1 mega to bardzo dużo, czyli raczej obróbka.
Kadr fajnie przestrzenny, przyjemne światło - brakuje tylko motywu , cienie miejscami za smoliste, no i te przejścia tonalne. Dwie ostatnie rzeczy to można jednak spokojnie poprawić
Rafał K napisał(a):1 mega to bardzo dużo, czyli raczej obróbka.
Rafał K napisał(a): brakuje tylko motywu
weldon napisał(a): Nie myślałeś, żeby spróbować 360 stopni zrobić?
jan_s1 napisał(a):Otóż są one już na surowym RAWie. Pytanie jest takie: jeśli na zdjęciach pokazały się tu i ówdzie flary (wystemplowane ), to czy te "efekty" mogły powstać na skutek promieni słonecznych padających z boku na obiektyw? Zapomniałem go osłonić.
Rafał K napisał(a):jan_s1 napisał(a):...Otóż są one już na surowym RAWie...
A to mnie zastanawia - czyli taki był surowy zapis z matrycy. Obiektyw takiej kaszanki na pewno tej matrycy nie pokazał, więc winne muszą być chyba algorytmy zapisu. Tak mniemam
Fatamorgana napisał(a):...Właśnie dlatego do fotografii krajobrazu należy używać optyki dobrze pracującej przy świetle bocznym- zabezpieczonej dobrymi powłokami antyodblaskowymi i odpowiednią osłoną p.słoneczną...
longtom napisał(a):jan_s1 napisał(a):Rafale, to nie o słońce chodzi. Niebieskie niebo nie powinno mieć takich, hm... , niejednolitych, "szarpanych" fragmentów, które widać nawet na mniejszej wersji.
Ja ostatnio na kilku zdjęciach niebo delikatnie blurowałem.
Rafał K napisał(a):Fatamorgana napisał(a):...Właśnie dlatego do fotografii krajobrazu należy używać optyki dobrze pracującej przy świetle bocznym- zabezpieczonej dobrymi powłokami antyodblaskowymi i odpowiednią osłoną p.słoneczną...
Te fabryczne osłony są najczęściej g... warte
Rafał K napisał(a):Fatamorgana napisał(a):...Właśnie dlatego do fotografii krajobrazu należy używać optyki dobrze pracującej przy świetle bocznym- zabezpieczonej dobrymi powłokami antyodblaskowymi i odpowiednią osłoną p.słoneczną...
Te fabryczne osłony są najczęściej g... warte
weldon napisał(a):dla odmiany, tulipan mi straszny cień przy fotkach z lampą rzuca ...