jan_s1 napisał(a):- mniejsza głębia ostrości (f 44)
I L E????
Akurat w przypadku takich przysłon, to GO jest mega maxi, ale za to właśnie ostrość (i jeszcze z parę spraw) spada na pysk...
Ja mam pod ręką takie cuś. Ciekaw jestem co powiecie.
jan_s1 napisał(a):- mniejsza głębia ostrości (f 44)
jan_s1 napisał(a): Przyczyny? Mogą być różne:
- drobne przesunięcie pierścienia już po ustawieniu
- mniejsza głębia ostrości (f 44)
- jakiś wpływ mogło też mieć trochę bezmyślne użycie szarej połówki 0,6 soft
Fatamorgana napisał(a):jan_s1 napisał(a):- mniejsza głębia ostrości (f 44)
I L E????
weldon napisał(a):Macie jakąś koncepcje, co będziecie robić zimą?
weldon napisał(a):Ostatnio spotkałem się z ciekawym pytaniem, jaki filtr należy używać zimą?
Ja uważam, że na mróz, to polar, bo cieplej, a jak jeszcze intensywne słońce, to warto co najmniej piętnastką się wysmarować
weldon napisał(a):
No ale ... Jeżeli założeniem było pokazanie kontrastu pomiędzy chmurami i spokojnym morzem, to w sumie to widać, ale czuję się trochę, może przez ten nieregularny kształt lądu, jakby to były dwa zdjęcia.
Chyba wolałbym, żeby linia dzieląca dół i górę była bardziej regularna, tak, jak przy przejściach tonalnych.
Teraz trochę ciąży mi w prawo.
Desaturacja mi się podoba, chociaż dół chmur, mz, jest trochę zbyt jednostajny.
Ja wolę mocniejsze kontrasty, no ale to wynika z faktu małego DR w moim aparacie
Pozdrawiam
Fatamorgana napisał(a):Sądziłem, że to dość jasne, że motywem głównym są te 3 statki... a raczej takie a nie inne (wyczekiwane specjalnie) ich położenie względem siebie. Oraz ich proporcje...
Fatamorgana napisał(a):Ale ważne jest, że zarejestrowałem z tego wszystkiego co tam było jedyny ciekawy dla mnie moment.
I tak trzeba podchodzić do zdjęć a nie jarać się parametrami z aparatu.
weldon napisał(a):Fatamorgana napisał(a):Sądziłem, że to dość jasne, że motywem głównym są te 3 statki... a raczej takie a nie inne (wyczekiwane specjalnie) ich położenie względem siebie. Oraz ich proporcje...
Dla kogoś, kto wie, że to kanał i że tam statki rożnie pływają, to pewnie oczywiste.
Dla mnie, po prostu, uchwyciłeś statki w podobnym układzie, jak pasmowanie brzegu i i chmur, a co mi się rzuciło w oczy - opisałem.
Widać nie dość jasne, skoro nikt na to nie wpadł
No co...tak napisałeś...jan_s1 napisał(a):
Skąd Ci przyszła do głowy przysłona?
Jakie aparaty mają przysłonę 44? Tyle jest liter w alfabecie, a oni uparli się, żeby tą samą literę powiązać z przysłoną i ogniskową.
weldon napisał(a):Dla kogoś, kto wie, że to kanał i że tam statki rożnie pływają, to pewnie oczywiste.
Widać nie dość jasne (....)
To chyba nie do mnie?
Akurat mało wyczekuję na "odpowiedni moment" i akurat jestem ostatnim, który stosuje jakieś dodatki w aparacie,
a koncentruje się na wykorzystaniu tego, co akurat pod ręką, łącznie z komórką.
Natomiast pisałem o tym, tylko dlatego, żeby zwrócić uwagę na, często, pomijany fakt, że zrobienie takich fotek, jak robi Janek na przykład, właśnie wymaga wiele zachodu i pracy, o czym wiele osób zapomina, co zresztą widać po często powtarzających się pytaniach, sugerujących, że wystarczy kupić "taki sam" aparat i "taki sam obiektyw" i już się zaraz zrobi idealny pejzaż - mz potrzeba więcej.
Pozdrawiam