Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Gdzie są stacje z LPG po drodze do Chorwacji?

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
sajkosek
Autostopowicz
Posty: 3
Dołączył(a): 10.09.2005
Gdzie są stacje z LPG po drodze do Chorwacji?

Nieprzeczytany postnapisał(a) sajkosek » 12.09.2005 14:33

Mam już adresy stacji w samej Chorwacji ale czy mógłbym prosić o podanie w Czechach, Austrii i Słowenii.Być może już to było ale byłbym wdzięczny za pomoc. Może to będzie śmieszne ale wolę spytać.Jak oznaczany jest LPG na tamtejszych stacjach?Dzięki za pomoc
Cayman
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 319
Dołączył(a): 16.04.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Cayman » 12.09.2005 14:43

...temat wielokrotnie wałkowany...w Czechach gazu jest sporo,ostatnie dwie stacje w Mikulovie (najdroższe) przed samą granicą z Austrią...w Austrii nie ma co liczyć na gaz, a co do Słowenii to nie wiem...Ja na baku przejechałem z Mikulova na Istrię...
IgnisDriver
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 287
Dołączył(a): 07.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) IgnisDriver » 12.09.2005 14:47

W Austrii jest słynna już stacja AGIP na 106km autostrady Wien-Graz po prawej stronie a o innych nikt nie słyszał...
krakuscity
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 7920
Dołączył(a): 11.08.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) krakuscity » 12.09.2005 14:48

Wpisz w wyszukiwarkę "Stacje LPG" a znajdziesz wiele tematów.
Ja Ci nie pomogę bo jestem "benzynowiec" ale jak tak dalej będzie "rosła" cena benzyny to ..... już sam nie wiem bo w moim wypadku instalacja jest droga. :cry:

Pozdrawiam :wink:
mpi
Croentuzjasta
Posty: 148
Dołączył(a): 11.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mpi » 12.09.2005 15:14

sajkosek tak jak powiedział Cayman wystarczy poszukać na forum i będziesz miał wszystko...

W Czechac jest sporo stacji ale... w nocy coś nie mozna ich znaleźć :D jest za Frydkiem w Novy Jicin całodobowa JET i mozna płacić kartą, potem w Mikulovie stacja Shell droga ale ostatnia gdzie mozna zatankować :) całodobowa i placisz gotówką (Euro przyjmują).
W Austrii tak jak mówi IgnicDriver jest na 105 kilometrze za Wiedniem - musisz obserwować tabliczki przy autostradzie i znajdziesz - całodobowa i płacisz kartą. Jednak zastanów się i przekalkuluj czy warto bo w sierpniu płaciłem tam 0.8 Euro za litr.
W Słowenii nie widziałem nigdzie gazu.
Potem masz przed Karlovacem, w samym Karlovacu i w Zagrzebiu - zjazd na Zagrzeb JUG i zaraz za zjazdem jest stacja Tiffon - jak wrócić na trasę zapytaj obsługi.

Cayman to jaką masz butlę i ile Ci pali samochód????

Krakuscity Ty się nie zastanawiaj tylko zakładaj :D ja wybeclowałem 4300zł ponad rok temu i już dawno mi się zwrócił. Ale moj strasznie dużo pali więc dosyć szybko bo po 20 tys zwróciło mi się.
Tylko że teraz to nie wiadomo bo jak się wkrótce wezmą z akcyzą i za gaz to moze już tak szybko się nie zwrócić...
Cayman
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 319
Dołączył(a): 16.04.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Cayman » 12.09.2005 17:30

...mam 60l (wchodzi 52), przy jeździe 110-120km/h przejechałem z Mikulova do Umagu robiąc 611km (czyli wyszło ok 8,3l/100l) przy 5 osobach i załadowanym po brzegi bagażniku...na instalacji gazowej za którą zapłaciłem 1600pln przejechałem już 100tys km i gdyby nie LPG to pewnie nie zwiedziłbym tyle ile mi się udało :)...
mpi
Croentuzjasta
Posty: 148
Dołączył(a): 11.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mpi » 12.09.2005 17:50

Cayman napisał(a):...mam 60l (wchodzi 52), przy jeździe 110-120km/h przejechałem z Mikulova do Umagu robiąc 611km (czyli wyszło ok 8,3l/100l) przy 5 osobach i załadowanym po brzegi bagażniku...na instalacji gazowej za którą zapłaciłem 1600pln przejechałem już 100tys km i gdyby nie LPG to pewnie nie zwiedziłbym tyle ile mi się udało :)...


no 52 litry w zbiorniku to calkiem niezle, podejrzewam że po zatankowaniu w Chorwacji (gdzie leją dopoki licznik się nie zatrzyma) to w drodze powrotnej i w Czechach nie musiales tankowac :D heh

ja mam gorzej - 40 litrów wchodzi a pali 10 (dwie osoby, trochę bagażu i klima)
Cayman
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 319
Dołączył(a): 16.04.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Cayman » 12.09.2005 18:32

...wracając również tankowałem na Istrii w Rijece i znów doczłapałem się jakoś do Mikulova...mój rekord to 623km przejechane od granicy francusko-hiszpańskiej do granicy hiszpańsko-portugalskiej :)...
krakuscity
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 7920
Dołączył(a): 11.08.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) krakuscity » 12.09.2005 20:39

mpi napisał(a):Krakuscity Ty się nie zastanawiaj tylko zakładaj :D ja wybeclowałem 4300zł ponad rok temu i już dawno mi się zwrócił. Ale moj strasznie dużo pali więc dosyć szybko bo po 20 tys zwróciło mi się.
Tylko że teraz to nie wiadomo bo jak się wkrótce wezmą z akcyzą i za gaz to moze już tak szybko się nie zwrócić...


Przeczekam jeszcze trochę i zobaczymy ja będzie cena benzyny i gazu. (Plotkują, że gaz ok. 2.60zł)
Instalacja na pewno będzie kosztować ponad 4 000,00zł, nie wiem czy można wkładać zbiornik na miejsce koła zapasowego (do kosza) bo francuskie auta tam mają koła zapasowe, parkuję pod swoim blokiem na miejscach postojowych, brama wjazdowa posiada liczne otwory więc jest dobry dostęp powietrza lecz nie na każdym takim parkingu można parkować auto z LPG (muszę zapytać w spółdzielni mieszkaniowej). Instalacja wentylacyjna-automatyczna od miesiecy popsuta.
Oczywiście o wszystkim się dowiem w jednym dniu ale pozostaje jeszcze kwestia zwrotu kosztów instalacji, ewentualnych usterkach z tego powodu.
Cytrynę kupiłem z końcem stycznia 2003 a do dziś mam na liczniku tylko 30 000km (w tym 6 000 zrobiłem na wakacjach 2x w Chorwacji). O ile nie będzie szwankować to chcę jeździć nim ile się da , pali w Krakowie ponad 10l/100 (obojętnie czy z klimą czy bez), w tym roku w BiH (średnia poniżej 60/h)5,7 powrót z klimą 6,2litra a średnio poza miastem7l. (1.6 110KM)

I bądź tu człowieku mądry.

Pozdrawiam
pyciaq
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 10.08.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) pyciaq » 12.09.2005 22:22

Nie chce zasmiecac forum,ale poczekaj poczekaj lpg pojdzie w gore ale juz powoli wchodzi alternatywa. instalacje na gaz ziemny. Autko go pali tyle co benzyny np. 8L/100 PB to 8L/100 CNG. Instalacje moze i beda drozsze ale cena tego gazu waha sie od 1,20 do 1,30 zł narazie. W Europie sa stacje, we Włoszech jeździ juz ok 10000 aut. Podobno bede produkowane auta juz zamiast na PB to na CNG i bedzie mozna sobie wybierac czy chce sie autko na PB czy CNG. Ziorniki w tych autach beda umieszczane pod autem. Wiecej info mozna znalesc w internecie. Co do Krakowa to juz bylem w firmie gdzie montuja takie instalacje(jak narazie nie ma chetnych ze wzgledu na trudnosci z tankowaniem). W Kraku sa jak narazie 2 stacje z tego co slyszalem.

Pozdro, ;)
Pyciaq
krakuscity
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 7920
Dołączył(a): 11.08.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) krakuscity » 12.09.2005 22:29

pyciaq napisał(a):Nie chce zasmiecac forum,ale poczekaj poczekaj lpg pojdzie w gore ale juz powoli wchodzi alternatywa. instalacje na gaz ziemny. Autko go pali tyle co benzyny np. 8L/100 PB to 8L/100 CNG. Instalacje moze i beda drozsze ale cena tego gazu waha sie od 1,20 do 1,30 zł narazie. W Europie sa stacje, we Włoszech jeździ juz ok 10000 aut. Podobno bede produkowane auta juz zamiast na PB to na CNG i bedzie mozna sobie wybierac czy chce sie autko na PB czy CNG. Ziorniki w tych autach beda umieszczane pod autem. Wiecej info mozna znalesc w internecie. Co do Krakowa to juz bylem w firmie gdzie montuja takie instalacje(jak narazie nie ma chetnych ze wzgledu na trudnosci z tankowaniem). W Kraku sa jak narazie 2 stacje z tego co slyszalem.

Pozdro, ;)
Pyciaq

Też coś o tym słyszałem bo dużo czytam motoryzacyjnych gazet, ale widzę, że Ty myślisz "daleko" w przyszłość. Obecnie pewnie instalacja jest droga.
Dzięki za podpowiedź. :wink:
Pozdrawiam
Cayman
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 319
Dołączył(a): 16.04.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Cayman » 12.09.2005 22:45

http://www.gas-tankstellen.info/menu.php?language=en_US

a na tej stronce można wynaleźć stacje CNG w Europie :)
mpi
Croentuzjasta
Posty: 148
Dołączył(a): 11.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mpi » 13.09.2005 05:58

Krakuscity, przy takim przebiegu i spalaniu to rzeczywiscie trzeba sie dlugo zastanawiac. Ja po kilku latach doswiadczenia z gazem powiem szczerze ze szalu to nie robi. Nawet IV generacja za ponad 4 tys zł potrafi szwankowac. 3 razy bylem na reklamacji:
1. Po przejechanych 2 tys zapchany filterek tak ze nie da rady jechac na gazie (tylko nie mowcie ze taki gaz bo owszem gaz gazem ale nie po kilku tankowaniach taki syf)
2. Po 14 tys ujawnia się wada fabryczna w moim reduktorze i samochod ma problemy z odpalaniem po dluzszym postoju (gaz saczy sie do kolektora dolotowego)
3. Po 30 tys znow nie dziala gaz. Przyczyna - jakas plasikowa kuleczka ktora nagle znalazla sie w przewodach i zatykala doplyw gazu. Skad ta kuleczka? nikt nie wie :D

Nastepny samochod chyba bedzie TDi... :D
Cayman
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 319
Dołączył(a): 16.04.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Cayman » 13.09.2005 08:45

...ja założyłem tanią instalację i w zasadzie narzekać nie mogę...jeżdzę na niej już 4 lata i w zasadzie poważniejsze usterki nie wystąpiły...

...największe problemy miałem z własnej głupoty...otóż 2 lata temu ok 150km za Istanbułem zjeżdzałem na piaskowe pobocze aby zmienić się z drugim kierowcą i lekko przejechałem podwoziem o kant jezdni...chwilę potem nie mogliśmy odpalić samochodu na gazie, powód banalny : zerwały się przewody łączące butlę z zasilaniem...szybko naprawiony problem przy pomocy pewnego Turka i jazda dalej, ale nerwów było co niemiara (w Turcji już wtedy PB kosztowała 5,50pln)...

...drugi problemik wystąpił również za granicą...mknąc sobie spokojnie w stronę Lillehammer w Norwegii, tuż przed tym pięknym miastem samochoód zgasł...nawet nie pomyślałem że to ten sam problem bo nigdzie podwozia nie obiliśmy...następnego dnia po znalezieniu stacji obsługi, SAMI (bo Norwegowie nie wiedzieli o co chodzi) musieliśmy wydłubać filtr gazu (umieszczony nieszczęśliwie wraz z reduktorem pod halogenem) oczyścić go i pędzić dalej...wszystko niby było ok ale po 150km znów to samo...dopiero w Oslo znaleźliśmy warsztat gdzie ludzie mieli pojęcie o instalacjach LPG...powiedziano nam że bez problemu możemy jechać bez filtru bo u nich gaz to 99%propanu więc jest czysty...wyjęliśmy filtr dalej nie odpala...powód : ten sam co w Turcji, brak zasilania...tym razem przewód puściliśmy przez samochód :) i tak szczęśliwie wróciliśmy do domu...

...a tak poza wymianami filtra nic kosztowniejszego nie miało miejsca...

...no jeśli można do tego zaliczyć brak paliwa w baku przez 2 tygodnie i spalenie się pompy paliwowej :P...

POZDRAWIAM
mpi
Croentuzjasta
Posty: 148
Dołączył(a): 11.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mpi » 13.09.2005 09:57

Powiem Ci Cayman, że jak miałem w maździe zwykłą instalację to też kłopotów z nią nie miałem. No może poza początkowym gaśnieciem przy hamowaniu, ale to z winy zakładu - źle zamontowali klapkę bezpieczeństwa i przy hamowaniu zamykała się odcinając dopływ gazu.
Ale teraz... makabra bo za te pieniądze to nie powinienem wogóle wiedzieć co to usterka.
Do tego dochodzą jeszcze kompetencje warsztatów. Jak raz popsuła mi się instalacja (ta kulka plastikowa) a mój mechanik był na urlopie to odwiedziłem 2 warsztaty. W pierwszym zdiagnozowali mi reduktor do wymiany - powiedział że pod złym cisnieniem wychodzi z niego gaz. Sprawdzał to na wyłączonym silniku i na krótko podłączył elektrozawór do akumulatora. Bez podłączenia do komputera - więc cisnienie chyba wzrokiem zmierzył :D
W drugim stwierdzili że wina elektrozaworu - kiedyś ukręciłem śrubkę mocującą cewkę na elektrozaworze. Stwierdzili że przez to bo do cewki nie dochodzi masa. Jaka masa, jak do cewki dochodzą 2 kabelki? :)
Ehhh te warsztaty, aby tylko wszystko wymienić - nieważne koszty i tak klient płaci...
W końcu zaczekałem tydzień jak wróci mój fachowiec, który wyciągnął tą kulkę...

Pozdrawiam
Następna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Gdzie są stacje z LPG po drodze do Chorwacji?
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone