Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Diesel w Cro

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
ElaK
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 26.06.2011
Diesel w Cro

Nieprzeczytany postnapisał(a) ElaK » 26.06.2011 12:39

Witam wszystkich forumowiczów, jestem z Wami od czterech lat chociaż dopiero dzisiaj zalogowałam się. Dzięki Wam spędziłam trzykrotnie cudowne wakacje w Cro- Wasze rady były bezcenne, za resztę "zapłaciłam kartą MasterCard" :lol: Ale w związku z tegorocznym wyjazdem mam mały problem. Szanowny małżonek zakupił auto z silnikiem diesla i oczywiście wyniknął problem co tankujemy w Cro? Ponieważ jestem organizatorem, kwatermistrzem i zabawiaczem na wyjeździe to oczywiście problem jest mój! W Polsce tankujemy diesel ultimate na BP i po problemie. Ale co Cro? Czytałam niemal wszystkie posty na ten temat i dalej nic nie kumam chociaż nie jestem blondynką. :roll: Jak źle zatankujemy i auto padnie to małżonek dostanie furii :evil: A wina oczywiście będzie moja. Z powodu mojej niewiedzy jest gotowy zrezygnować z wyjazdu, a tego to ja nie przeżyję! :cry: Dlatego ośmielam się Was prosić o pomoc- pomóżcie "nie blondynce"- co z tym dieslem w Cro!
mickanovi
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 154
Dołączył(a): 11.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) mickanovi » 26.06.2011 13:23

Proponuję zajrzeć tutaj:

forum/viewtopic.php?p=753248

oraz do odnośników podanych przez telepol.
Ja w ubiegłym roku będąc w okolicy Makarskiej zatankowałem tam dieselka do pełna na stacji INA bodajże. ON był wyraźnie oznaczony i mimo, iż byłem tam pierwszy raz nie miałem z tym najmniejszego problemu. Auto spisywało se znakomicie. Kolejne tankowanie w drodze powrotnej w Bratysławie. Sugeruję trzymać się markowych stacji - tam raczej wszystko dobrze poopisywane i z obsługą można się skonsultować po angielsku.
Pozdrawiam.
Jeffrey
Podróżnik
Posty: 20
Dołączył(a): 08.07.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jeffrey » 26.06.2011 13:33

Luuuudzie nie przesadzajcie już z tymi paliwami bo jeszcze troche to nam wmówią że z labolatorium trzeba kupować...tankować na stacjach sieciowych normalnego diesla i po problemie... Te nowe samochody wcale nie są takie złe jak sie je przedstawia..
mickanovi
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 154
Dołączył(a): 11.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) mickanovi » 26.06.2011 13:39

Toteż piszę, żeby się nie bać i tankować ale z ostrożności (bo w każdym narodzie się "element" trafić może chcący na uczciwym kliencie w nieuczciwy sposób fortunę zrobić) wyłącznie na stacjach sieciowych. Gdyby te nowe samochody takie wrażliwe były to by w Polsce wszyscy starymi jeździli bo o jakość paliw dopiero od kilku lat się u nas walczy.
woka
Koneser
Posty: 5458
Dołączył(a): 20.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) woka » 26.06.2011 14:01

ElaK napisał(a): Jak źle zatankujemy i auto padnie to małżonek dostanie furii :evil:

To niech dostaje podwójnej furii jak taki ......
Auto na ON to tankować ON. Na stacji paliw ..... ot i wsio.
Loza_drinker
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 153
Dołączył(a): 26.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Loza_drinker » 26.06.2011 14:11

Dokładnie. W tm roku tankowałem do wcale nie starego diesla Eurodiesel BS na różnych stacjach (INA, HIP HOP czy OMV) zarówno na północy i południu Cro i nie było żadnego problemu. Może na jakichś małych, lokalnych stacyjkach mają słabsze paliwo, ale na tych co wymieniłem i podobnych jest OK.
RobertZ
Croentuzjasta
Posty: 138
Dołączył(a): 18.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) RobertZ » 26.06.2011 14:33

W kwietniu odbierałem nowy samochód (diesel z DPF-em bo inaczej normy Euro 5 by nie spełniał). Wcześniej jeździłem dieslem z Euro 3 przez 6 lat.
Do poprzedniego samochodu lałem najczęściej zwykły ON na sieciowych stacjach ponieważ nie zauważałem żadnej różnicy po wlaniu paliwa premium.

Odbierając nowy samochód oczywiście zapytałem handlowca o rodzaj paliwa jaki mam zatankować, powiedział - zwykły ON na sieciówkach, no oczywiście moje następne pytanie było o paliwa premium. Handlowiec widząc że nie jest dla mnie autorytetem poprosił głównego mechanika o opinie.
Nie uwierzycie co powiedział mi mechanik: "żadnych premium, tylko zwykły ON".

No nie wytrzymałem, drążyłem temat dalej i wydrążyłem:
ON z serii premium ma lepsze parametry ekologiczne przede wszystkim co nie do końca jest lepsze dla silnika. Poza tym paliwa premium przygotowywane są przez rafinerie w tzw. bazach (Orlen np. ma ich kilka w Polsce). Najczęściej paliwo do takich baz jest transportowane koleją a w bazie domieszkowane jest i rozwożone dalej samochodami-cysternami. Paliwo takie ma podstawową wadę - starzeje się i traci swoje właściwości premium.
Problem polega na tym że paliwa premium sprzedają się dość słabo co powoduje że starzeją się także w zbiornikach na stacjach paliw - szczególnie tych mniej popularnych (to także wyczytałem na jakimś portalu).

Podsumowując - za opinią mechanika tankuję zwykłe paliwo i na razie dobrze na tym wychodzę.
W Chorwacji będę lał najlepszego diesla bo zwykłego tam boję się tankować po opiniach przeczytanych na forum o jego słabej jakości. Myślę że nie będzie żadnego problemu szczególnie że chyba załapię się na jedno tankowanie w Chorwacji.
pawelli
Mistrz Świata FIFA
Avatar użytkownika
Posty: 2571
Dołączył(a): 19.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) pawelli » 26.06.2011 15:03

Apropos diesla , czym się róznią te paliwa:

INA Dizel - jak sądze zwykła ropa
INA Eurodizel BS - ta jak sądzę ulepszona
INA Eurodizel BS Class - a to ?

????[/b]
oracz
Podróżnik
Avatar użytkownika
Posty: 23
Dołączył(a): 13.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) oracz » 26.06.2011 15:08

To co kolega napisał wyżej to raz a dwa :
Paliwa premium powodują wyższą temp spalin a w nowych dieslach z katalizatorami i DPF są czujniki i żeby obniżyć temp komputer zmniejsza dawki paliwa co za tym idzie nie mamy wcale więcej mocy.
Sam jeżdżę nowoczesnym dieslem ponad 2 lata i zawsze leje zwykły ON, co 10-15 tys jakiś dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy i nie miałem problemów.
pawelli
Mistrz Świata FIFA
Avatar użytkownika
Posty: 2571
Dołączył(a): 19.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) pawelli » 26.06.2011 15:20

Wynika z tego że w Cro trzeba zalać INA Eurodizel BS.

Ale ciekawe jest to co napisa kolega Robert powyżej
ElaK
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 26.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) ElaK » 26.06.2011 16:13

Dzięki! Wiedziałam, że na Was można liczyć. To że do auta ON trzeba lać ON to wiem, bo sama to robię. Ale chodziło mi głównie o te ichniejsze oznaczenia Eurodiesel BS itp. Z tym miałam problem, bo wyczytałam różne opinie na forum. Jedni chwalili inni mieli wręcz przeciwnie. Czyli reasumując lać zwykły ON bez tego oznaczenia BS i będzie dobrze? Wydaje mi się,że dobrze zrozumiałam. :)
krzych4801
Podróżnik
Posty: 16
Dołączył(a): 08.11.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzych4801 » 26.06.2011 16:19

Witam, najgorsze paliwo w Cro będzie lepsze od naszego, bez rozpuszczalników i innych dodatków uszlachetniających. Co za tym idzie wyższa liczba Cetanowa, mniejsze spalanie, cicha praca silnika.
Polecam, pozdrawiam.
adames
Odkrywca
Posty: 83
Dołączył(a): 08.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) adames » 26.06.2011 16:32

Ja mam autko z silnikiem 2,2 CRD (comon rail). W tamtym roku "przegapiłem" zjazd do dużej stacji paliw ( był on po drugiej stronie drogi) i podjechałem do stacji która była troszkę dalej . Była to zwykła stacja paliw na której trochę obawiałem się zatankować auto. Jednak zatankowałem paliwo jakie tam było.
Jechałem do domu bez problemów, bez zadyszki , kopcenia czy jakichkolwiek problemów. Spadku mocy również nie zauważyłem.
pawelli
Mistrz Świata FIFA
Avatar użytkownika
Posty: 2571
Dołączył(a): 19.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) pawelli » 26.06.2011 17:32

ElaK napisał(a):Dzięki! Wiedziałam, że na Was można liczyć. To że do auta ON trzeba lać ON to wiem, bo sama to robię. Ale chodziło mi głównie o te ichniejsze oznaczenia Eurodiesel BS itp. Z tym miałam problem, bo wyczytałam różne opinie na forum. Jedni chwalili inni mieli wręcz przeciwnie. Czyli reasumując lać zwykły ON bez tego oznaczenia BS i będzie dobrze? Wydaje mi się,że dobrze zrozumiałam. :)


Ela,
RobertZ napisał:

W Chorwacji będę lał najlepszego diesla bo zwykłego tam boję się tankować po opiniach przeczytanych na forum o jego słabej jakości. Myślę że nie będzie żadnego problemu szczególnie że chyba załapię się na jedno tankowanie w Chorwacji.
woka
Koneser
Posty: 5458
Dołączył(a): 20.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) woka » 26.06.2011 17:48

ElaK napisał(a): Czyli reasumując lać zwykły ON bez tego oznaczenia BS i będzie dobrze? Wydaje mi się,że dobrze zrozumiałam. :)

Wlewaj obojętnie co i bez obawy o silnik. Na wszystkim "chodzi" tak jak powinien. :lol:
Następna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone