napisał(a) zawodowiec » 29.06.2009 18:58
tmakler napisał(a):dorion napisał(a):Zastanawiam się tylko skąd 200km??? Jadąc autostradami przez Austrię jest około 110km więcej. Jadąc licznokowo 140 - 150 na godzinę wychodzi szybciej. Całą 86 bym nie jechał, zbyt długi odcinek jednym pasem.
tmakler napisał(a):FUX napisał(a):tmakler napisał(a):Durion,
Czy taka ciężka ta trasa przez zach. Węgry??? Bo intensywnie się zastanawiam czy jechać właśnie tą trasą, czy nadłożyć prawie 200 km i jechać autostradami??????
Ze Szczecina to Ty sobie przez Niemcy jedź...
Do Chorwacji ruszam z okolic Katowic więc stąd moje pytanie>
200km bo planuje jechać autostradami tylko przez Węgry żeby nie płacić winiety w Austrii i Słoweni M1 potem M7 i zastanawia mnie czy warto nadkładać tyle drogi ale jechać bez stresu i obawy przes suszarami i fotoradarami.
W Słowenii nie trzeba mieć winiety jak się pojedzie wygodnym patentem Mureck-Lenart-Ptuj
Na węgierskie autostrady też trzeba winietę tak jak w Austrii, cenę sobie sprawdź bo nie pamiętam.
Z ciekawości wrzuciłem w guglo-mapę przejazd z Bratysławy do Zagrzebia 3 wariantami:
1) przez Austrię i Słowenię z ominięciem słoweńskiej autostrady wspomnianym patentem (
mapa 1),
2) przez Węgry drogą 86 (
mapa 2),
3) przez Węgry autostradami M1 i M7 (
mapa 3).
Odległości wyszły 448, 356 i 519 km.
Czasy praktycznie te same, 5.15-5.20 h.
Z mojego doświadczenia (znam trasy 1 i 2), czasy 1 i 3 są realne, czas 2 sporo zawyżony. Na niezapchanej autostradzie jadę na ogół 130-140 czyli średnia ok. 100, a przez Węgry 86-tką w nocy mykam w 3 godziny, powiedzmy że do Zagrzebia bym dojechał w 4, w dzień w niecałe 5, oszczędzając na benzynie i winietkach.
Jak Ci nie zależy na oszczędzaniu wachy i chcesz grzać ile fabryka dała przez M1 i M7 to pewnie będziesz szybciej, ale tam też mogą być fotoradary stacjonarne i jeżdżące