Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Tankowanie w Chorwacji dobre i złe

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Pawełka
Odkrywca
Posty: 75
Dołączył(a): 27.05.2005
Tankowanie w Chorwacji dobre i złe

Nieprzeczytany postnapisał(a) Pawełka » 08.06.2007 09:04

Kochani. Nie wszyscy Chorwaci są przyjaźnie nastawieni do odwiedzających turystów.
Ponieważ w ubiegłym roku zostaliśmy oszukani na stacji paliw w pierwszej przygranicznej miejscowości KRAPINA, a była to INA - Krapina Sjever w prosty sposób - licznik na stacji pokazał dużo więcej, niż po ruszeniu na komputerze samochodu rzeczywista rużycie paliwa. Ponieważ wszyscy się spieszyliśmy początkowo stwierdziliżmy, że może samochód w tych korkach i przy pelnym obciążeniu spalił więcej, jednak już na miejscu po przeanalizowaniu sprawy doszliśmy do jednego wniosku - OCZUSTWO, bo dwa samochody nie mogły spalić proporcjinalnie tyle samo więcej, dużo więcej.
Poza tym w CRO są różne paliwa i np. tankując w Makarskiej ON również na INA samochód stracił 1/4 mocy, i na autostradzie nie mogłem go rozpędzić do 150 km/h (Picasso 2,0 HDi)
Proszę o posty na temat, czy komuś z was przydażyło się coś podobnego?
Podzielcie cię pozytywnymi lub szczególnie negatywnymi informacjami na te tematy.

pozdrav
asikx
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1330
Dołączył(a): 22.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) asikx » 08.06.2007 13:20

Pawełka napisał(a):Poza tym w CRO są różne paliwa i np. tankując w Makarskiej ON również na INA samochód stracił 1/4 mocy, i na autostradzie nie mogłem go rozpędzić do 150 km/h (Picasso 2,0 HDi)


To nie jest wina paliwa, ale samochodu z gatunku F ;) ;) :twisted:

A tak w temacie: ja wrażania miałem zgoła odmienne - szczególnie przy Pb98 lub LPG - samochód żwawszy, mniej zużywający tego towaru - co do ropki nie wypowiadam się.

Pozdrawiam
Rafał
Leszek W
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 552
Dołączył(a): 14.07.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek W » 08.06.2007 13:45

Ja zostałem wręcz poinstruowany przez swojego gospodarza, w której stacji bez obaw mogę tankować ON. a które omijać szerokim łukiem (chrzczenie ON podobnie jak u nas). Oszukiwanie na stacjach też się zdarza a mnie chciano zrobić w balona gdy płaciłem kartą w prosty sposób: miałem zapłacić rachunek za jakiegoś kolesia z obsługi a on za mój znacznie niższy. Mało co naciąłbym się, ale byłem na szczęście z kolegą doskonale znającym chorwacki, a na dodatek chcieli mi podsunąć rachunek za benzynę, podczas gdy tankowałem diesla. A co do aut na F. to powiem tyle: 2 razy byłem Peugeotem 206 2,0 HDi i znajomi, którzy byli bardziej "Markowymi" autami mogli tylko pozazdrościć kosztów przejazdu w czasie całej wyprawy, a o tym że nie mogli nadążyć nie wspomnę. W tym roku jedziemy do Dalmacji Picasso 2.0 HDi, ale tankuję na maksa w Austrii a uzupełnię na stacjach Tifon.
HENIU
Plażowicz
Posty: 8
Dołączył(a): 16.05.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) HENIU » 08.06.2007 14:29

W chorwacji polecam jeszcze tankowanie w stacjach OMV .
mireks
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1886
Dołączył(a): 18.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) mireks » 08.06.2007 16:37

Do Asikxa-nie wiem jakim autem jeżdzisz,ja jeżdze autem z gatunku F i powiem ci że auta z gatunku niemieckiego {wyższa półka},po tankowaniu ropy jadą 200-800m i koniec,ja jadę dalej,najlepszym się zdarza nie tylko gatunkowi F.
Pozdr.
Max1904
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 38
Dołączył(a): 13.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Max1904 » 08.06.2007 16:58

mnie chciał wyciąć czech na shelu w Mikulovie.. burak jeden ale fakt faktem nie jestem pewien za rope w Chorwacji chociaż nie miałem z nią problemu... ale wygląd stacji w okolicach Dubrovnika jest jak u nas za komuny......polecam tankować w Austrii, i Słoveni - za euro w Słoveni też już nie bedą oszukivać i doliczać provizji bo mają euro....
parrot
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 219
Dołączył(a): 16.07.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) parrot » 08.06.2007 18:20

Byłem w zeszłym roku w HR. Po drodze tankowałem (diesel) w Polsce, Austrii i Chorwacji. Jako że sporo się przemieszczałem, w Chorwacji tankowanie wypadło czterokrotnie. W spalaniu nie zauważyłem żadnych znaczących różnic, w reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu również (nie było też znaczących różnic w cenie paliwa w poszczególnych krajach :) );
Być może to zasługa kilku nawyków - tankuję raczej na dużych, sieciowych stacjach, płacę raczej kartą i zawsze patrzę, ile (i za ile) litrów wlałem, a ile mam na rachunku. Auto stoi pod dystrybutorem, na liczniku ilość litrów i wartość - sytuacja raczej nie generuje wątpliwości co do wysokości rachunku przy kasie :)

autko jest niemieckie, 1.7 tdi :)
pozdro
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 08.06.2007 18:27

Leszek W napisał(a): którzy byli bardziej "Markowymi" autami mogli tylko pozazdrościć kosztów przejazdu w czasie całej wyprawy, a o tym że nie mogli nadążyć nie wspomnę.


Pozdrawiam Kraj Kwitnącej Wiśni.
Z plugiem 406 TDI mam jak najgorsze wspomnienia. Chcial zabić moją Żonę odcinając dopływ paliwa w czasie wyprzedzania. O niemieckich autach można napisać, że dobre skończyły się w okolicach 1985 roku. To akurat nie jest opinia wymyślona przeze mnie.
A poza tym życzy wszystkim szczęśliwego i bezproblemowego powrotu z Cro.
sebak
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 303
Dołączył(a): 03.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) sebak » 08.06.2007 18:32

W nabijaniu LPG sa mistrzami swiata :D Do butli 90l w Polsce max. laduje sie 72-73 lirty a pompiarze spod Splitu jeszcze przeszlo 10 litrow ekstra wbili, kolysali przy tym autem a ja slyszalem jak spawy w zbirniku trzeszczaly :D 8O
malmika
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 177
Dołączył(a): 23.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) malmika » 08.06.2007 19:07

u mnie akurat odwrotnie z LPG w kraju wchodzi 40l a w Poreciu 32 do 34l tylko, ale na gazie chorwackim okropnie fiksuje
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 08.06.2007 19:21

FUX napisał(a):Z plugiem 406 TDI mam jak najgorsze wspomnienia.


Nie ma i nie było takich 8) Only HDI 8)


FUX napisał(a):O niemieckich autach można napisać, że dobre skończyły się w okolicach 1985 roku


140 tyś bez dotykania przejechane nie licząc wymiany tarcz i klocków jeszcze przez niemiecki serwis 8) ale Opel i Ford ponoć gówno wort, a Fiat to ich brat. I to też nie moja opinia :wink:

A żeby w temacie, to nie stwierdziłem prób oszukania mnie jak również gorszej jakości paliwa. ON obecnie, wcześniej Pb 95,98 :papa:
Haweł
Cromaniak
Posty: 1721
Dołączył(a): 01.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Haweł » 08.06.2007 19:27

Jak mialem Punto II na lpg,to sie dziwile na stacjach w Chorwacji,ze mi tak malo gazu wchodzi do butli,oni maja male,mniejsze cisnienie dobijania gazu,to jest moja teoria.Moze to chodzi o temperature zewnetrzna,ale bylem dwa razy na lpg i zawsze mniej gazu moglem zatankowac...
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 08.06.2007 20:05

Error rich.
Ten motor byl montowany m.in. w roczniku 1997. Od 1998 były HDI, notabene kiepskie i awaryjne.
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 08.06.2007 20:48

TDI (skrót z ang. Turbo Diesel Injection (Diesel Motor)) - dieslowska wysokoprężna jednostka silnikowa,zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana są w samochodach takich jak VW, AUDI, Land Rover.(Audi, VW, Seat, Skoda).

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbo_Direct_Injection

Od siebie dodam, że skrót TDi jest zastrzeżony przez koncern VW, Audi (no i reszta podciotków wcielonych lub zależnych) :wink:

Peugeotowskie diesle w technice common-rail są oznaczone HDi (High pressure Direct injection), co można przetłumaczyć jako "wysokociśnieniowe sterowanie wtryskiem"


Źródło: http://www.mt.com.pl/num/10_00/peug.htm

W 1997 najprawdopodobniej miałeś TD. Tego nikt nie zastrzegł, bo nie bardzo mógł, bo skrót ma ponad 100 lat :wink: Czyli poczciwy turbo diesel bez bajerów 8)

Opel - DTI
Fiat - JTD
Toyota D4D (musiały ryżojady cyferkę wstawić) :wink:
Merc - CDI itd, itd...

:papa:
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 08.06.2007 21:57

Pług nazywał to zdaje się turbo diesel intercooler. Powietrze po turbinie było chłodzone....
Następna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
Tankowanie w Chorwacji dobre i złe
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone