Trasa na Orebić. Czy i gdzie spać po drodze
Cześć!
Planujemy z partnerką wrześniowe wakacje w Chorwacji, jednak ze względu na to, że tak dużej trasy jeszcze nigdy nie jechałem a jestem jedynym kierowcą to mam pytania.
Trasa via. google maps w załączniku.
Pełny rozmiar:
download/file.php?id=122935Jako, że lubimy zwiedzać, nie chcemy się spieszyć to planujemy wiele zobaczyć i nie naciskamy by szybko dojechać na miejsce. Mamy czas.
Wyjeżdżamy z Katowic, pierwszy nocleg w Wiedniu - chcemy jeszcze raz zobaczyć miejsca, których przy ostatniej jednodniówce nam się nie udało. Po drodze wjedziemy do Ołomuńca, kolejny raz odwiedzimy Brno aby odpocząć w trasie.
Drugi dzień już niesie za sobą dłuższą drogę - z Wiednia przez Graz (warto zobaczyć?), kawałek Słowenii z ominięciem dróg płatnych (warto stanąć w Mariborze, Ptuju?) do Smoljanac - zaraz przed Jeziorami Plitwickimi. Taką drogę myślę, że też nam się uda zrobić.
Jednak trzeci dzień - tu już jest pytanie. Po nocy w Smoljanac chcemy wybrać się do PN Jezior Plitwickich. Tam zrobić jakąś trasę - nie najdłuższą, jednak taką by zobaczyć najlepsze miejsca. Następnie do Memorijalni centar "Nikola Tesla" w Smiljan aż w końcu do Orebić, gdzie planujemy spędzić około 8-10 dni.
Będzie co robić - odwiedzimy Korcule, Mljet, Dubrownik, Mostar, Medziugorie, Wodospady Kravica, zjeździmy wyspę.
Wracając chcemy jechać Jardanką, przynajmniej przez kawałek, zobaczyć Split, Trogir i inne ciekawe miejsca na wybrzeżu (warto po drodze wjechać do Zagrzebia?).
Kolejny nocleg zaplanowany jest dopiero w Balatongyörök, gdzie chcemy wrócić, pojechać na Tihany, następnie zwiedzić Budapeszt i spędzić tam też dwie noce.
Po Budapeszcie wracamy do domu.