napisał(a) Rafał K » 03.12.2010 10:56
To jest surowe zdjęcie z kompaktu sony dsc "ileśtam" z zaznaczonymi (z grubsza) światłami i cieniami. Przepalone są maski białych samochodów na pierwszym planie - ich nie brałem więc pod uwagę.
Ważne jest, żeby kadrując zwracać uwagę na takie właśnie rzeczy - jak jest za duży kontrast w kadrze aparat nie da rady zarejestrować tonalnie całej sceny i coś będzie musiał odrzucić (w powyższym obrazku odrzucił te jasne fragmenty samochodów). Matryce kompaktów mają bowiem niewielką
rozpiętość tonalną, (lustrzanki trochę większą, ale też bez rewelacji).
Po otwarciu okna poziomów widzimy, że histogram jest nie najgorszy. Trókąt po prawej zostawiamy na miejscu, bo ciągnąć go z altem widzimy, że giną piksele w ścianie i dachu kapliczki (która jest przecież jedynym tematem fotki). Za to suwak po lewej można trochę poruszyć w prawą stronę.
Decyzja "ile" należy do nas - puszczając alt, zobaczymy obrazek po korekcie. U dołu okna poziomów jest takie okienko podgląd - jak jest w nim ptaszek widzimy efekt po korekcie. A jak klikniemy w to okienko, ptaszek zniknie i pojawi się zdjęcie na etapie przed korektą.
Moja decyzja była taka: (cienie z 0 do 16).
Jak widać w poziomach możemy bardzo precyzyjnie ustawić
kontrast i jasność zdjęcia (to ostatnie suwakiem w środku - gamma).
A jeżeli chodzi o kliknięcie
- w oknie poziomów jest takie podokienko
opcje, w którym są trzy warianty automatycznej korekty. Czasami jedno kliknięcie w któryś z tych wariantów załatwia niemal całą robotę (w zakresie kontrastu i jasności)
Tu akurat efekt żadnej z opcji nie był zadowalający - wolałem więc po prostu przesunąć lewy trójkąt.
CDN
PS
Miałbym prośbę do Modów - jeżeli to nie problem - jak skończę to połaczcie moje posty w jeden ciąg
Ostatnio edytowano 03.12.2010 11:55 przez
Rafał K, łącznie edytowano 8 razy