napisał(a) numenius » 11.06.2024 11:12
Odpowiem Ci na to pytanie; gdybym tak uważał, to nie pisałbym o tym. Uważałem, że nie można i... okazuje się, że tkwiłem w błędzie. Sprawa nie dawała mi spokoju, więc ponownie, tym razem telefonicznie, skontaktowałem się z bankiem. Konsultant po wysłuchaniu mnie musiał to z kimś skonsultować i...poinformował mnie, że jest taka usługa(!), nazywa się "polecenie zapłaty SEPA". Resztę sobie wygooglowałem.
Otrzymałem już też mailową odpowiedź od ADAC na moje pytanie, cyt. "Der Betrag wird von Ihrem Konto abgezogen", co w tłumaczeniu translatora oznacza: Kwota zostanie pobrana z Twojego konta. Ustaliłem, że czasami od zakupu do obciążenia wskazanego rachunku trwa to z 5 dni, ale towar (winietę elektroniczną) miałem od razu u siebie.
Reasumując, jak widzisz @piotrulex, coś, co czasami wydaje się "oczywiste", nie musi takim być. Warto też czasami potwierdzić ustalenia poczynione u doradcy na czacie, bo zamiast odpisać, że tego nie wie, że o tym nie słyszał, odpisał mi na podstawie swoich przypuszczeń, tak jak Ty. Doradca tłumaczył swoją poprzedniczkę (czat) tym, że to jest rzadko spotykana forma rozliczenia, ale (jak dodał) to jej nie tłumaczy, bo lepiej powiedzieć klientowi, że się czegoś nie wie i pokierować do dalszego kontaktu, niż nawet działając w dobrej wierze wprowadzić kogoś w błąd opierając się na intuicji i rzekomej oczywistości.
Nie wiem, jak zabezpieczają się banki przy realizacji takiej usługi.