą na forach internetowych z tej prostej przyczyny że wpisy generują tam sprzedawcy urządzeń które polecają.
Marketing szeptany jest stosowany coraz częściej na forach i blogach internetowych dlatego do tych opinii trzeba mieć ograniczone zaufanie. Są nawet wyspecjalizowane firmy świadczące usługi "whisper marketing"
Bert
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 150
Dołączył(a): 24.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bert » 08.03.2009 19:28

Polecam natomiast Blue Vision od Philipsa. Miałem je w poprzednim aucie i szczerze powiem, że po przesiadce do nowego auta z xenonami wielkiej różnicy w oświetleniu nie stwierdziłem. :)



Wiem, miałem w poprzednim aucie, w soczewkach...ładnie wygląda na reklamie...ale tylko tam :evil:
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 08.03.2009 19:40

Miałem w Pełgocie 206 i byłem zadowolony. Jeśli nie zauważyłeś różnicy być może miałeś kiepskie odbłyśniki lub kiepskie połączenia kablowe pod kostki świateł :?: Miałem coś takiego w Punto. Niby świeciło ale lichawo, jak kiedyś dotknąłem połączenia masowego to mi dziurę wypaliło w łapie jak żelazko. Odrapałem, poczyściłem, posmarowałem i zaczęła się jasność :)
piotom0
Podróżnik
Posty: 24
Dołączył(a): 09.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotom0 » 08.03.2009 21:08

Polecam materiały konferencji ISAL http://www.isal-symposium.de/ zamiast błędnych informacji ze stron internetowych.
Tam można znaleźć sporo badań na temat obliczeń temperaturowych lamp samochodowych oraz zawartości promieniowania UV w widmie lampy HID.

Temperatura pracy max 210 stopni - to już wystarczy do zdeformowania płaszczyzny odbłyśnika który nie został przygotowany do pracy z innymi niż dedykowanymi żarówkami.

http://www.nuconverter.de/assets/d2sd2r.pdf
Tu masz przykład widma lampy wyładowczej - w szczególności zwróć uwagę na prążki w widmie UV. Taka porcja promieniowania niszczy po kilkunastu miesiącach każdy materiał z jakiego wykonany jest odbłyśnik nawet z powłoką magnezową - alternatywą są odbłyśniki metalowe.

Problem stosowania w reflektorze lampy dedykowanej do projektora jest z natury rzeczy błędny - paraboloida nie jest elipsoidą :)

Proponuje na wstępie poczytać trochę o tworzeniu wiązki świetlnej w projektorach i reflektorach a następnie zastanowić się nad tym co chce sie głupiego zrobić.

Pozdawiam
Piotom0
parrot
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 219
Dołączył(a): 16.07.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) parrot » 10.03.2009 07:56

Blums napisał(a):renomowane żarówki które kosztują 70 zł - wytrzymały 3 miesiące -


I to jest prawda, a to dlatego, że większa jasność takich żarówek(+30% itp) jest uzyskiwana (w uproszczeniu) przez skrócenie żarnika, co wprost skraca ich żywotność - czego doświadczyłem raz - i wystarczy ;)
piotom0
Podróżnik
Posty: 24
Dołączył(a): 09.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotom0 » 12.03.2009 06:30

Z czasem życia się zgodzę, chociaż są dostępne w handlu żarówki NightGuide long life. Sam mam takie i jeżdzą w aucie od 1,5 roku. W ciągu tego czasu straciły na strumieniu świetlnym 3%. Cena za komplet 70zł.
Najlepsze homologowane żarówki o największym strumieniu świetlnym jakie badałem dostępne w marketach to GT150 a NightGuide long life jest ich nastepcą. Mają o ok 5% mniejszy strumień świetlny, bardziej optymalną luminancję skrętki żarnika i wydłużoną żywotność.

Pozdrawiam
Piotom0
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
HID Xenon - przeróbka - strona 2
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone